Narcose gehad, en nu?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janna8888
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2016 11:33

Narcose gehad, en nu?

Bericht door Janna8888 »

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier, en heb een vraagje.. Mijn lieve beste vriendje is vanmorgen gecastreerd. We zijn nu ongeveer 1,5 uur thuis. De eerste tien minuten heeft hij wat wankel rondgelopen, maar nu zit hij alleen nog mega suf in de woonkamer. Reageert niet op mijn roepen, lijkt steeds in diepe slaap. Hij heeft ook 2x gebraakt.
Is dit normaal kort na een narcose of moet ik me zorgen maken?

Groetjes van mij!
Cerna

Re: Narcose gehad, en nu?

Bericht door Cerna »

Ik zou de dierenarts bellen want dit is inderdaad niet normaal want ik neem aan - omdat vriendje al wel rondgelopen heeft - dat hij wakker was toen je hem kon ophalen.
En vervolgens zou hij dan nog wat suffig moeten zijn, maar niet zo als jij beschrijft.
Gebruikersavatar
Janna8888
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2016 11:33

Re: Narcose gehad, en nu?

Bericht door Janna8888 »

Ik heb de dierenarts al gebeld, zij gaven aan dat het van de narcose kan komen en dat het gaandeweg de dag beter moet gaan, anders vanavond terug naar spreekuur?
Hij heeft net wel geplast en gepoept op de kattenbak en slaapt nu weer. Als ik hem roep, trilt zijn staart, dus hij hoort me wel.
Gebruikersavatar
Janna8888
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2016 11:33

Re: Narcose gehad, en nu?

Bericht door Janna8888 »

Oh, en om even terug te komen op je vraag; ik mocht hem meteen na de ingreep meenemen toen hij in zijn mandje wat bij kwam. Kreeg hem dus mee naar huis echt kort na de narcose, hij heeft niet al uren z'n roesje uit kunnen slapen in de kliniek.
Ik hoop dat wat dutjes hem goed doen en dat ie straks weer rond huppelt, hij is normaal erg actief.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Narcose gehad, en nu?

Bericht door Dinky »

Gelijk meekrijgen na de ingreep zonder fatsoenlijk roes uitslapen is absoluut niet normaal in mijn ogen.
Eind mei op ander forum nog topic over geweest waar het (door het doorzettingsvermogen van de eigenaar/moeder van eigenaar) uiteindelijk goed afgelopen is maar dat scheelde maar weinig!

Kan je de temperatuur ook opmeten om te zien of er sprake is van ondertemperatuur? Want dat gevaar ligt in zo'n situatie wel om de hoek.....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Narcose gehad, en nu?

Bericht door Cerna »

Janna8888 schreef:ik mocht hem meteen na de ingreep meenemen toen hij in zijn mandje wat bij kwam. Kreeg hem dus mee naar huis echt kort na de narcose, hij heeft niet al uren z'n roesje uit kunnen slapen in de kliniek.
Nou dat is dan een hele slechte zet van je dierenarts! Ik ken geen dierenkliniek die een dier na een operatie meegeeft tenzij het helemaal wakker is (en dan zijn ze nog wel een beetje dronken, maar dat is na een paar uurtjes ook weg).

Wanneer hij nog steeds slaapt dan zou ik hem in ieder geval toedekken en inderdaad proberen om hem te tempen.
Gebruikersavatar
Janna8888
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2016 11:33

Re: Narcose gehad, en nu?

Bericht door Janna8888 »

Oh.. Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan.. Dacht dat dat normaal was, na de castratie meteen naar huis?...
Het gaat al wat beter: temperatuur lijkt goed, hij voelt niet koud, z'n oortjes zijn ook warm, net als normaal. Hij heeft net wat rond gelopen, z'n nageltjes gescherpt, voor de vorm naar een vlieg gemept, en ligt nu boven in de krabpaal onder een dekentje wat te dutten.
Cerna

Re: Narcose gehad, en nu?

Bericht door Cerna »

Gelukkig!!
Gebruikersavatar
Janna8888
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2016 11:33

Re: Narcose gehad, en nu?

Bericht door Janna8888 »

Vriendje heeft wat gegeten, gedronken, net ff zijn pluizig vriendinnetje achterna gezeten, en ligt nu tegen me aan te spinnen. Blij dat hij weer enigzins een beetje bij is, wat was ik ongerust!
Hij is nog wel wat loom, maar dat kan een paar daagjes duren begreep ik?

Wat een verhaal van dat ander katje! De volgende keer laat ik mijn katjes ook langer in de kliniek ter observatie!!
Plaats reactie