Hebben katers tepels?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
cfke
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2010 22:01

Hebben katers tepels?

Bericht door cfke »

Hallo goede avond , we zijn de trotse eigenaars van kater Charlie , een heel lieve deugniet waar gans het gezin zich direct aan gehecht heeft . Hij is nu volgende week 5 maanden. Hij heeft al de nodige dierenarts bezoeken gehad , ook druppels (pipetje) in de nek tegen vlooien. En ik dacht dat onze dierenarts gezegd heeft dat hij ook beschermd was tegen teken. Nu ligt charlie daarnet bij mij in de zetel en ik voel een bolletje op zijn buik . een heel klein roze bolletje , we hebben dit wat ontsmet met alcohol en ik vroeg aan mijn man om er eens zachtjes aan te trekken,ik zag een klein beetje bloed en we zijn eraf gebleven.Maar nu ben ik niet meer gerust , en misschien een domme vraag maar hebben katers ook tepels ?
Ik zou dankbaar zijn voor een reactie, vriendelijke groeten Charlie en zijn ongeruste baasjes.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Hebben katers tepels ?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Welkom op het forum! En dat is geen domme vraag ;-)
Teken zijn vaak donker of grijs/groen van kleur. Een enkele keer roodbruin.
Katers hebben ook tepels dus het kan goed zijn dat jullie een tepeltje aangezien hebben voor een teek :smile:
Kijk anders even op de rest van zijn buikje of je er meer kunt ontdekken, dan zie je het allemaal miss wat duidelijker, als het goed is zitten er meer dan 1.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Hebben katers tepels ?

Bericht door Catfish »

Inderdaad, domme vragen bestaan niet! En welkom. ;-)
Ik sluit me verder ook aan bij Marjolein, katers hebben tepels, net als mannen. Dus de kans is groot dat je dacht dat dat een teek was. Is mij ook al eens gebeurd... Oeps, sorry! ;-)
Veel plezier met Charlie!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
cfke
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2010 22:01

Re: Hebben katers tepels ?

Bericht door cfke »

Goh,bedankt voor jullie reactie , ik ben al wat meer gerustgesteld.Ik dacht al van morgenvroeg onze dierenarts te bellen. Hoe meer ik er over nadacht , hoe meer ik dacht van ja katers zullen ook wel tepels hebben. En ik heb erin geknepen met een pincet , gelukkig niet hard hoor. Arme charlie , hij ziet af met zijn nieuw baasje. We zien hem heel graag , ik vergelijk hem soms met een Jack russel haha. Het is een zotteke hoor.Nogmaals bedankt en ik zal zeker deze site regelmatig bezoeken , slaap lekker Carine & Thierry.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Hebben katers tepels ?

Bericht door Dafpoetser »

*auch*

Jongens(katten) hebben uiteraard ook tepels!
In dezelfde "lijn" als een meisjespoes....
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hebben katers tepels?

Bericht door Anne82 »

Welkom op het forum!!

Haha, ach je bedoelde het goed :lol:

Mijn katers hebben ook kleine roze tepeltjes op hun buik (een stuk of 6/8) dus ik denk dat die "teek" bij jou ook een tepeltje was. ;-)
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
cfke
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2010 22:01

Re: Hebben katers tepels?

Bericht door cfke »

Goh,wat voel ik me stom !
Maar ik was echt ongerust , en dacht dat een vies beest in onzen Charlie zijnen buik zat .
Wat betekenen die kleine poesjes die boven de foto staan , bij anne82 licht er bvb ééntje op.En bij Puma 2 ?
deze site is toch gratis heh ?
Charlie wordt in september,oktober gecasteerd, en we gaan hem terwijl laten chippen . Als hij eens verdwijnt of iemand pakt hem mee hopen we toch van hem zo terug te vinden.
Maar hopelijk gebeurt dat niet.
bedankt voor jullie reactie's
grtjs,Carine,Thierry,Tineke,Bram en onzen Charlie .
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hebben katers tepels?

Bericht door Ilone »

Die oplichtende poesjes betekenen je "rang" ;) Nee hoor :-P daaraan kan je zien hoeveel berichten je hebt geplaatst en na een aantal berichten ga je weer eentje omhoog ;)
Betreft je vraag, je hoeft je niet dom te voelen hoor, kan de beste gebeuren!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
cfke
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2010 22:01

Charlie

Bericht door cfke »

bedankt voor de antwoorden op mijn vraag , misschien tot later nog eens,
grtjs Carine :
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Hebben katers tepels?

Bericht door Spookysil »

Grappig, ik heb een katertje van dezelfde leeftijd met dezelfde naam! :lol:
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Hebben katers tepels?

Bericht door Aziraphale »

Heel herkenbaar van die tepel :lol:

Toen we de katjes een paar weken hadden, vond ik Bo een keer voor pampus op de leuning van de bank. Hij lag op z'n rug en zijn buik was in het midden als een streep helemaal zichtbaar qua huid terwijl hij een dikke, zwarte vacht heeft. Ik schrok me rot, liep er met kloppend hart dichter naartoe. Hadden ze soms heel erg gevochten, had Bo een enorme wond...? Toen ik bij 'm was, zag ik dat de 'streep' helemaal nat was! Eraan geroken, het was geen urine. Ondertusssen werd Bo wakker en begon zichzelf obsessief te likken. Ik zag ook een rood bultje op z'n buik, in die vochtige streep! Mss was het ontstoken? We waren inmiddels al zo veel naar de DA geweest, wat was dit nou weer? Snel m'n vriend geroepen en ondertussen gegoogled. M'n vriend heeft zachtjes aan t bultje gedrukt, gebeurde niks. Vond ik er 5 min later ineens nog meer :lol:. Wat voelden we ons dom, haha :oops: Tja, mannen hebben ook tepels dus katers vast ook ;)
ohja, wat de vochtige streep was bleef nog een paar dagen een mysterie...dat bleek Bella te zijn die aan Bo zijn tepels zoog, en flink ook! Bo vond het allemaal prima, die ging er lekker voor liggen en spinnen. Nu doet Bella het heel af en toe nog even.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
idebont
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2015 12:12

Re: Hebben katers tepels?

Bericht door idebont »

Hallo, ik schrok van u bericht dat u alcohol op een teek wilde doen. Gelukkig bleek het 'n tepel te zijn, arme charlie. Maar mocht hij ooit een teek krijgen GEEN ALCOHOL OP DOEN AUB. Wat er gebeurt is dat de teek eerst al zijn eten terug spuugt in charlie en daarmee alle bacterie en virussen ook. Zo vergroot je de kans op ontsteking en soms zelfs de ziekte van Lyme (komt bij katten niet veel voor, maar toch). Daarna zal de teek zich alleen maar vaster bijten. Tegen teken heb je bij iedere dierenarts een heel simpel teek'o'twist. Dit is een soort klein kunststof haakje die je over de teek plaatst en dan met de klok meedraait. Zonder enige moeite haal je dan zo de teek eruit. Niet op z'n tepels zetten hoor ;-)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Hebben katers tepels?

Bericht door Sifra »

Welkom op het forum! Je reageert op een bericht uit 2010. (De datum staat rechts boven het bericht.)
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie