Na sterilisatie bult op het litteken

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door sofadiva7 »

is niet verontrustend. DA geeft zelf aan dat het dikker kan worden, maar uiteindelijk vanzelf weer slinkt. Zo heb ik het ook ervaren.
Komt goed.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Deborah23
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:55

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door Deborah23 »

Oke bedankt voor alle reacties! Ik ga morgen eerst wel mijn eigen dierenarts bellen, om te vragen of ik ook bij hun een wondcontrole kan krijgen. En als dat niet gratis kan, bel ik wel even naar het asiel [waar ze zijn gesteriliseerd]
Ik vind het er nu wel een beetje rood uitzien en ook een beetje nattig.. Alsof er dus inderdaad een beetje pus uit komt.. Het stinkt niet gelukkig..
Nouja, als ze er gewoon even naar kijken ben ik al blij.. Liever dat ik voor niks kom dan dat ik haar ergens te lang mee laat rondlopen..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door pearlsofpassion »

Groot gelijk!
Hopelijk valt het mee! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door Anne »

Goed dat je het na laat kijken als het nattig is en rood, hopelijk valt het mee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
sofadiva7
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 dec 2010 11:36
Locatie: in ZH

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door sofadiva7 »

Een natte en rode wond kan niet goed zijn. Dat is iets anders dan een verdikking of 'bultje'.
Niet aarzelen en er naar laten kijken.
Charlot en B&B
Oordelen is dom, veroordelen is oerstom.
Mariejose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:32

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door Mariejose »

Hallo
Ik heb Jolleke ook laten steriliseren, en die heeft ook een bult op haar buik en de dierenarts zij me dat het een breukje kon zijn.Als het de volgende maand er nog zit dan moet ik terug komen.Ik heb gelezen dat dat ontstaat door dat ze te wild spelen.En dat heeft Jolleke dus ook gedaan te vroeg te gaan spelen,maar misschien trekt het nog weg.Ze heeft er geen last van, ze speelt en rent door het huis heen met haar broer Boris.
GR Mariejose
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door Sunnetje »

Mijn Isis en Hobbeltje van Anne hebben dit onlangs ook gehad. (en volgens mij waren er nog wel meer de laatste tijd) en in de meeste gevallen betreft het inderdaad gewoon een reactie op de operatie en het hechtdraad. Maar als het rood wordt, erg warm aanvoelt of als er pus uit komt, dan kan je beter wel naar de dierenarts gaan want dan is er kans op ontsteking, of inderdaad een wondbreukje.

Met Isis ben ik voor de zekerheid ook naar de dierenarts gegaan, maar bij haar betrof het gelukkig geen wondbreukje.

Afbeelding

Afbeelding
foto's van Isis d'r bult

Het heeft dik 2 weken geduurd, maar de bult werd eindelijk minder en is sinds eergisteren helemaal weg :)


Afbeelding
foto van Hobbel (van Anne) d'r bult.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Mariejose
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:32

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door Mariejose »

:pdtdan: Nu dan hoop ik ook dat het zo over gaat.Want haar broer boris die vind het niet zo fijn als ze naar de dierenarts is geweest.Dan doe ie niets anders dan grommen tegen jolleke tot dat de geur weg is van de dierenarts.En dan na dien dan spelen ze weer gewoon samen :pdtdan:
Gr Mariejose
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door Anne »

Bij Hobbel word de bult ook minder :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
OMH
Poema
Poema
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door OMH »

Onze poes ontwikkelde na een paar dagen ook een bult, ter grootte van een ei. De dierenarts heeft haar een antibioticum gegeven, tien tabletjes te verdelen over vijf dagen, omdat het een ontsteking kán zijn. Dat hoeft niet per se, maar hij neemt het zekere voor het onzekere en daar voel ik me goed bij. Ze is verder tierig, speels en levendig, ze eet en drinkt goed.
Ik denk soms: ik neem ook een booster vanwege Covid, en dit antibioticum kan geen kwaad, dus waarom niet.

Er zijn vast andere dingen te vertellen over antibiotica bij katten. Ik doe het op deze manier.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door Anne »

Ab dood de slechte bacteriën maar ook de goede in de darmen
In de darmen wordt de afweer vd kat geregeld dus ik zou niet zonder reden een ab geven
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
OMH
Poema
Poema
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door OMH »

Anne schreef: 05 jan 2022 10:38 Ab dood de slechte bacteriën maar ook de goede in de darmen
In de darmen wordt de afweer vd kat geregeld dus ik zou niet zonder reden een ab geven
Het is dan ook niet zonder reden... onze ervaren dierenarts zal het niet voor niets geven denk ik.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door Anne »

OMH schreef: 05 jan 2022 00:18 omdat het een ontsteking kán zijn. Dat hoeft niet per se, maar hij neemt het zekere voor het onzekere
Sorry dan heb ik jouw bericht niet goed gelezen

Hoe gaat het nu met de bult?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
OMH
Poema
Poema
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door OMH »

Anne schreef: 06 jan 2022 14:21 Sorry dan heb ik jouw bericht niet goed gelezen

Hoe gaat het nu met de bult?
Die zit er nog, maar is wel wat kleiner geworden. Ik heb foto's naar de dierenarts gestuurd en we hebben afgesproken dat we het aankijken tot maandag. Is de zwelling er dan nog - of nauwelijks minder geworden - dan wordt ze weer even gezien.
Ze eet, drinkt, poept en plast, is ondeugend en speelt. Het is een beetje raar, het hoort er niet te zitten maar ze lijkt er geen last van te hebben. Naja, maar even verder zien maandag.
Dank voor de belangstelling!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Na sterilisatie bult op het litteken

Bericht door Rik »

OMH schreef: 07 jan 2022 21:50 Die zit er nog, maar is wel wat kleiner geworden.
Yuna had ook een behoorlijke bobbel. Ik dacht dat e.v. de binnenwand gehecht was aan de buitenwand. Van de dierenarts kreeg ik niet echt antwoord of dat normaal was. Maar het is helemaal weggetrokken (nadat er wel eerst een infectie weggewerkt was).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie