Is sterilisatie nodig?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Is sterilisatie nodig?

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Weet iemand of het noodzakelijk is om mijn kittens te steriliseren?
Beide kittens laat ik niet naar buiten, dus blijven binnen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Is sterilisatie nodig?

Bericht door Chiquita98 »

Jazeker. Altijd laten castreren ivm hormonen. Heel zielig juist als je het niet doet.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Is sterilisatie nodig?

Bericht door eveline1982 »

Ja absoluut! De gaan je anders nachtenlang wakker houden met gekrijs, waar je u tegen zegt. Daarnaast kunnen ze gaan plassen in huis om te markeren. Ook voor de poezen is het niet fijn, ze lopen met allerlei gevoelens rond waar ze niks mee kunnen (en kunnen dan erg van slag raken) en hebben een verhoogt risico op een aantal kanker soorten!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is sterilisatie nodig?

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me bij voorgangers aan. Ja sterilisatie is echt nodig. Katten worden vaak met korte tussenpozen achter elkaar krols en dat is een enorme aanslag op het lichaam, ze eten dan meestal erg slecht en vermageren. Worden dus vatbaar voor van alles en nog wat.

En zoals ik in je andere topic over dit onderwerp al heb aangeraden zou ik als ik jou was naar een goede dierenarts gaan, die veilig opereert met gasnarcose en die mooie kleine sneden maakt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Renatevanderveer

Re: Is sterilisatie nodig?

Bericht door Renatevanderveer »

Ja, dat is hier ook maar weer gebleken.
We hadden hier een kwakkelpoesje, die na twee spoedopnames, maar niet wilde aankomen.
Ze kwam wel aan, maar bleef verkeren op ondergewicht.

Vanwege haar gezondheid konden wij haar niet eerder laten helpen, anders hadden we dat gedaan.
Een krolse poes is geen pretje, zeker niet voor de poes zelf..
Hier hadden we een gillende viswijf (ze is ontzettend lief hoor! ;) ), die buikschuivend door de kamer banjerde.
Ze was niet alleen heel erg snel gepikeerd, ze mepte onze kater zowat de grond in.
Heel zielig, ze wist zich totaal geen raad met zichzelf.

Na de sterilisatie heeft ze geen last meer gehad van haar hormoontjes en ze verkeert momenteel op gezond gewicht!
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Is sterilisatie nodig?

Bericht door Katelijne »

Ik krijg zo'n beetje de indruk dat je wat in geldnood zit, als ik je andere topic zie. Eerst op zoek naar een goedkope da, dan willen weten of sterilisatie echt nodig is.

Misschien kan je aan een goeie dierenarts vragen of hij op afbetaling wil werken? Want sterilisatie is echt wel nodig, hoor!

En anders vanaf nu misschien een spaarpotje aanleggen voor je diertjes? Huisdieren kunnen veel kosten op de meest onverwachte momenten, dus je bent maar beter voorbereid!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Is sterilisatie nodig?

Bericht door Ilone »

Ja, dat is nodig.
Mijn voorgangers hebben al uitgelegd waarom.
Zal ik nog even toevoegen:
Muka van mij is pas op haar 5e jaar geholpen. Op den duur woog ze nog maar 2.6 kilo, zoveel vergt het van zo'n lichaampje...

Ik zeg, doen.
Het kost wat, maar je helpt zowel de poes als jezelf ermee.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie