Help!!! Poes zwanger???

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Liefst wel ja. Al klinkt dat misschien ongeloofwaardig.
Kittenszijn mij een te grote verantwoordelijkheid.
Zou veel te bang zijn dat ze iets gebeurt :(
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door G+S »

Hmm lastig dat je niet weet hoe lang ze al drachtig is. Anders zou je er voor kunnen kiezen om eventueel de poes alsnog met spoed te laten helpen en de kittens tegelijk te aborteren.

Alleen als de tepels al zichtbaar zijn denk ik dat ze al langer dan 2/3 weken Drachtig is en ik weet niet tot welke week dat eventueel zou kunnen en mogen.
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Adriana »

Madelieftje schreef:Staan er hier op de site info links of moet ik een fokker om hulp vragen?
over de zwangerschap en bevalling moet je zelf even googelen, staat erg veel info over op internet en sommige forumleden hebben ervaring met zwangere poezen en poezenbevalling.
er komt het nodige bij kijken.. zeker ook financieel..
dus als het nog 'gerepareerd' kan worden en jij kunt dat aan (financieel en emotioneel) dan zou dat het beste zijn.. plùs katercastratie ,,,

over de eerste 2 maanden na de geboorte vind je alle informatie over zorg voor kittens en moeder in onderstaande overzicht van de dierenkliniek Wilhelminapark
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... enuit.html

en ergens schrijf je dat het niet aan jou is om die kater te laten castreren maar hij moet echt op korte termijn worden gecastreerd, want hij zal blijven proberen te dekken en als de poes na de eventuele bevalling nog steeds niet gecastreerd is, loop je kans op een tweede nestje er achteraan..

bovendien is er grote wegloopkans bij ongecastreerde katers, gaan ze sproeien dus je hele huis stinkt dan naar katerzeik en dat gedrag is soms moeilijk af te leren..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sandrakabar
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:39

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Sandrakabar »

Als je echt alleen wilt weten of ze zwanger is kan je ook bellen en vragen wat een echo kost. Dan plan je alleen een echo in en scheelt je dit het consult.. :grin:

Kan toch schelen. Mijn dierenarts rekent mij altijd alleen een echo als ik mijn hond laat controleren op zwangerschap (fok met Labradoodles).
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zou een echo laten maken, aan de wazige foto (sorry) lijkt er verkleuring van de tepel. Maar als de echo laat zien dat ze net zwanger is, zou ik het nog laten aborteren en meteen castreren de poes. Is ze al 5 a 6 weken heen heb je geen keuze.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Dinky »

Madelieftje schreef:Liefst wel ja. Al klinkt dat misschien ongeloofwaardig.
Kittenszijn mij een te grote verantwoordelijkheid.
Zou veel te bang zijn dat ze iets gebeurt :(
Dan zou ik da bellen en hopen dat abortus nog mogelijk is (in zelfde handeling kunnen ze ook gelijk steriliseren) en hopen dat da schappelijk is met betalingsregeling/uitstel van betaling. Kittens kosten namelijk ook het nodige geld (entingen, ontwormen en evt. medische kosten van ziekte en keizersnee)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Dierenarts gebeld
Deze denkt adhv omschrijving ook zwanger

Echo zou neerkomen op 75 euro incl konsultkosten.
Abortus US uiteraard duurder. Helaas wil mijn dierenarts geen van beiden op afbetaling/later betalen doen.
Moet zijn rekeningen ook betalen.

Ik ga proberen een duidelijkere foto te maken en proberen geld voor abortus bij elkaar te krijgen... Als ee nog niet te laat zijn daarvoor.

Ik baal zo :( en voel me zo schuldig :(
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Twee verschillende tepels:

Afbeelding

Afbeelding

Stel, ik ben te laat voor abortus/sterilisatie

Wat heb ik per see nodig?? Voor de bevalling?? En hoe lang zou ze nog moeten??
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Kattebeest »

Kan het niet zo gauw vinden maar Annet/Cerna heeft in een topic een lijst geplaatst met kosten voor bevalling en grootbrengen van kittens. Al met al een stuk duurder dan castratie inclusief abortus meen ik me te herinneren.

Iets om in je achterhoofd te houden tijdens het nemen van beslissingen in de nabije toekomst.
Zal zo nog zoeken en kijken of ik het topic kan terugvinden...

Aanvulling 1: topic gevonden http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 83&t=29205

Aanvulling 2: een aantal zaken kan je van het lijstje afstrepen omdat het om een nestje raskittens gaat maar er blijft toch een hoop over.

Aanvulling 3: maak me wat ongerust over de gezondheid van Tesla met haar eerdere alvleesklierontsteking. Een zwangerschap vergt veel van een kattenlijfje en zou daarom extra veel contact hebben met de dierenarts, inclusief de nodige onderzoekjes.
Laatst gewijzigd door Kattebeest op 23 aug 2014 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Rik »

Madelieftje schreef:Echo zou neerkomen op 75 euro incl konsultkosten.
Abortus US uiteraard duurder.
Uuuh. Ja, abortus is duurder dan een echo. Maar vele malen goedkoper dan een nestje. Hou daar maar rekening mee.
Madelieftje schreef:Helaas wil mijn dierenarts geen van beiden op afbetaling/later betalen doen.
Moet zijn rekeningen ook betalen.
Mmmm, een niet meedenkende dierenarts. Ik had toch begrepen dat jij 4 katten had. Als die op leeftijd beginnen te geraken kan ik me voorstellen dat ie je in één keer wel graag als klant wil behouden. (Tijd voor een andere dierenarts?)
Madelieftje schreef:Ik ga proberen een duidelijkere foto te maken en proberen geld voor abortus bij elkaar te krijgen... Als ee nog niet te laat zijn daarvoor.
Tsja... straks heb je één of twee weken gewacht en ben je te laat voor abortus. Naja... dan ben je in ieder geval al goed op weg om te sparen voor het nestje :icon_shifty: (hoewel je daar dus nog veel meer voor nodig hebt). Overigens wordt je DA daar dan ook weer vrolijk van want daar mag je straks die centjes naartoe :evil: (gun je hem dat?)

Is het overigens een optie om het geld te lenen? Want ga maar eens zoeken op internet wat een nestje zou kosten. Hoe dan ook zo snel mogelijk naar een DA (welke dan ook) want zelfs al is het geld er niet... de poes moet onderzocht worden en nu heb je misschien nog tijd om een nestje te voorkomen. Als je een week wacht dan kan het dus zijn dat je te laat bent. Geld gaat het dus sowieso kosten.
Laatst gewijzigd door Rik op 23 aug 2014 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Het kan aan het geschreven woord liggen Rik maar ik proef een nare toon in je bericht.
Gedane zaken nemen geen keer..ik ben stom geweest en heb dit ook meermaals aangegeven.

Ik doelde inderdaad op geld lenen van iemand. Ik laat haar niet nog twee weken ongecontroleerd door een dierenarts en ja ik zal ook zeker een andere dierenarts zoeken. Want de manier waarop hij het afhandelde was ik niet van gediend.

Ik besef mij terdege dat een nest duurder is dan een sterilisatie en abortus. Maar helaas heeft niet iedereen het ruim financieel. Al is dat natuurlijk een rotsmoes.
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Mocht je overigens de toon niet zo bedoeld hebben dan vast mijn excuses.
Op een ander forum ben ik zojuist volledig voor weet ik wat uitgemaakt na het plaatsen van mijn bericht..dus ik ben nog een beetje on edge
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Dinky »

Geld dan lenen van familie/vrienden? Of is het anders een optie om andere da te vragen want wat Rik ook al zegt kan een week het verschil maken tussen abortus mogelijk of niet. Hoe langer je wacht des te groter de kans dat abortus te laat zal zijn.

Blijf het erg jammer vinden dat de da niet mee wil werken qua financiën gezien de geschiedenis die je er inmiddels hebt opgebouwd :-(
Vind dat bij jou in elk geval de goede wil aanwezig is om te handelen naar de situatie, dat mag ook wel gezegd worden!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Brittenbolletje »

Voor een eerste nest ben je al gauw 2000 euro kwijt en dan praat ik niet over keizersnedes of doodzieke kittens of moeders. dat kost een nest met alles kopen grootbrengen enz enz als het goed gedaan word.

nu castreren en dus meteen aborteren ben je denk ik rond de 300 euro kwijt afhankelijk van de dierenarts de 1 vraagt meer dan de ander.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Rik »

Madelieftje schreef:Het kan aan het geschreven woord liggen Rik maar ik proef een nare toon in je bericht.
Gedane zaken nemen geen keer..ik ben stom geweest en heb dit ook meermaals aangegeven.
Mmm, ik heb nog nooit iemand iets verweten in mijn berichten (ook niet in mijn eerste bericht in dit topic) dus als er een nare ondertoon inzit dan is dat zeker niet zo bedoeld. Ik ben de eerste die alle begrip op kan brengen voor jouw situatie. Ik had zelfs al getikt dat je je niet schuldig meer hoeft te voelen omdat het toch al gebeurd is (maar heb het maar weer weggehaald omdat dat ook weer door andere verkeerd uitgelegd kon worden). Van de eerste reactie op jouw 1ste post (niet van mij) dacht ik dus ook dat je daar nou nét niet om gevraagd had en al wist hoe fout het was. Vandaar dat ik daar in mijn 1ste bericht ook niets over zei.

Ik las alleen wel dat je even geld zou proberen te verzamelen voor een bezoek aan de DA. Toen dacht ik dus dat je pas daarna naar de DA zou gaan (afhankelijk van hoe lang dat duurde) en dat is dus niet handig (wat jij dus zelf ook al inziet). Verder is het inderdaad ook de vraag of je met deze DA door moest gaan. Want met het hebben van 4 katten (straks op leeftijd) ben je een goede klant van hem. (Voor hem is het gunstig als je een nestje krijgt.) Het feit dat je financieel krap zit vindt ik helemaal geen rotsmoes om dingen af te wegen (zo zit het leven eenmaal in elkaar). Dus schuldig voelen en balen is helemaal niet nodig. Niemand anders dan jijzelf zit er n.l. mee. Nu is het alleen maar zaak om het op een handigste en voor de poes pretigste manier op te lossen. En daar ben je nu ook mee bezig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie