Kater stinkt nog na castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
prinsas
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2014 11:21

Kater stinkt nog na castratie

Bericht door prinsas »

Hallo

Ik heb een vraag over mijn kater.
Hij wordt in mei 2 jaar. Vorig jaar januari heb ik hem later castreren. Hij had 1 bal in zijn buik en eentje op de goede plek. De dierenarts zei dat het allemaal goed gelukt was.

Maar ik zit nog steeds met een kater die ontzettend stinkt. Echt niet grappig meer. Hij drupt en is soms dagen van huis. (kinderen weer van slag etc.) Hij is net terug van een tripje van 4 dagen. Ik denk: ik laat hem in huis en dan een kattenbak erbij maar dit is niet te doen met de stank.

Mijn vraag: Kan het dat hij dit gedrag nog vertoond? Of zou er iets toch niet goed zijn gegaan bij de castratie?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater stinkt nog na castratie

Bericht door Cari »

Als hij blijft stinken als een ongecastreerde kater, zou ik toch nog eens naar een dierenarts gaan om te checken. Neem dan wel een andere dierenarts ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kater stinkt nog na castratie

Bericht door Anne »

Ik zou hem ook laten onderzoeken bij de da. Het hoort niet zo. Het lijkt wel alsof hij niet goed gecastreerd is :?:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
prinsas
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2014 11:21

Re: Kater stinkt nog na castratie

Bericht door prinsas »

Dat idee had ik ook. Het is geen blaasgruis of ontsteking want hij gaat maar 3 keer per dag naar de bak. En miauwt ook niet als hij plast. Ik heb er destijds meer als 100 euro voor betaald voor de castratie, cryptorg noemen ze het als er ook een balletje in zijn buik zit. Dan mag je toch verwachten dat ze het goed hebben gedaan. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om dit bedrag weer te betalen. Ik ga donderdag met sofie (van 1) heen voor sterilisatie. Dus ook weer 100 euro. Maar zal ook gelijk even aangeven van mijn kater en kijken wat ze er op te zeggen hebben.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kater stinkt nog na castratie

Bericht door eveline1982 »

Helaas heb ik ook mogen mee maken dat mijn poes niet goed gecastreerd was. Dit merkte ik, toen zij wel erg dik begon te worden, je snapt het vast wel al...... ;)

Toen haar kittens waren geplaatst en zij was aangesterkt heb ik de operatie weer laten uitvoeren. Aangezien dit niet 100% de fout van de dierenarts bleek te zijn (het zat gewoon erg raar in elkaar bij haar) hebben we afgesproken dat ik alleen de kosten zou betalen voor de narcose.

Ik raad je dus aan om contact op te nemen met je dierenarts. Het klinkt mij ook in de oren alsof er wat fout is gegaan. Waarschijnlijk kan je wel tot een goede compromis komen met je dierenarts, helemaal als de fout bij hen ligt.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie