Is deze poes zwanger???

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Berliozdekat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2018 13:30

Is deze poes zwanger???

Bericht door Berliozdekat »

Ik heb sinds kort een pleegpoes waar ik een nieuw huisje voor wil zoeken.
Nu heb ik het idee dat ze misschien zwanger kan zijn en wil graag vragen wat jullie mening hierover is.
Natuurlijk weet ik dat een dierenarts dit zo voor mij kan bevestigen, maar helaas kan ik het niet betalen om de poes twee aparte keren naar de dierenarts te brengen voor een onderzoek en daarna nog een enting. (Er mag net geent worden tijdens de dracht).
Ik heb haar nu 3 weken maar haar buik lijkt niet dikker te worden. Ze was erg mager toen ik haar kreeg en is nu wel flink aangekomen dus ik ben bang dat dit misschien komt door optisch bedrog. Ik vind haar buik en tepels te groot voor een "normale" poes namelijk.

Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is deze poes zwanger???

Bericht door nellebel »

volgens mij valt dat wel mee. het kan ook zijn doordat ze in korte tijd vrij snel is aangekomen dat het vooral op haar buik is gaan zitten. je kunt ook bij de DA een afspraak maken en zeggen dat het is voor de enting. en dan vragen of ze drachtig is. als ze het niet is kan ze gewoon meteen geent worden. si ze het wel kun je met de DA bespreken hoe verder.
hoe ga je het doen als ze drachtig is? dan wordt pleeghuisje zoeken nog lastiger. en de kosten zullen flink hoger worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Berliozdekat
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2018 13:30

Re: Is deze poes zwanger???

Bericht door Berliozdekat »

nellebel schreef: 10 okt 2018 14:39 volgens mij valt dat wel mee. het kan ook zijn doordat ze in korte tijd vrij snel is aangekomen dat het vooral op haar buik is gaan zitten. je kunt ook bij de DA een afspraak maken en zeggen dat het is voor de enting. en dan vragen of ze drachtig is. als ze het niet is kan ze gewoon meteen geent worden. si ze het wel kun je met de DA bespreken hoe verder.
hoe ga je het doen als ze drachtig is? dan wordt pleeghuisje zoeken nog lastiger. en de kosten zullen flink hoger worden.
Ik heb dat reeds besproken met de dierenarts en die vertelde mij dat, wanneer ik langskom voor enting en ze kan niet geent worden omdat ze zwanger blijkt, ik alsnog 40 euro betaal voor het consult en daarna nog eens terug moet komen om haar toch nog te laten enten (56 euro). Ik kan alleen 56 euro wel ophoesten maar bijna 100 euro is toch wat anders.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is deze poes zwanger???

Bericht door Rik »

Waarom moet ze geënt worden? Is het niet beter om dat geld uit te sparen en haar te laten castreren. De risico's die ze met haar gezondheid loopt door niet te castreren zijn vele malen groter dan niet enten. Elke keer dat ze krols wordt vergroot de kans dat ze op latere leeftijd melkkliertumoren en baarmoederontsteking krijgt. En die risico's zijn echt niet klein !!

Maar ja... een castratie kost meer voor een poes.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Is deze poes zwanger???

Bericht door pinguin »

Ik zou dat geld van de enting uitsparen voor de castratie.
Als je al geen 100 euro op kan brengen hoe ga je dat doen als er ineens iets gebeurd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Is deze poes zwanger???

Bericht door KleinDraakje »

Als ze zwanger blijkt tijdens het consult dan weet je dat, en duurt het volgens mij een paar maanden voordat je mag enten (tijdens zwangerschap en als ze melk geeft mag het volgens mij niet). Tegen die tijd kan je vast die €56 weer kwijt toch? Als ze zwanger blijkt komen er wel ook een hoop extra kosten bij (meer dan die €56) om te zorgen dat ze het overleeft.

Vang je haar tijdelijk op via het asiel? Kan je niet daar bij de dierenarts gratis langs?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Plaats reactie