Melkklier tumor bij een kater?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door oonah »

Ow, 1,5 week in spanning zitten, das niet fijn. Ik duim voor je dat het niet kwaadaardig blijkt te zijn.
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door rieneke »

ook voor jou veel sterkte!
de duimen draaien.
is jouw poes ook nog vrij jong, of al wat ouder?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door Miranda »

Normaal gaat een week snel voorbij, maar als je moet wachten... sterkte deze anderhalve week. Spannend!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door Kattenbella »

Hallo Maya,

Spannend meid! Morgen gaat mijn Jelle onder het mes. Ik heb het met mijn dierenarts over de vooruitzichten gehad mocht het wel kwaadaardig zijn. Zij zijn in ieder geval niet voor direkt inslapen. De kat kan er nog een tijd mee leven zonder pijn. Het is is in de gaten houden hoe het gaat.
Uiteraard hoop ik dat de uitslag goed zal zijn. We duimen samen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door Maya »

Hoi allemaal, dank voor jullie berichtjes!
We mochten Jessie om 15:30uur pas weer ophalen, ze werd wat laat wakker. Dat was wel lang wachten! Nu is ze heel erg suf, maar ligt lekker op schoot en heeft al 2x een beetje gegeten.
De assistente zei over het weggehaalde: meestal als t kwaadaardig is, is het verder uitgespreid dan dit was.
Dus dat geeft een beetje hoop. Nu hadden ze het over aanstaande vrijdag of maandag al de uitslag, dus dat zou weer wachten schelen.
Ze heeft antibiotica meegekregen en we moeten ma/di ook nog een keertje heen voor na-controle.
Jessie is trouwens pas 5,5 jaar oud.

En Kattenbella, veel sterkte met Jelle morgen!

Groetjes,
Maya
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door Kattenbella »

Maya, dat klinkt zeker hoopvol! Ik duim met jullie mee en lees hier hoe het gaat.

Met Jelle gaat het goed! Vanmorgen zou ik hem naar de praktijk brengen om hem te laten opereren, maar ik voelde zelf al dat de verdikking anders was. Ik heb het eerst weer uitgebreid laten bekijken en het lijkt op een abces. Jelle heeft nu antibiotca gekregen en ik moet het wel in de gaten houden.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door Maya »

Ah, scheelt weer dat hij niet onder het mes hoefde dan. Hopelijk raakt hij er nu snel vanaf!
Wij wachten af en ik laat het weten als er nieuws is.
Mijn vriend had haar trouwens vanmorgen naar buiten laten gaan terwijl dat eigenlijk liever nog niet mocht. Dus ik in spanning of ze niet ergens was gevallen ofzo met haar duffe hoofd. Maar ze is nu terug en ik heb haar maar gauw een antibiotica-pil gegeven die ze 2x per dag moet. Ze had de wond gelukkig niet vies gemaakt.
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door Kattenbella »

Liet hij haar per ongeluk ontsnappen? Verstandig dat je haar een tijdje binnenhoudt. De narcose kan nog lang doorwerken en inderdaad kan er infectie bij de wond komen.
Ik hou je berichten in de gaten! We duimen voor een goede uitslag!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door Boomer »

hier wordt mee geduimd voor jullie
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door Maya »

Hallo!

Werd vrijdagmiddag gebeld door de da, maar ben amper thuis geweest, dus nu even gauw een berichtje hier: met Jessie is alles goed! Het was goedaardig. Wel goed dat ik het zo snel ontdekt had, anders had het kwaadaardig kunnen worden.
Het komt waarschijnlijk door medicijnen die ze voor een allergie had, alopectyl oid. Daar zitten hormonen in en daar kun je dit soort dingen van krijgen (net als wanneer vrouwen de pil te lang slikken). Nou, da's lekker. Ik hoop dat die allergie niet terugkomt, want dát medicijn ga ik haar niet meer geven dus.
Maar wat was ik blij zeg! En nog steeds. Pfff, wat een opluchting.
Hoe is het met Jelle nu, Kattenbella?

Groetjes,
Maya
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Melkklier tumor bij een kater?

Bericht door rieneke »

gefeliciteerd maya, dat is heerlijk nieuws!
Gesloten