Hoe lang Medical Pet Shirt aan houden?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Lucyenloui
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2018 22:08

Hoe lang Medical Pet Shirt aan houden?

Bericht door Lucyenloui »

Hallo mijn mede kattenouders! 😁

Wij hebben onze poes lucy op 31-05 laten steriliseren, na een dag had ze de hechtingen al open gelikt in de nacht.

Natuurlijk snel naar de DA gegaan voor wond controle, bleek dat ze een bloeduitstorting heeft gehad vlak onder de wond er was maar een klein stukje open gelukkig (onderhuids gehecht)

We hebben een honingzalf meegekregen die 2x per dag moest worden gesmeerd en een antibiotica kuur voor 10 dagen (2x per dag)
Nu heeft ze een medical pet shirtje aan, ik heb nu na 6 dagen het shirtje uit gedaan omdat ze vandaag in huis heeft gepoept en plast ook merk ik dat ze ontzettend gestressed werd. (Luid miauwen en blazen naar onze kater)

Nu is dus de vraag is het wel een verstading idee om het shirtje al uit te doen? Ze likt er wel af en toe aan. Ik heb fotos van de wond toegevoegd.

Iemand ervaring met het mps shirtje? En is de wond goed dicht?

Groetjes,
Amalia en Lucypuws

Afbeelding
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Hoe lang Medical Pet Shirt aan houden?

Bericht door pinguin »

Wat zegt de dierenarts over hoelang het shirt aan moet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe lang Medical Pet Shirt aan houden?

Bericht door castratenkoor »

De wond is al een keer stuk gegaan dus ik zou geen risico nemen. Pas als bij controle de dierenarts zegt dat hij uit mag dan uitdoen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lucyenloui
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2018 22:08

Re: Hoe lang Medical Pet Shirt aan houden?

Bericht door Lucyenloui »

pinguin schreef: 07 jun 2018 03:46 Wat zegt de dierenarts over hoelang het shirt aan moet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ze zei dat ik het zelf moest aanvoelen wanneer hij uit kon, sowieso 5 dagen. Nu heb ik het op de 6e dag uit gedaan en ze leeft helemaal op ze spint weer en komt weer knuffelen en geen poepjes en plasjes meer in huis. Ook controleer ik om de zoveel tijd even de wond en smeer dat antibacteriele zalfje 1x per dag om infecties te voorkomen. Ik moest trouwens het shirtje wel even uit om hem te wassen. 😅
Lucyenloui
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2018 22:08

Re: Hoe lang Medical Pet Shirt aan houden?

Bericht door Lucyenloui »

castratenkoor schreef: 07 jun 2018 07:24 De wond is al een keer stuk gegaan dus ik zou geen risico nemen. Pas als bij controle de dierenarts zegt dat hij uit mag dan uitdoen.
Ik zal vanavond even kijken of ik haar zo ver krijg om hem weer aan te doen had het al geprobeerd maar ze bijt en klauwt me hele handen open..
Ze heeft nog nooit zo naar me uitgehaald, dit is voor het eerst dat ze me bijt etc is totaal niet haar karakter dus ik denk dat ze echt geen zin er in heeft.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe lang Medical Pet Shirt aan houden?

Bericht door Dinky »

Ik vind de wond er nog wel wat kwetsbaar uit zien op de foto dus zou nog zoveel mogelijk voorkomen dat ze er aan kan zitten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Hoe lang Medical Pet Shirt aan houden?

Bericht door Fotokonijn »

Is ze normaal gesteriliseers of laparoscopisch.?
Is de wond normaal gehecht of intradermaal.?
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
kittentjes

Re: Hoe lang Medical Pet Shirt aan houden?

Bericht door kittentjes »

Wond is kwetsbaar maar als het zo’n extreem gevecht wordt weet ik niet wat erger is.
Op zich denk ik dat het redelijk goed dicht zit na 6 dagen. Zou haar vooral heel goed in de gaten houden voorlopig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie