Acceptatie na sterlisatiepoes

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Liberty
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2017 20:48

Acceptatie na sterlisatiepoes

Bericht door Liberty »

Hoi,

Ik heb vandaag me poes gesteriliseerd
Nou heb thuis een oudere poes. Ze waren allebei dikke vriendinnen maar na de sterlisatie begon er gelijk geblaasd en gegromd te worden.

Ik heb de gesteriliseerd poes in me slaapkamer opgesloten en de andere loopt in de woonkamer rond. Ook ivm het overmatig springen verkomen.ze slaapt ook bij mij in de slaapkamer ik heb geen andere mogelijkheid.
Doe ik hier goed aan?.

Ik maak me zorgen ze blazen allebei nu ook naar mij.ik voel me er erg Ellendig over. Weet iemand hoe ik die 2 weer bij elkaar kan krijgen zoals voorheen.
Hoelang kan zoiets duren. De gesteliseerde poes heeft ook een rompertje aan.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Acceptatie na sterlisatiepoes

Bericht door castratenkoor »

Het gebeurt vaker dat als een van de katten bij de dierenarts is geweest, de andere kat(ten) hem/haar eng vinden ruiken. Zoiets heeft even tijd nodig. Ook het rompertje is "vreemd" en als een kat iets niet kent is blazen heel normaal. Ik zou het voorzichtig elke dag even proberen hoe ze op elkaar reageren.

De net gesteriliseerde poes kan ook nog angstig reageren door de narcose. Als ze net bijkomen zijn ze schrikkerig. Je kunt ze dan beter even met rust laten en steeds na een uurtje even kijken hoe ze op je reageert.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie