Kat plast na sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
aischa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:34

Kat plast na sterilisatie

Bericht door aischa »

hallo iedereen , sinds vrijdag heb ik een brits korthaar van bijna twee jaar oud , na lang denke
heb ik haar vandaag laten sterliseren . heb haar vanmorgen gebracht en vanmiddag gehaald .
na haar op haar kamertje te hebben gelegd . is ze schijnbaar gaan proberen te lopen , en heeft voor de katten-bak geplast . toen ik terug kwam van de boodschappen had ze onder de stoel op een matje geplast (al thans denk dat het plas was ) het rook iedergeval naar plas. daarbij ze beeweegt bijna niet en slaapt alleen maar . is dit plassen naar een sterlisatie normaal ,of moet ik terug naar de dierenarts .
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kat plast na sterilisatie

Bericht door Sandra W »

Ja hoor, maak je maar geen zorgen, want je poes is nog helemaal van de wereld en ze kan nog niet helemaal naar de kattenbak gaan om daar te plassen. Soms doen ze toch een poging, maar redden ze de weg er naar toe niet en soms hebben ze zelfs de kracht niet om op de staan en laten ze alles dan gewoon op hun ligplaats lopen (urine en/of ontlasting).

Zodra ze weer wat wakkerder is (meestal na een dag) zal ze weer meer zichzelf worden, maar ze kunnen er wel een paar dagen over doen om weer helemaal de oude te worden. Laat haar de komende dagen dus maar lekker veel slapen en houdt haar vooral ook goed warm (bijvoorbeeld met een mandje of dekentje voor de kachel), want dat kan ze nu nog niet zo goed zelf. Ze mag verder ook zeker een week niet naar buiten en ook niet klimmen of springen (vanwege de hechtingen).

groeten,
Sandra
Plaats reactie