Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hier !

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lionyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:57

Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hier !

Bericht door Lionyx »

Poes verloren door poezen pil ? reageer meld dat s.v.p. hier ! Zodat wij anderen kunnen behoeden voor dit risico :!:

Omdat ik mijn lievelings kat verloren ben aan de gevolgen van slechts ca. 20 keer geven van de poezen pil, (enkel af en toe gegeven als ze krols was),

...en mijn dieren arts mijn poes nu met de huidige kennnis dat dit schadelijk is het doodleuk weer voor een andere poes van mij (voor haar miliair dermatitis eczeem) voorschrijft zonder mij te wijzen op het grote risico,

...en ik steeds vaker lees dat men zijn poes ook aan de poezen pil verloren is wil ik hier heel erg graag ervaringen van zoveel mensen verzamelen die ook hun poes volgens hun dierenarts (de mijne gaf dat uit zichzelf eerlijk toe eerder ontbrak dat inzicht) hoogst waarschijnlijk ook hun poes aan tumoren door de poezen pil verloren zijn ! Om anderen tijdig te waarschuwen.

Onderzoek heeft uitgewezen (faculteit diergeneeskunde Utrecht) dat ook slechts enkele keren dus slechts 1 a 2 x gebruik van de poezen pil al een groot risico op kwaadaardige tumoren geeft !

ik lees hier ook net weer van een vrouwtje van wie haar kat wegens miliair eczeem de poezen pil als kuur voorgeschreven kreeg en nog voor de pillenstrip op was (20 pillen, kuur van 9 weken meestal) had ook haar kat mammatumoren ! :shock:

Reageer s.v.p. even met een berichtje als U dit ook overkomen is ! :!:

(Het is voor de leesbaarheid wel handig als er geen discusie hieronder over de poezen pil volgt (daar is al een ander topic voor of kan nieuw geopend worden. ik zeg ook niet dat je zonder bewuste keuze maar moet steriliseren want ook daar ben ik een poes aan verloren (vandaar dat ik toen koos voor die pil) en ook niet steriliseren kan kanker tot gevolg hebben.), maar hier s.v.p. enkel meldingen van mensen die dit door de poezen pil kwaadaardige tumoren ook overkomen is.)
Kan dus even duren in het meest gunstige geval voor hier iets staat.
Van horen zeggen uit directe nabijheid zoals van familie, buren of vrienden is ook goed, mischien wel een idee om dan naam en stad en b.v. leeftijd of jaar overlijden kat te vermelden om dubbel meldingen tegen te gaan.
Laatst gewijzigd door Lionyx op 06 apr 2012 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lionyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:57

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door Lionyx »

ik open zelf met ;

Mijn lievelings poes Winny the Poohs. 10 jaar.

Overleden aan tumoren volgens dierenarts hoogst waarschijnlijk door circa maximaal 20 maal poezen pil in haar leven (tegen krolsheid) in het jaar 2000 te Utrecht.

Rust zacht mijn meisje, lief allessie van mij ! :cry:
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door lidewij020 »

Ik zou een andere dierenarts nemen. 99% van de dierenartsen ontraadt het gebruik van de poezenpil juist om het risico op mammatumoren en geven het alleen mee als het echt niet anders kan.

Wel is het zo dat er dubbele belangen spelen. Zowel de pharmaceutische industrie als je dierenarts verdienen aan de verkoop van de poezenpil. Al denk ik dat een dierenarts zijn eigen ruiten ingooit.
Ik zou iedereen aanraden een bijsluiter te vragen en eens te googelen voor je je kat wat dan ook toedient of laat toedienen.

Lionyx ik vind het heel naar dat je je kat verloren hebt door wat die hormonen uit de pil hebben aangericht. Ik kan me ook voorstellen dat als je dierenarts je niet op de risico's wijst dat je ervan uitgaat dat zoiets niet schadelijk is voor je kat. Is het wel een gezelschapsdieren-dierenarts? geen veearts?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door Adriana »

Lionyx schreef:wil ik hier heel erg graag ervaringen van zoveel mensen verzamelen die ook hun poes volgens hun dierenarts hoogst waarschijnlijk ook hun poes aan tumoren door de poezen pil verloren zijn !
Om anderen tijdig te waarschuwen. .
.. en wat wil je er dan verder mee?
we waarschuwen ons hier op dit Forum al te pletter als we het woord poezenpil weer eens tegenkomen (zo ook tegen andere mogelijk zeer schadelijke medicatie) en meer kunnen we niet, denk ik..
uitbannen lukt je niet en de grootverbruikers zijn denk ik fokkers..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lionyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:57

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door Lionyx »

Dank voor de reactie :grin: en jullie hebben gelijk :!: maar ; Zoals verzocht s.v.p. discussie hierover elders voeren, graag Uw begrip hiervoor ! 8-)

ik wil graag echt een lijst aanleggen met hieraan overleden katten. zie het als prive iniatief tot onderzoek slachtoffer en om mensen nog bewuster te maken. ik wil graag dat iedereen kan gaan zien hoeveel katten hieraan nog steeds onnodig overlijden, zolang het nog zo makkelijk voorgeschreven wordt als mij nu al 2x is gebeurd (beide dieren artsen, een praktijk inmiddels buitengewoon gerenomeerd maar toendertijd nog onkundig in deze, of net de verkeerde in die praktijk getroffen, ik kreeg het in een zakje los mee zonder bijsluiter, nu zat er wel een bijsluiter bij maar ben ik wederom nergens op gewezen!) zolang dit nog gebeurt is het nodig !

Nogmaals ; Graag verder hier geen (overigens zeer goede) discusie maar eventuele discussie s.v.p. naar elders verplaatsen, (msischien weet iemand hoe dat moet en kan mij daarbij helpen) Graag Uw begrip hiervoor !

Hieronder verder S.v.p. Enkel namen en data hieraan overleden kat en b.v. waarvoor (als poezen pil of b.v. tegen miliair eczeem voorgeschreven.) Verwijs s.v.p. personen naar deze lijst als U een slachtoffer tegen komt of meld het (na toestemming) zelf met naam poes, data en plaats (ter voorkoming dubbel melding) en meld natuurlijk Uw eigen hieraan overleden poes !
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

lees de volgende Topics eens door, daarin staan o.a berichten van mensen die hun kat zijn verloren door tumoren waarschijnlijke oorzaak de poezenpil.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... il#p522865

en ook deze:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... il#p124026

en dan kun je ook de mensen doorverwijzen naar een van die topics als ze over de poezenpil willen discussieren.

succes met je "onderzoek" :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Lionyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:57

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door Lionyx »

Hartelijk dank ;-) bij deze ; eventuele verdere discussie of vragen e.d. s.v.p. daar :!:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door Adriana »

;-) begrijp niet zo goed wat je met dit topic wilt bereiken..
collectief in memoriam voor aan de poezenpil/tumoren overleden poezen?
en we mogen verder niet reageren?

het lijkt mij veel effectiever als jij zelf actief in een aantal forums meeschrijft en mensen met kittens er aan herinnert op tijd te castreren.
zo vaak voor zover ik het de afgelopen jaren heb gezien komt hier de poezenpil niet langs hoor!
of wil je reacties verzamelen van 'klanten' van die betreffende dierenkliniek?

er is veel meer medicatie met kans op zeer ernstige bijwerkingen.. bijvoorbeeld prednisolon injecties en alle vormen van meloxicam (novacam, metacam en dergelijke) en lees onze topics daarover maar eens na en de discussies hierover op het Forum, hihi! en we zullen altijd waarschuwen en bijsluiters laten lezen, dan wel de link van de betr bijsluiter in het bericht vermelden..

dit zijn vragen :?: die je missch zou kunnen beantwoorden in plaats van de kreet 'hier geen discussie s.v.p.!' :!: oid.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door Chiquita98 »

Dit soort zaken dan graag bij de polls neerzetten en niet hier. Het is een forum en als je dan jouw titel leest en er verder niet op kan reageren heeft het niet veel zin om dit hier neer te zetten.
Mijn kat is ook overleden aan mamatumoren, maar had haar uit het asiel dus weet verder geen achtergrond(en zij ook niet)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door Sifra »

Lionyx schreef:
ik lees hier ook net weer van een vrouwtje van wie haar kat wegens miliair eczeem de poezen pil als kuur voorgeschreven kreeg en nog voor de pillenstrip op was (20 pillen, kuur van 9 weken meestal) had ook haar kat mammatumoren ! :shock:
Vrouwtje... :esick: braak! :pdtmad: Don't ever say that again! :pdtkar:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poes verloren door tumoren van poezen pil?Meld s.v.p. hi

Bericht door pearlsofpassion »

Hier geen kat aan verloren, maar wel gezwellen op haar melkklieren gekregen. Gelukkig goedaardig, maar volgens de DA hadden het net zo goed tumoren kunnen zijn. Ze is gesteriliseerd en van de pil af gehaald natuurlijk, en daarmee zijn deze goedaardige gezwellen verdwenen (dat is zo met zuiver hormonale gezwellen).

Ze was 3,5 jaar oud, ze heeft de pil gehad vanaf 7 maanden oud, elke 2 weken.
Ze is er nu nog steeds (Kleintje), en ik zal pas later weten of ze ooit nog kanker ontwikkeld, maar ik ben me ervan bewust dat die kans groter is dan bij poezen die de pil niet gehad hebben.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie