Hoelang duf na een castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hoelang duf na een castratie

Bericht door Rik »

Prikje voor de eetlust zal waarschijnlijk een prednison-achtige injectie zijn geweest? Castratie bij een kat wordt inderdaad wel vaker zonder pijnstilling gedaan (bij een poes denk ik wel altijd maar weet dat niet zeker). In ieder geval fijn dat jouw DA niet zo scheutig is met de 'cam-familie. (Hou dat wel in de gaten bij toekomstige ingrijpen.) Ik had echter wel verwacht dat ze antibiotica ook al bij de castratie toegediend zouden hebben (misschien is dat ook wel gebeurd maar was het toch niet voldoende). Nu inderdaad hopen dat ie ervan opknapt. Hij zal vrij snel (binnen een paar uur) wel lekker willen eten. Daarnaast wel water aan blijven bieden en als hij niet drinkt kun je inderdaad een spuitje gebruiken, zoals Dinie aan geeft.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
danieller89
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 nov 2014 17:52

Re: Hoelang duf na een castratie

Bericht door danieller89 »

Hij heeft gelukkig al wat natvoer gegeten en dat heeft hij ook binnen gehouden. Ik dacht dan krijgt hij ook meteen wat vocht binnen.

Volgens mij werkt antibiotica inderdaad niet tegen een virus dat vertelde hij mij ook maar hij zei omdat ik niet zeker weet waar de koorts vandaan komt wil ik hem het voor de zekerheid geven. Ik houd hem gewoon goed in de gaten. Morgen ook vrij genomen dan moet het goedkomen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoelang duf na een castratie

Bericht door Adriana »

wat lief van je morgen vrij en met die koorts kan me die ab wel voorstellen.
gelukkig heeft hij wat natvoer op en anders kun je hem laten spuitjedrinken.
injectiespuitje zonder naald en dan aan de zijkant van zijn bekje voorzichtig inspuiten..
dan weet je zeker dat hij regelmatig vocht binnenkrijgt, zeker met zoveel koorts!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie