Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Bericht door Sunnetje »

Zoals sommigen van jullie misschien nog wel weten, wordt mijn poes Isis ondanks sterilisatie nog altijd krols.

Mijn oude dierenarts beweerde destijds bij hoog en laag dat het écht 100% onmogelijk was dat er nog iets was achtergebleven.
Hij vertelde dat het heel soms gebeurde dat er een stukje cel was gaan zwerven en dat dat nog de hormonen af gaf. Dat kon je nooit vinden.

Hij raadde mij Suprelorin aan, maar omdat er voor mij te weinig bekend was over het middel bij gebruik bij katten, zeker bij een poes die eigenlijk al gesteriliseerd was, durfde ik het nooit aan.

Het is inmiddels een paar jaar geleden en Isis bleef maar krols worden. Nu kreeg ze steeds meer klachten tijdens en na een krolse periode, tot wonden aan toe omdat mijn ex-katers hier er sterk op reageerden.

Nu was ik 2 weken terug bij mijn huidige dierenarts voor controle van Mystic en informeerde ik terloops naar Suprelorin en ik vertelde het verhaal van Isis.

Mijn huidige DA raadde meteen aan om toch écht een controle operatie te doen, voordat ik met Suprelorin zou starten. Mensen maken immers fouten, wat als er nog wél wat zat? Dan was ze na deze operatie overal vanaf.

naja , vandaag was het dan zover.

De dierenarts heeft me al vrij snel na het starten van de operatie gebeld:

Er is links een -groot- stuk actieve eierstok gevonden! ze konden zien dat er een paar dagen terug zelfs een eiersprong was geweest (dit klopt, want madame is pas nog flink krols geweest).
Rechts zat een cyste, maar daarvan was niet te zeggen of die er al zat of dat die is voortgekomen uit een klein stukje oude cyste.

Beiden zijn succesvol verwijderd en het moet wel heel gek lopen, willen we hierna niet van alle klachten af zijn!

Nu de vraag... Ik ga dit sowieso melden bij mijn oude dierenarts natuurlijk. Maar zou ik kunnen vragen voor een deel vergoeding voor deze nieuwe operatie, of zou dat teveel gevraagd zijn? Ik weet niet zeker in hoeverre je hiermee in je recht staat om zoiets te kunnen eisen.
Ik ben over het algemeen altijd tevreden geweest over mijn oude dierenarts, maar ik had ze al een paar keer geïnformeerd dat Isis nog altijd krols werd en of het écht niet mogelijk was dat er iets was blijven zitten. Ze beweerden bij hoog en laag dat het écht 100% onmogelijk was!

Naja...niet dus.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6810
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Bericht door Dinky »

Ik zou zeker tegemoetkoming vragen bij de oude DA.

Vooral omdat zij er niet verder naar wilden kijken terwijl je dat meerdere malen hebt aangegeven. Enige wat ik kan vinden is het veterinair tuchtcollege waar je anders terecht kan maar kan daar niet iets vinden over schadevergoeding. Daar kan je wel klacht indienen bij medische blunder en dat is dit toch wel in mijn ogen (dat het misgaat is tot daar aan toe maar het feit dat ze niet luisteren naar het feit dat jij zegt dat ze weer krols is maar het niet geloven dat er wat achter is gebleven terwijl nu blijkt dat het wel zo is vind ik medische blunder).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Bericht door loek »

Ik zou op z'n minst met dit verhaal naar je DA gaan. En als hij zelf niet oprecht een beetje beschaamd kijkt, en excuses aanbiedt dan zou ik daarom vragen. Komt dat niet.... Dan beginnen over het geld.

Het is het belangrijkste dat zo'n DA leert van zijn/ haar 'fouten'... Dat ze daar wat mee doen en je serieus nemen.... Dat ze een volgende keer als er een patiënt komt met zo'n verhaal het wel serieus neemt.

Ik vraag me echter wel ook af hoe dit kan.... Volgens mij is het voor een DA heel goed te zien of er een hele eierstok uitkomt of niet.....(ik heb zelf nog maar een heel klein stukje van mijn eierstok... En hoewel ik een mens ben ;-) wist mijn gyn dat toch echt wel, en ook op de echo is dit vaak te zien.

En dan gooi ik er meteen ook nog even een recente ervaring in over mijn kat.
Zie evt:

Ik heb na een paar dagen een filmpje gestuurd daar de orthopeed omdat ik Muis raar vond lopen. Hij heeft dit filmpje beoordeeld en gezet dat het er normaal uit zag.... Daardoor heb ik de weken daarna steeds gedacht: ' het zal goed zijn, er is naar gekeken' Nu blijkt dus dat het helemaal niet goed zat! De DA zegt achteraf dat het niet uit had gemaakt als ik in het begin was terug gekomen, in de zin van dat haar poot dat ook geamputeerd had moeten worden. Maar het had haar wel 5 weken met zo'n poot in een hok zitten gescheeld.

Deze man voelde ook wel aan dat het niet helemaal 'lekker' is gegaan ( zacht uitgedrukt) en heeft zelf dus al aangeboden een deel van de rekening voor eigen kosten te nemen. Maar belangrijker vond ik dat hij het mede daardoor een soort van erkende. Als hij dat niet had gedaan dan had ik er echt een zaak van gemaakt! Meer voor de erkenning dan voor het geld! Want als hij het niet erkend dan doet hij het de volgende precies hetzelfde. Ik denk dat hij nu ( of dat hoop ik vooral) bij het volgende filmpje wel effe extra goed kijkt !

Ik had dit filmpje en zijn reactie gelukkig op de mail trouwens. Want hij kon zich hier niets van herinneren! Pas toen ik de mail echt liet lezen met zijn naam eronder geloofde hij dat hij het filmpje had gezien en terug had gemaild! Daar was ik dan ook weer heeeeel blij mee. Anders zou je bijna aan jezelf gaan twijfelen!

Heb jij ook iets op de mail? of alleen telefonisch en live uitspraken?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Bericht door Sunnetje »

Ik heb helaas alleen gesprekken , geen bewijs zwart op wit. Ik hoop gewoon dat mijn oude DA zo eerlijk gaat zijn om er eerlijk voor uit te komen dat hij een fout heeft gemaakt.

Ik heb hier en op een ander forum nog wel mijn topics staan, dat Isis gesteriliseerd werd en dat ze daarna nog een reactie op het draad van de hechting kreeg, en later dus dat ze krols bleef worden en wat mijn toenmalige DA daarvan zei. Daar staat data bij, dus ik kán bewijzen dat het destijds -een paar keer- is gezegd. (ik ga niet 3 jaar lang een leugen verzinnen en volhouden om er dan na die 3 jaar eindelijk eens mee te komen aankloppen)

Ik heb de kliniek van mijn oude DA vanmiddag gebeld en verhaal gedaan bij de assistente. Zij gaf aan het even te overleggen met de dierenarts. Toen ze terugkwam aan de lijn vroeg ze of ze zo terug mochten bellen omdat de dierenarts op dat moment geen tijd had. Dat vond ik uiteraard wel prima, snap best dat hun werk gewoon door moet kunnen gaan.

Maar inmiddels is het half 8 en is de kliniek al 2.5 uur gesloten... ik denk niet dat ik vandaag nog gebeld ga worden.. Morgenochtend zelf maar weer bellen dus.

Ik heb foto's van de eierstok en de cyste, die had mijn huidige DA op sterk water gezet zodat ik het kon zien. Ook heb ik de behandeling + bijbehorende kosten op papier.
En nu duimen maar...
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Cerna

Re: Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Bericht door Cerna »

Ik zou het netjes vinden wanneer je vorige dierenarts de castratie van Isis gaat betalen want het is zijn fout geweest en het is onzin om te zeggen dat zoiets niet voor kan komen.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn poes Tabitha die een jaar na de castratie ook weer krols werd. Zij is opnieuw geopereerd door dezelfde dierenarts en hij vertelde dat er een klein stukje was blijven zitten. De kosten van de castratie waren uiteraard voor hen.

En dat "uiteraard" geldt (vind ik) ook voor jouw vroegere dierenarts.
In zijn computer staat wanneer hij Isis gecastreerd heeft en je hebt het verslag van de tweede castratie, dus hoeveel meer bewijs moet iemand hebben?
Sandrakabar
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:39

Re: Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Bericht door Sandrakabar »

Ik zou een operatierapport ofzo vragen van de arts die de operatie heeft gedaan. Dan heb je wat om aan je oude dierenarts te geven. Ik vind dat zij tegemoet zouden moeten komen in die kosten.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Bericht door Sunnetje »

Update:

De dierenarts heeft de dag erna meteen gebeld en ondanks dat ze het zeer vreemd en onwaarschijnlijk is, waren ze bereid mij de kosten van de sterilisatie die bij hen is gedaan te vergoeden wanneer ze een rapport krijgen van mijn huidige DA. Dat vond ik natuurlijk erg netjes!

Met Isis gaat het goed, ze heeft het truitje nog aan, eet meestal netjes haar AB op en doet het verder gewoon goed :)

Vandaag heb ik het geld teruggestort gekregen.... 80 euro. En dat klopt dus niet, een sterilisatie kost al €130... Ik hoop dat ik het papier nog heb van toen ik Isis daar heb laten steriliseren, dan kan ik morgen bellen en vragen waarom het maar 80 euro is wat teruggestort is.

Wat vinden jullie? Ik hoor toch gewoon het gehéle bedrag terug te krijgen? Niet dat ze straks aankomen met "dat zijn de kosten voor de operatie zelf. we betalen niet voor consult, narcose, etc." ?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6810
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Bericht door Dinky »

Inderdaad achteraan gaan, lijkt alsof ze prijs van castratie hebben terug gestort ipv sterilisatie ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Isis is opnieuw geopereerd voor "nieuwe sterilisatie"

Bericht door Sunnetje »

Oeps, ik ben blij dat ik nog niet heb gebeld zonder bewijs :oops: :oops:

Het bedrag klopt gewoon! Heb het opgezocht en ik heb inderdaad 80 euro betaald destijds. zij zijn blijkbaar gewoon een heel stuk goedkoper.

Jammer dat ik deze keer dik 200 euro kwijt was, maar goed, ben wel blij dat ze in elk geval hun deel hebben terugbetaald.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie