Help!!! Poes zwanger???

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Dan nogmaals mijn excuses.

Ik had de hoop dat ook aan de hand van de tepelfotos jullie zouden zeggen dat ik het me verbeeld :(

Ik heb een aantal mensen in mijn omgeving gevraagd maar niemand kan tegenwoordig ook zomaar 2-300 euro missen. Maar we zijn er druk mee bezig!

Ik ben er ook keihard mee bezig om, als abortus dan niet mogelijk moge zijn. Ze toch alles te kunnen bieden.

Mag Tesla extra voer hebben of zo?
Juist omdat ze net ziek geweest is en in het kader van
Aansterken?
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Ik vraag me af hoe je op 2000 euro komt trouwens?

Heb even zitten rekenen... En ik kom op 900 euro uit voor 4 Kittens. Mis ik dan een hoop wat ik ober het hoofd zie?

2x enten van de Kittens, ontworming, ontvlooiing en chip?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Dinky »

Via de link van kattebeest kom je uit bij topic waar hele lijst benodigdheden staat, heb je daar gekeken? Staat namelijk ook opgesomd wat je aan middeltjes in huis moet hebben uit voorzorg. Geen idee op wat voor bedrag je uitkomt.

Wat betreft geld lenen, dat kan je ook uitsmeren over meerdere personen: 3x100 is ook 300 ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Rik »

Madelieftje schreef: Ik vraag me af hoe je op 2000 euro komt trouwens?
Heb even zitten rekenen... En ik kom op 900 euro uit voor 4 Kittens. Mis ik dan een hoop wat ik ober het hoofd zie?
2x enten van de Kittens, ontworming, ontvlooiing en chip?
€ 2000 euro lijkt mij (als leek overigens) ook nét wat aan de hoge kant. Dit ben je wel kwijt als fokker van raskatten. Dan zit je n.l. ook met dekgeld en stamboom opmaken. Als ik b.v. hier kijk: http://www.miras-home.nl/kittens/kosten-nest.html daar staat dus € 2079,50. Daar kun je dus alles wat met raskatten te maken heeft (zoals lidmaatschap vereniging, Stambomen e.d.) vanaf halen. Ze is een halve noorse boskatpoes dus ik neem aan dat je ook minder geld voor de kittens kunt krijgen dan voor een raskat.

Je bent in ieder geval al aardig aan het rekenen geslagen :grin: Mocht het toch blijken dat abortus niet mogelijk is dan zou ik adviseren om met dat lijstje ook even langs je nieuwe DA te gaan en daar de recente bedragen achter te zetten om een correcte begroting op te zetten (het kan per DA n.l. nog wel eens afwijken). Zo weet je dan in ieder geval waar je een beetje aan toe bent en kloppen de bedragen ook voor jouw DA.

Wat vonden de baasjes van de oppaskater hier eigenlijk allemaal van? Heb je ze kunnen bereiken? Misschien voelen zij zich geroepen om je enigszins uit de nood te helpen door wat voor te schieten (als zij natuurlijk financieel wat ruimer zitten).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Ik heb uiteraard aan de bel getrokken bij rakkers vrouwtje

Die gaf een reactie waar ik erg van schrok. Die zag de kassa al klingelen bij het idee...omdat Tesla een raskatmix is.
Het is dat ze rakker niet terug kunnen nemen... Anders was hij per direct terug gegaan. Ben heel boos. Hier is Tesla niet voor!!!

Jemig wat kosten ras katten een hoop zeg...snap nu de prijzen ook!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Adriana »

maar kan het personeel van die ongecastreerde oppaskater niet over de brug komen?
uiteindelijk was ze zonder die kater niet zwanger geworden..
ik lees ook verder niks meer over die kater maar reken erop dat hij na castratie nog ongeveer 6 weken vruchtbaar is..
en is die castratie nu geregeld want kans bestaat dat hij je huis ondersproeit en dat is soms moeilijk af te leren..

met wat creativiteit, vindingreikheid en de plaatselijke kringloop kun je een heel eind komen.. doe daar dan nog een paar schone kartonnen dozen bij en een geleende hondenbench en je bent aardig op weg. iemand in je buurt die bij zooplus bestelt? die hebben stevige, schone kartonnen dozen van goed formaat en je kunt er een paar aan elkaar koppelen.

aansterkvoer kan ook bestaan uit wat rauwe kip even in kokend water gedoopt of eigeel met een beetje mout of anti haarbalpasta. dat is veel goedkoper dan het opfok- en aansterkvoer van de dierenarts.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Brittenbolletje »

Ik ben fokker, dus ik ben dat wel kwijt. Maar als je niet 2 a 300 euro al niet eens kan missen, wat als 1 van je katten dan erg ziek word? opname medicatie enz enz dan gaat het ook snel. Een nest is geen kattenpis zeg maar.
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Rakker zit op mijn slaapkamer samen met een van mijn eigen katers. Zodat hij niet meer bij Tesla kan maar ook niet alleen is
Castratie is nog niet geregeld want zij vind het niet zo nodig.
Zodra het salaris over 2 weken binnen is gaan we dit gewoon doen en dan zien we wel weer verder.

Even ter verduidelijking hier komen de katten niet buiten, dus hij kan nu ook geen andere poezen bezwangeren.

Aan je reactie lees ik dat ook jij adhv de foto's denkt aan echt zwanger?
Hoe lang gokken jullie dan en hoe lang zou ze nog moeten?? Niet dat ze me vannacht bevalt of zo!

Zoo plus? Nee dan zou ik even om me heen moeten vragen.. Mogen bananen dozen ook? Ik neem aan dat je bedoelt om in te bevallen?
Madelieftje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 aug 2014 20:08

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Madelieftje »

Zoals ik aangaf is het financiële probleem tijdelijk!
Normaal zou ik het wel kunnen betalen maar hebben net een nieuwe auto van 5000 euro moeten kopen na een ongeluk.
Verzekeringsgeld duurt eeuwen..zodra dat terug is is er helemaal geen probleem meer en zouden we een nest financieel kunnen dragen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Kattebeest »

Madelieftje schreef:Ik heb enige tijd een oppaskater in huis (nu een week of 9, hij is 7 maanden oud)
Hij is nog niet gekastreerd.

haar buik voelt steviger en ik mag er niet aan komen. ze is in 1.5 maand tijd 600 gram aangekomen (laatste keer wegen was 1.5 maand geleden. ze is van 3400gr naar 4020gr gegaan (vandaag))
de bolling in haar buik begint onder haar ribben, maar loopt niet door tot haar laatste twee tepels.
Ze lijkt zijtasjes te hebben en ze vreet me de oren van de kop.
Citeer even wat tekst uit je 1e bericht. Ze is sinds 1,5 maand 600 gram aangekomen dus de kans is groot dat ze al 6 weken zwanger is. Dracht van een kat is 9 weken dacht ik maar daar kunnen anderen iets zinnigers over zeggen.

Wat had ik gedaan in jouw situatie? (heb je niet veel aan maar toch even). Naar de dierenarts, echo laten maken en Tesla na laten kijken. Voor- en tegens met de dierenarts bespreken i.v.m. de eerdere alvleesklierontsteking en castratie inclusief abortus bespreken.

Een nestje krijgen is niet iets wat je zomaar doet. Kan je een vrij recent topic noemen waarin het goed mis gegaan is, ondanks alle medische verzorging van zowel eigenaar als van de dierenarts.

Financiële problemen leiden ertoe dat je korte-termijn gaat denken maar vraag me sterk af of dat in dit geval de beste manier van denken is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Rik »

Madelieftje schreef:Castratie is nog niet geregeld want zij vind het niet zo nodig.
Ok, dat is een persoonlijke keuze waar andere het wel of niet mee eens kunnen zijn. Maar ik begrijp dat hij nu ook nog niet terug kon. Dan staan zij toch écht voor een keuze. Ik zou ze voorstellen dat je hem anders ook naar een leuk goed pension kunt brengen. Dan denk ik dat de keuze al erg snel gemaakt zal zijn door hun.
Madelieftje schreef:Hoe lang gokken jullie dan en hoe lang zou ze nog moeten?? Niet dat ze me vannacht bevalt of zo!
Ik denk niet dat iemand hier zo zou kunnen schatten zonder zelf de poes te zien en voelen e.d. En dan nog kan het per poes verschillen. Wel zou je even op kunnen zoeken (of hier navragen) hoe een kat zich gaat gedragen vlak voor een bevalling. Dan weet je het misschien kort van te voren. Misschien wordt je morgen wel wakker met ergens een nestje in de kamer ;)

Hier op deze site zelf staat het een en ander over "De drachtige kat":
http://www.dekattensite.nl/html/hvekdk.html
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Adriana »

alle soorten schone dozen zijn goed, k weet alleen niet hoe schoon bananendozen zijn.
als je een Makro of Sligro-vestiging in de buurt hebt dan kun je makkelijk aan schone, grote dozen komen. daarvoor hoef je niet in de winkel te zijn en ook geen pasje te hebben.

let wel dat moederpoes zelf een plek zoekt om te bevallen en het is dan zaak haar goed in de gaten te houden. eigenlijk zou ze het daar zo veilig en rustig moeten vinden dat ze er vanzelf in gaat liggen voor de bevalling maar ik ben een leek op het gebied van poezenbevallingen. er staat zat info op internet over 'bevalling poes' en waar je aan moet denken en op moet letten.
oude handdoeken en fleece kan via kringloop.
waar ongeveer in Nederland? er zijn missch forumleden in je buurt die spullen te leen hebben..
en ik begrijp dat het nu net financieel allemaal heel slecht uitkomt...
die ongecastreerde kater zou ik linksom (retour afzender) of rechtsom zo snel mogelijk regelen. het geeft geen pas om een ander met zoiets op te schepen en anders kun je daar de pension-dagprijs voor laten betalen!
Laatst gewijzigd door Adriana op 23 aug 2014 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Brittenbolletje »

Als een kat 7 a 8 weken zwanger is zie je ook al beweging in de buik en voel je het. aan de tepeltjes te zien twijfel ik een beetje. dat ze de afgelopen tijd is aangekomen kan ik ook wijten omdat ze daarvoor erg ziek was en ze gewoon nog moest aankomen en vanwege ziekte was afgevallen? Ik doe maar een gok hoor, ik zie de kat niet.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door pinguin »

Madelief heb jij inmiddels de dierenarts al gebeld?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help!!! Poes zwanger???

Bericht door Cari »

Geen bananendozen gebruiken! Daar kan insectenwerend middel op zitten en dat is heel ongezond voor de kleintjes.
Ik zou als de duvel naar de dierenarts en de rekening op naam van de baasjes van Rakker laten zetten :twisted: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie