wel of geen rompertje aan vannacht

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door Mickey_Mouse »

Fleurenkind is gister gecastreerd, allemaal netjes gegaan, klein wondje. Ze kwam terug met een rompertje aan zoals we afgesproken hadden. Wens van de dierenarts ivm infectie etc.

Vandaag was fleur niet lekker, voelde kouwig aan, niet zien drinken, niet op de bak geweest. Suffig en knikkebollend onder het bed. Haar er onder vandaan geplukt en in een deken bij me genomen. Eten deed ze wel een beetje. Toch even ter controle naar de dierenarts. fleur die 2 uur op mijn buik/borst in een deken ligt, is geen fleur. Fleur moet namelijk niks van mij hebben nog :)

Dierenarts ontdekte een iets verhoogde temperatuur en een volle blaas. Die temperatuur kon komen omdat ze al een poos in de warme deken lag. Prikje gehad met pijnstiller/koortsverlager. Had die ook in tabletvorm thuis liggen, meegekregen na de operatie.

Het rompertje had ik thuis al uitgedaan na telefonisch overleg. Dierenarts was (nu de man ipv de vrouw) niet zo op het rompertje, alleen als je weg bent bijv. Morgen krijgt ze hem dan ook om. Ben de hele dag weg helaas.

Maar nu de nacht...Ze is nog niet op de bak geweest. eet wel en wandelt nu ook door het huis heen. Kater Mickey probeert een spel uit te lokken, ze hapt nog niet echt terug er op, geeft niet doe maar rustig aan.
Wat is wijsheid...wel of geen rompertje voor de nacht... ik heb zelf zoiets van niet. Ze zit er niet obsessief aan te likken oid en het is een klein wondje.
Shoot! Thnx :)
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door Mickey_Mouse »

Inmiddels gedronken en met Mick een balletje aan het molesteren...

en nu ook nog is de bak bezocht...zo doet ze niks, zo doet ze alles
Cerna

Re: wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door Cerna »

Geen rompertje! Niet vannacht, niet morgen. Het kan best zijn dat ze hierdoor zo in de stress is dat ze zich daardoor niet fijn voelt.
Ik heb in mijn leven al heel wat poezen laten castreren (3 weken geleden de laatste 2) en nog nooit een kraag of rompertje nodig gehad. Het komt maar zo zelden voor dat katten aan de wond gaan zitten prutsen.

Weg dat rotding!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door nellebel »

mijn nellie heeft ook een soort van rompertje gehad wegens gwandmatig likgedrag. die viel er soms zo mee om, helemaal apatisch.ik zou ook geen rompertje aan doen. maakt het ook lastig om de warmte kwijt te raken en ze voetl zich er misschien niet prettig in.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door Natascha001 »

Geen rompertje. Onze kater moest vanwege een navelbreuk operatie ook een rompertje aan. Hij was zichzelf niet, alleen maar hangen en op schoot liggen. Wij dachten dat hij ziek was, eenmaal het rompertje uit, was alles weg. En was hij weer zijn oude ik, speels en vol energie.
Onze kater had een gaasje op zijn buik zitten, kon daarom niet aan de hechtingen komen en het gaasje hield het een hele week vol.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door Dinky »

Ik zou vooral goed opletten hoe ze zich gedraagt wanneer je er zelf bij bent. Wanneer ze er niet/nauwelijks aan zit zou ik rompertje uit laten ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door Cerna »

TS is niet meer teruggeweest en heeft onze antwoorden dus niet gezien :cry:
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door Mickey_Mouse »

Hoi hoi. Ik heb een antwoord gelezen vannacht hoor. De antwoorden van vanochtend kwamen te laat voor de nacht. Ze sterken mj wel in mijn gevoel. Dikke vette onzin dat rompertje en niet goed voor Fleur. Rompertje gaat de vuilnisbak in. Ben er helemaal van genezen. Bedankt allemaal
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door Mickey_Mouse »

rompertje is uit nu en ze doet het super.
Ander leuk nieuws is dat fleur nog steeds wel angst heeft maar beter benaderbaar is, of ik ben slimmer geworden in haar pakken.
gisteravond heeft ze op de arm gezeten terwijl ik eten pakte voor de 2, en lekker blijven zitten, tot ik het neer wilde zetten, toen sprong ze weg...binnen 2 min zat ze daarna aan haar brokjes. We gaan vooruit :grin:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wel of geen rompertje aan vannacht

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat het zo goed gaat :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie