Bloedonderzoek voor de castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Bloedonderzoek voor de castratie

Bericht door Eertje »

Woezel gaat morgenochtend naar de dierenarts voor een castratie. Nu kreeg ik een mail met allerlei vragen die ik morgen mee moet nemen. Ook adviseren ze een bloedonderzoek te laten doen voordat Woezel onder narcose gaat. Hierdoor is een eventueel narcoserisico beter in te schatten. Jullie hier ervaring mee?
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Bloedonderzoek voor de castratie

Bericht door pinguin »

Ik zou het doen zo heb je waardes doe je in de toekomst kan vergelijken mocht er iets mis zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bloedonderzoek voor de castratie

Bericht door Dinky »

Hier bij de beide operaties bij Dinky vooraf bloedonderzoek laten doen. Dit is een beperkt bloedonderzoek waarbij bijvoorbeeld naar de nierwaardes wordt gekeken. Wanneer de nierwaardes niet goed zouden zijn wordt hier rekening mee gehouden met de soort pijnstiller na afloop (en mogelijk dat ze dan ook spoelen na de operatie om te helpen de afvalstoffen uit het lijf te krijgen). Bij mij speelde ook mee dat Dinky toen 'op leeftijd was' (respectievelijk 9 jaar en 11 jaar) en dan wordt geadviseerd om dit altijd te doen. Maar dit waren ook nog beide flinke buikoperaties en geen simpele castratie.

Woezel is echter een jongeman en een castratie een kleine korte ingreep. Het risico dat je loopt is dan ook vrij beperkt wanneer je het bloedonderzoek voor narcose niet zou doen. Wel geeft het een basisbeeld van de bloedwaarden waar je met later bloedonderzoek mee kan vergelijken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bloedonderzoek voor de castratie

Bericht door castratenkoor »

Ik zou het ook doen, dat bloedonderzoek. Al is het bij een castratie van een katertje niet standaard. Ze krijgen een kort roesje en worden ook niet beademd. Maar ook dan is het weten van belangrijke bloedwaarden zeker zinnig. Zoals Mirjam ook zegt, ze kunnen dan de pijnstilling eventueel aanpassen als de nierfunctie niet optimaal zou zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bloedonderzoek voor de castratie

Bericht door KleinDraakje »

Ik zou het ook doen, al is het alleen zodat je er later op terug kan kijken en kan vergelijken mocht het nodig zijn.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Bloedonderzoek voor de castratie

Bericht door Eertje »

Bedankt voor jullie antwoorden, ze hebben vanmorgen bloed afgenomen kan nooit kwaad natuurlijk.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Plaats reactie