Probleempje..

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
DebRob
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:59

Probleempje..

Bericht door DebRob »

Ik heb een probleempje.
Ik heb een kater van 1jaar en 9maand(niet geholpen, staat gepland voor volgende maand)
En een poes van 9maand oud (niet gesteriliseerd)
Meneer wou mevrouw niet met rust laten, constant op haar rijden(zonder resultaat gelukkig,want hij is haar papa!)
Vandaag naar de dierenarts geweest en om de 4weken tot de castratie van meneer uit te stellen, mevrouw die 4weken aan de poezenpil. Ja, ik weet dat het niet zonder risico's is maar het is om 4weken te overbruggen en zodra meneer geholpen is stop ik meteen met de Poezepil geven.


Vandaag de eerste poezenpil gegeven, om 4uur.
Was niks aan de hand, tot een uur geleden. Mevrouwtje begint ineens gigantisch krols gedrag te vertonen, rollen op de grond, prrrr-en en meneer uitdagen.
Vanmiddag deed ze dit allemaal niet, hoe kan dit? Net of ze juist krols is van de pil?
Ik neem aan dat de pil nu toch wel snel moet gaan werken,maar niet op deze manier!

Loopt ze nu alsnog risico om drachtig te worden? En zal dit gedrag af of juist toenemen?


Alvast bedankt! :)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Probleempje..

Bericht door jennli »

Wat staat er in de bijsluiter. Heb geen idee. Morgenvroeg even de dierenarts bellen voor advies. Waarom wordt de castratie uitgesteld?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
DebRob
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:59

Re: Probleempje..

Bericht door DebRob »

Helaas heb ik dat zelf op mijn geweten. Ik heb het geld er niet voor, heb van mijn laatste geld brokjes en vlees voor de poezels gehaald en de poezepil.
Heb alle dierenartsen in de buurt gevraagd of ze toch de castratie wouden doen op afbetaling in 2 termijnen, maar dit doen ze alleen in geval van ernstige nood.
Ik vind dit heel erg want ik wou ook liever geen pil geven,maar het kan nu niet anders.
Heel misschien krijg ik over 2 weken geld, dan laat ik hem direct helpen
Maar wil niet dat ze in de tussentijd drachtig raakt. Er zijn al zoveel htk katten 'te veel'.
Ik ga morgen langs de da.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Probleempje..

Bericht door jennli »

Succes! Hopelijk heb je het snel bij elkaar!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
DebRob
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:59

Re: Probleempje..

Bericht door DebRob »

Iemand een idee wat ik kan doen om in ieder geval de nacht door te komen? Ik heb ze gescheiden, ik heb maar een klein huisje met 1 slaapkamer en een woonkamer eraan vast, dus zitten nu als een malle naar elkaar te miauwen en gek te doen.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Probleempje..

Bericht door Catfish »

Ik zou ze in ieder geval uit elkaar houden nu. Ik weet niet hoe snel de poezenpil werkt, maar zo snel zal dat niet zijn. Even de DA over bellen. Anders krijg je gegarandeerd (inteelt) kittens...
Jammer dat de DA's het niet op afbetaling willen doen. Dit lijkt me een noodsituatie toch?? Misschien nog eens proberen? Heb je verteld dat het pa en dochter zijn?
Jij en je katten gaan een onrustige nacht (en tijd) tegemoet..... Sterkte!
Oh ja, houd er wel rekening mee dat een kater tot 6 weken na de castratie nog een succesvolle dekking uit kan voeren.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Probleempje..

Bericht door Brittenbolletje »

De kater heeft eerder door gehad dan jij dat ze krols is daarom bespringt hij haar. dat ze nu naar jou krols gedrag vertoont dat kan ja. officieel mag je helemaal de pil er niet in doen bij een kat die al krols is daardoor is de kans op baarmoederontsteking veel groter. Ik zou ze nu gescheiden gaan houden en wachten tot of de pil werkt of toch castreren van de kater.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Probleempje..

Bericht door eveline1982 »

Ik sluit me aan bij brittenbolletje, de poezenpil heeft al enorme risico's als je dit geeft tijdens de hormonale fase, is de kans op bijv een baarmoederlijke infectie groter! Jouw poes was inderdaad al krols, katers hebben dit sneller door dan mensen ;) soms lijkt het zelfs voor mensen dat hun poes helemaal niet krols is geweest, en dan ligt er op een dag zomaar een nestje!

Nu zou ik ze uit elkaar houden, de pil heeft enige inwerktijd nodig dus als de kater haar vanacht dekt is de kans op een nestje erg groot. Ik heb zelf, door kittenopvang, veel ervaring met incest kittens. Dit moet je echt niet willen, ze mankeren neurologisch vaak veel en zijn zeer ongezond. Je bent tot de minimaal 8ste week alleen maar bezig met dierenarts bezoekjes omdat ze zo zwak zijn. En helaas redden veel van deze kittens het niet :(
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Probleempje..

Bericht door mittenslief »

let er ook wel ff op dat een kater nog 6 weken vruchtbaar is wanneer hij gecastreerd is
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Probleempje..

Bericht door Adriana »

misschien kun je bij het asiel bij jou in de buurt even over het probleem overleggen, want het is zeker weten wel een noodsituatie.
zij hanteren heel schappelijke tarieven en kunnen missch een regeling treffen met één van 'hun' dierenartsen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie