Net gesteriliseerd

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Muis88
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2012 11:57

Net gesteriliseerd

Bericht door Muis88 »

Muis is deze ochtend om 09.00 geholpen, half 2 kon ik haar alweer ophalen.
Wat mij opvalt is dat, ondanks dat ze zich wat sloom voelt en de coördinatie wat kwijt is, ze erg actief is, ze wil toch overal op springen en niet slapen..

maar springen is niet goed is mij verteld door de DA..
Heb haar nu in de hal zitten (die is 20m2) waar ze nergens op kan, bedje bij de verwarming gemaakt, zit er zelf bij..

Oei, ik dacht die gaat slapen en uitrusten.. mooi niet..
Wanneer mogen ze weer springen etc?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Net gesteriliseerd

Bericht door Adriana »

welkom op het forum! nou de komende dagen zou ze zich heel erg gedeisd moeten houden want springen en landen is echt niet goed voor die operatiewond en de hechtingen..
je da kan zeggen hoeveel dagen want dat hangt van een paar dingen af die wij op afstand niet kunnen overzien..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Net gesteriliseerd

Bericht door Sifra »

Die rusteloosheid na een narcose komt vaker voor. Een van mijn katten heeft na een narcose anderhalf uur door het huis gelopen, trap op, trap af, van de kelder naar de zolder en terug. Daarna kwam hij tot rust. Ondertussen was zijn baas (die van de zorgen slecht geslapen had) op de bank in slaap gevallen... :-D
Muis88
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2012 11:57

Re: Net gesteriliseerd

Bericht door Muis88 »

Bedankt voor de reacties!
Ja het is allemaal goed gegaan tot nu toe.. vandaag is ze de hele dag alweer wat rustiger.. lekker aan het slapen en eet weer goed.
Pff toch altijd spannend.
paasnini

Re: Net gesteriliseerd

Bericht door paasnini »

Gelukkig heb ik een moderne da. Moosje mocht direkt alles, geen beperkingen. Helaas moest ze wel een jasje aan omdat haar wond wat langer was dan gebruikelijk aangezien er twijfel bestond of er wellicht een stukje eierstok was achtergebleven.
Ze zat binnen een uur op onze medium-krabpaal.

Niet te spastisch doen hoor, is echt niet erg.
Plaats reactie