Penisamputatie en castratie kitten

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Wizzy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2016 15:07

Penisamputatie en castratie kitten

Bericht door Wizzy »

Ik ben op zoek naar ervaringen over een penisamputatie en castratie bij een jong kitten kereltje.

Kereltje is nu 9 weken jong, en door een trauma aan zijn "voorhuid" ben ik vaste bezoeker van de dierenarts. Het trauma heeft ie waarschijnlijk opgelopen toen ie een week of 4 was. Met 6 weken is hij een paar dagen opgenomen geweest omdat hij een catheter kreeg zodat het gaatje waar zijn plas door moet (in zijn voorhuid dus, niet in de penis zelf) kon genezen zonder dat het dicht zou groeien. Dat gebeurd nu helaas toch, hij heeft nog een heel klein gaatje over, en dus forse problemen met plassen. Gelukkig kan ie nog wel zelf zijn blaas legen, maar daar doet ie de hele dag over. Behalve als hij net geslapen heeft, dan kan ie in 1 keer uitplassen. Maar verder doet ie de hele dag over zijn plasjes. Kerel is super aktief, hij draagt sinds zijn opname een kap maar daarmee rent hij en klimt hij net zo snel als mijn kater van 1.
Vanmorgen had ik medicijn overleg met de dierenarts (kerel krijgt sinds zijn opname metacam en antibiotica), en de operatie komt nu heel dichtbij....we hadden heel erg gehoopt dat we die konden uitstellen tot ie iets groter is nog. Naast de penisamputatie wordt hij dan ook gelijk gecastreerd. Wie heeft er ervaring bij deze operatie en castratie bij zo'n klein menneke?

Dank alvast!
Dorien66

Re: Penisamputatie en castratie kitten

Bericht door Dorien66 »

Het spijt me, ik heb alleen ervaring met penisamputatie bij een volwassen kat. Op zich viel het me alles mee, maar hoe dat moet zijn met zo'n kleintje... Geen idee. Ik wens jou en je katertje in ieder geval veel succes en sterkte.
Inge62
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 jan 2016 01:01

Re: Penisamputatie en castratie kitten

Bericht door Inge62 »

Ik heb helaas ervaring met een penisamputatie bij mijn toen 4 jarige kat, 13 jaar geleden. Hij zat zo verstopt met blaasgruis dat dit de enige optie voor hem was.
Het herstel ging vrij vlot en normaal in de bak plassen ook, al loopt hij soms nog steeds iets te vroeg weg uit de bak zodat hij wat druppels verliest wanneer hij de bak uit loopt.
Verder herstellen jonge dieren sneller dan oudere dus ik hoop dat jouw katertje heel snel weer helemaal de oude is! Sterkte en succes voor je kat en jou!
Plaats reactie