Springen na sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Liefie Cat
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2019 19:36

Springen na sterilisatie

Bericht door Liefie Cat »

Hallo mensen! Mijn kat is deze deze dag gesteriliseerd. Ze zou niet mogen springen, maar ze springt toch. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ze is niet heel erg verdoofd meer. Alvast Bedankt

-Wanhopig meisje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Springen na sterilisatie

Bericht door Dinky »

Geef je nog pijnstilling? Anders zou ik dat verminderen/stoppen zodat ze zich rustiger zal houden. Daarnaast zorgen voor opstapjes zodat ze niet hoeft te springen en goed in de gaten houden dat de wond mooi dicht blijft.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Springen na sterilisatie

Bericht door castratenkoor »

Toen Clarie gecastreerd was sjeesde ze de volgende dag de trappen al weer op en neer, in volle vaart. Zij had een wondje van 1,5 cm en daar 3 hechtingen in. Is ondanks haar onstuimige gedrag perfect genezen. Zij had een pijnstillende injectie gehad die 2 dagen zou werken. verder niks gegeven, ook met het idee dat ze dan vanzelf rustig zou blijven. Als ze pijn aangegeven zou hebben dan zou ik uiteraard wel wat gehaald hebben. Een goede graadmeter is dan b.v. de eetlust. En ze vrat als een bouwvakker.

Als je het niet vertrouwt dan zou je haar een paar dagen in een ruimte kunnen doen zonder plekken om te springen. Maar persoonlijk zou ik erop vertrouwen dat poeslief zelf wel voelt wat er kan. We zijn nu 2 dagen verder - hoe gaat het nu met haar?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Springen na sterilisatie

Bericht door Kikimax »

Ook ik heb net een castratie van een poes achter de rug. Ook zij sprong na 1 minuut al overal op. Rompertje was ze binnen 5 seconden uit. Uiteindelijk maar goed de wond in de gaten gehouden en inderdaad vertrouwd op haar eigen instinct. Is allemaal goed gekomen
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Plaats reactie