Help!!! Poes zwanger???

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Ik heb enige tijd een oppaskater in huis (nu een week of 9, hij is 7 maanden oud)
Hij is nog niet gekastreerd.

Ik heb ook een ongesteriliseerde halve noorse boskatpoes van 2 jaar oud.
Ze is niet krols geweest, dat ik weet maar sinds een week of twee is haar gedrag erg veranderd.
Ze drijft mijn 3 andere katten in het nauw.. zo was ze eerst nooit.
ook zijn haar tepels duidelijker voelbaar. maar ik twijfel er erg over of ze rossiger zijn of niet..
tevens voel ik bij haar achterste twee tepels net alsof er zich melkklieren zijn gaan vormen?

haar buik voelt steviger en ik mag er niet aan komen. ze is in 1.5 maand tijd 600 gram aangekomen (laatste keer wegen was 1.5 maand geleden. ze is van 3400gr naar 4020gr gegaan (vandaag))
de bolling in haar buik begint onder haar ribben, maar loopt niet door tot haar laatste twee tepels.
Ze lijkt zijtasjes te hebben en ze vreet me de oren van de kop.

Ze slaapt niet meer en geeft niet over.


Voordat het me gezegd wordt: ja ik had Tesla moeten laten helpen, maar medisch gezien kon ze dit niet aan, ze is een tijd erg ziek geweest. ze is in 1.5 jaar tijd nooit hoorbaar of zichtbaar krols geweest en ik had niet gedacht dat Rakker zijn ding al zou kunnen doen.

geld voor de dierenarts is er pas over 1.5 week, helaas hebben we onverhoop een nieuwe auto moeten kopen na een ongeluk, en verzekeringsgeld is nog niet terug binnen.
Ik ben niet op zoek naar commmentaar over Tesla's eventuele zwangerschap, want ik weet hoe fout dit is. ik wil gewoon weten of jullie denken dat ze zwanger is

groetjes
madelief
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en 'leuke' binnenkomer... :icon_shifty: :lol:

het feit dat je precies opsomt waar je op moet letten en waaraan je kunt zien of je kat zwanger is, duidt erop dat je het antwoord zelf ook wel weet.
dus waarom aan ons om bevestiging vragen?

:idea: bovendien bijtjes en bloemetjes: ongecastreerde kater plus ongecastreerde poes..... en je had het ze nog zo verboden het met elkaar te doen..... :enaughty:

heb tijdje geleden een zelfde tekst zien langskomen met het zelfde excuus van niet castreren van de poes... toeval...??

dus als het antwoord 'ja, ze is zwanger' is, so what....??? daar kun je dan toch op wachten?
dus dat moet je hebben ingecalculeerd, tenzij dit allemaal fake is... ook prima hoor.. :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

sorry hoor.... ik vind je tekst erg naar.

Ik ga er niet van uit dat een kater van 6/7 maanden al vader kan worden!!

Ja! ik heb gegoogled op de eventuele " symptomen". dus ik somde aan de hand van googlen op of het wel of niet zou zou kunnen zijn.

weet nou ook gelijk weer waarom ik eigenlijk nooit aan forums deed.
Behandelen jullie iedereen zo? ik had alleen een hulpvraag!! :(

-madelief
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door pinguin »

Madelief het antwoord komt voort uit het feit dat er zoveel katten zwanger raken door zulke dingen.

Ik zeg ook zwanger en zou mij maar gaan verdiepen in een bevalling en alles wat er bij komt kijken. En die kater gelijk laten casteren en appart zetten voor een week of 6 zeg ik uit mijn hoofd want ook na de bevalling kunnen ze weer zo zwanger zijn.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Rik »

Je zou natuurlijk de dierenarts even kunnen bellen. Misschien heeft ie wel begrip dat je niet direct kunt betalen (en dat dat later kan). Dan kan de poes in ieder geval even onderzocht worden. (Ik neem aan dat het potje voor de huisdieren er helaas ook aan heeft moeten geloven, tsja kan gebeuren). Ik neem ook aan dat je de DA redelijk goed kent als je 4 katten hebt. Ik weet verder niets over zwangerschap en dus ook niet of er in dit stadium echt een onderzoek nodig is. Mijn advies is dus even de DA bellen (kost normaal niks tijdens tel. spreekuur) en dan kan hij/zij je wel vertellen of er een noodzaak is voor bezoekje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Ik snap dat de binnenkomer misschien niet helemaal Ok was, maar nzoals ik aangaf, was ik al tot de conclusie gekomen dat dit misschien niet de slimste zet was.


ken mijn iderenarts wel goed ja. toch minstens iederhalf jaar een checkup

het is niet aan mij om de kater te laten kastreren. ik zal hem wel apart houden. kan ik een van mijn andere katten bij hem zetten?
Hij is in een noodsituatie bij ons gekomen ivm een vechtscheiding.

Ja, Tesla is erg ziek geweest, maar ze is er nu weer bovenop.
Haar laten steriliseren tijdens haar alvleesklierontsteking zou haar misschien het leven gekost hebben , en daarom wilde de dierenarts dit nog even laten wachten.

ik zal morgen de dierenarts bellen.
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

mijn man zei me dat het misschien ook helpt om een foto van haar tepels te laten zien?

hoe upload ik een foto hier?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Kattebeest »

Misschien heb je iets aan deze link: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922

De link gaat over foto's plaatsen in je album maar werkt net zo voor foto's in dit topic.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Afbeelding
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Tesla is trouwens een kruizing Noorse boskat Neva masquerade en heeft geen stamboom
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Kattebeest »

Geen ervaring met zwangere poezen of nestjes.
Zou wel z.s.m. contact opnemen met je dierenarts want als ze te ziek was voor castratie vanwege een alvleesklierontsteking is het de vraag wat en of de zwangerschap gevolgen heeft voor haar huidige gezondheid.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Alvleesklierontsteking is al een maand of 3 geleden.
Ze iS goed hersteld.

Morgen om 9 bel ik de dierenarts.

Staan er hier op de site info links of moet ik een fokker om hulp vragen?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Kattebeest »

Brittenbolletje is fokker van brits korthaar maar is niet meer zo vaak online. En er zijn meerdere forumleden die opvangkittens hebben of hadden maar zijn nog niet in dit topic voorbij gekomen en zijn ook niet zo regelmatig online.

Je zou altijd kunnen google-en op nobo fokkers voor meer info. Of je daar vind wat je zoekt weet ik niet want je bent specifiek op zoek naar info over zwangerschap begrijp ik.

Alvleesklierontsteking is pittig dacht ik. Vind drie maanden geleden hersteld nog niet zo lang eerlijk gezegd.
Benieuwd wat je dierenarts zegt en wat hij/zij je adviseert.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Nee klopt was ook wel echt een pittige ontsteking en ze is nog niet lang genoeg hersteld.
Nogmaals.. Het was niet de bedoeling dat ze zwanger zou raken . echt niet.

Maar wil de eventuele Kittens wel het beste bieden
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Kattebeest »

Vervelende situatie waar je in zit.
Waarschijnlijk hoor je nu het liefst dat ze niet zwanger is ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie