Poezen steriliseren. Goede en goedkope dierenarts gezocht

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 250
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Poezen steriliseren. Goede en goedkope dierenarts gezocht

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Op internet lees ik enorm verschillende prijzen voor het steriliseren van poezen.
Dat verschilt wel van 60 tot 150 euro.

Weet iemand een goede, goedkope dierenarts in de omgeving van Zwolle/Deventer?
Ik heb 2 kittens.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poezen steriliseren. Goede en goedkope dierenarts gezoch

Bericht door Dinky »

goed en goedkoop gaan vaak niet samen ;) Meeste zijn duurder doordat ze bijvoorbeeld betere apparatuur hebben en meer opleiding.

laparascopische sterilisatie met gasnarcose zou het mooiste zijn (snel weer helemaal bij, klein wondje).
Bij een poes is het een hele ingreep. Zou er in elk geval op letten dat er geen metacam wordt gespoten als pijnstilling (vaak overdosering met levenslang nierpatient tot gevolg) en gasnarcose wordt gebruikt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poezen steriliseren. Goede en goedkope dierenarts gezoch

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik gaan voor een goede dierenarts ipv een goedkope. Betere narcose toepassing, kleine operatiewond 2 - 3 cm en betere nazorg. Hier knappen de poezen een stuk sneller van op.

Bij slechtere/goedkopere dierenartsen hoor je regelmatig verhalen over enorme operatiewond, van wel 10 cm en dagen beroerd van de narcose.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Poezen steriliseren. Goede en goedkope dierenarts gezoch

Bericht door Katelijne »

Ik denk dat je beter investeert in een goede dierenarts, dan in een goedkope. Wat als je wel weinig betaalt voor de sterilisatie, maar je achteraf met problemen zit i.v.m. de nazorg? Stel dat de wonde niet goed geneest, ettert enz., dan kan je daar ook nog een heleboel geld tegenaan gaan gooien.

Wij hebben een dierenarts die in de regio bekend staat als iets duurder, maar wel de beste. Zo heb ik bvb. anderhalve maand geleden €200 betaald voor bloedafname, seniorencheck en gebitsreiniging (achterste tanden getrokken, zowel bovenaan als onderaan) bij Osiris, maar achteraf niets meer van problemen gehad met zijn tanden. Twee dagen na de operatie begon hij al harde brokken te eten!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Plaats reactie