Krols na pil

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Wimh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2019 15:19

Re: Krols na pil

Bericht door Wimh »

Dank, 11joep09willem, voor je evenwichtige reactie.

Ik ben zeker geen broodfokker. Ik heb vroeger een paar keer een nestje Siamezen gefokt. Nu wil ik één nestje doen met een Ragdoll waartoe mijn dochter me tot aankoop verleidde. Ik vind het leuk als de kinderen dat een keer gaan meemaken.

Ik gebruikte de kattenpil nooit maar deze was heel erg jong Krols. De dierenarts zag er alleen bezwaar in als je het langdurig gebruikt. Ik had al bedacht, wat hier ook is opgemerkt, dat ik haar niet direct de eerste keer moet laten dekken.
Mijn enige vraag was of iemand hier ervaring heeft met het niet terugkeren van de krolsheid na gebruik. Daar kreeg ik wel vermaan maar geen antwoord op.

Jouw advies is wellicht het verstandigste: rustig het voorjaar afwachten. En als het niet komt even goede vrienden met mijn Saartje.
Je kunt het medicinaal opwekken maar dat voert te ver.

Voor mensen met zorgen over het welzijn van Saartje: ze wordt, met Gods hulp, keurig gedekt door een nette stamboekkater waarover ik al contact had met de eigenaar.
Daarna wordt ze gesteriliseerd.

Groet,

Wim
Plaats reactie