Wat zijn de voordelen van gasnarcose vs vloeistofinjectie?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat zijn de voordelen van gasnarcose vs vloeistofinjectie?

Bericht door KleinDraakje »

ErikPhilippus schreef: 16 jul 2018 15:54 Meloxicam is een NSAID: ontstekingsremmer + pijnstiller (zoals het humane Ibuprofen), Buprecare is (alleen) een krachtige pijnstiller. Alleen Buprecare gebruiken is zeker een mogelijkheid (doe ik altijd). Een NSAID voor milde pijnklachten en vriendelijker voor de nieren is Onsior.
Dank je wel Erik! Fijn om te weten dat wat ik wil vragen helemaal niet zo gek is. Soms dan krijg ik wel dat gevoel (nog niet bij deze da hoor) maar hiermee kan ik een duidelijk verhaal houden 🙂 update volgt!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat zijn de voordelen van gasnarcose vs vloeistofinjectie?

Bericht door Rik »

Metacam is naast ontstekingsremmer en pijnstiller ook koortsverlagend. Vandaar dat het ook vaak een keuze is voor de DA.

Ze zouden kunnen zeggen, omdat ze de buik open maken, dat de ontstekingsremmende kwaliteit van Metacam gelijk handig is. De vraag is dan natuurlijk hoe vaak er een ontsteking plaats zou vinden als je met een andere pijnstiller werkt.

Helaas is Metacam nog steeds de meest gebruikte pijnstiller (ontstekingsremmer) bij castratie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wat zijn de voordelen van gasnarcose vs vloeistofinjectie?

Bericht door pinguin »

Ik zou zeker omdat je met een wond te maken heb goed kijken wat geef ik mijn kat en wat is verstandig.
Hier heeft Simba na zijn oog operatie ook 4 dagen Metacam gehad maar wel onder gedoseerd. Hij kreeg voor 5kg de dosis terwijl hij er 6.2 weegt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Wat zijn de voordelen van gasnarcose vs vloeistofinjectie?

Bericht door ErikPhilippus »

Rik schreef: 16 jul 2018 16:40 Ze zouden kunnen zeggen, omdat ze de buik open maken, dat de ontstekingsremmende kwaliteit van Metacam gelijk handig is. De vraag is dan natuurlijk hoe vaak er een ontsteking plaats zou vinden als je met een andere pijnstiller werkt.
Als er maar niet wordt gedacht: we hoeven niet zo steriel mogelijk te werken, want we geven straks toch Metacam.....
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat zijn de voordelen van gasnarcose vs vloeistofinjectie?

Bericht door KleinDraakje »

ErikPhilippus schreef: 16 jul 2018 19:38 Als er maar niet wordt gedacht: we hoeven niet zo steriel mogelijk te werken, want we geven straks toch Metacam.....
Ja precies, het moet geen excuus zijn voor minder professioneel werk. Helaas nog geen tijd gehad om te bellen vandaag, dat wordt dus morgenochtend. Gelukkig nog zeeën van tijd 🙂
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Plaats reactie