Gesteriliseerde poes pijn?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Momophilly »

Hi,

Ik heb gisteren mijn poes laten helpen, alles ging goed, ze is via gasanesthesie geholpen en alles is aan de binnenkant gehecht. Ze heeft gegeten en gedronken. Maar vannacht bleef ze maar rond spoken, ik woon in een studio dus kan alles in de gaten houden.

Ze blijft maar overal
opspringen. Ik heb alles wat hoog is naar beneden gehaald. Nu heeft ze de hele nacht lopen miauwen en lopen spoken.
Uit eindelijk de krabpaal maar omhoog gezet omdat ze daar graag in ligt. Ligt ze nu ook in.

Ze heeft bij de DA pijnstilling shot gehad en heb verder niks mee gekregen.
Heeft ze nou pijn of is ze in de war door de narcose? Ik vind het zo zielig…. Ik wil ook niet dat ze pijn lijd. Ze is nu 6 maanden.

Dieren arts zei na dat ik gisteren had gebeld over de pijnstilling dat ze dat niet mee gaven en dat de shot die ze gaven voldoende was.
Wat moet ik nu doen?

En hoe erg is het dat ze vannacht heeft lopen spoken?

Thnx!

Liefs
Bodi
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Anne »

Ik denk dat ze behoorlijk van slag is :???:
Eerst de reis, nieuwe huis, ander klimaat en dan na 1 week al deze operatie
Ik denk dat het net teveel voor haar is
Hopelijk komt ze gauw tot rust
Als je het niet vertrouwt kun je altijd met de da overleggen
Beterschap!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door marloes501 »

Ik denk ook, even aanzien.
Laat haar even met rust, en gun haar haar plekjes die ze fijn vind.
De narcose kan nog een paar dagen door werken voor het helemaal uit haar lichaam is.
Sterkte!
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Momophilly »

Ja dat is zeker waar…
Het probleem was ik zou haar nooit laten steriliseren alleen ik had oorspronkelijk een kater en een poes, later bleek de kater ook een poes te zijn………..

Ik voel me zo schuldig maar ik wist het niet en wilde ook geen baby katjes.
De dieren arts in Griekenland had dus een fout gemaakt. In philly zijn paspoort stond ook man..
Hij staat ok bij de nda als mannetje.
Voel me zo rot er over. Als ik dat had geweten had ik het nooit nu al gedaan.
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Momophilly »

Maar aan de andere kant, ze heeft de dierenarts daar zo op stelte gezet ik denk dat ik haar nooit meer mee naar de dierenarts had gekregen….
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Momophilly »

Maar aan de andere kant, ze heeft de dierenarts daar zo op stelte gezet ik denk dat ik haar nooit meer mee naar de dierenarts had gekregen….
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Rik »

Momophilly schreef: 21 sep 2022 10:13 Het probleem was ik zou haar nooit laten steriliseren alleen ik had oorspronkelijk een kater en een poes, later bleek de kater ook een poes te zijn………..
Wacht even... betekend dat dat het andere poesje wat je nog hebt niet gecastreerd gaat worden??

Let op: Je poes niet laten castreren is ZEER SLECHT voor haar gezondheid. Ze loopt bij ELKE krolsheid een exponentieel hogere kans om op latere leeftijd baarmoederontstekingen en melkkliertumoren te krijgen. Het is elke keer weer een zeer grote aanslag op haar lichaam en voor haar zelf absoluut geen pretje.

Doe haar een GROOT PLEZIER en laat haar ook zo snel mogelijk castreren.
(bij poezen heet het ook officieel castreren, maar in de volksmond wordt het nog vaak sterilisatie genoemd)

Tevens breng je de onderlinge verhouding tussen deze twee poesjes in gevaar door er één rond te laten lopen met hormonen. De kans is groot dat dat straks niet goed gaat.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Momophilly »

He even rustig aan he?
Mijn andere poes kon niet gesteriliseerd nog worden omdat ze wat diaree en verhoging had dus de dierenarts zei dat ik over maandje terug kon komen en dan de operatie kon uitvoeren.

Wat ik er mee bedoelde is dat ik wist als ik 2 poezen had dus niet 1 kater en 1 poes dat ik iets langer had kunnen wachten met de castratie ondat de poesjes pas sinds vorige week bij mij zijn uit griekeland.

Ik snap je goed bedoelde advies maar neem even pas op de plaats. De informatie die je geeft waardeer ik en is er informatief maar je komt erg aanvallend over.

Voor alsnog bedankt voor de informatie.
Dus nee mijn andere poes word wel gedaan maar niet gisteren.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Anne »

Momophilly schreef: 21 sep 2022 10:21 Maar aan de andere kant, ze heeft de dierenarts daar zo op stelte gezet ik denk dat ik haar nooit meer mee naar de dierenarts had gekregen….
Dat is ook wel logisch :-(
Weer een vervoersmand, reis en nieuwe omgeving. Plus de onzekerheid of die nieuwe omgeving weer een tijdelijke stop was of niet.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet wie jou dit heeft aangepraat, om zo snel al nadat ze net bij je zijn, ze mee te nemen naar de da
Ik hoop dat ze nu even de 1e paar weken de kans krijgt jouw thuis als haar thuis te gaan zien zodat ze weet waar ze aan toe is

Waarom zijn de katten eigelijk niet in Griekenland geholpen?
Wat is dat voor "resceu" stichting die ze ongeholpen aanbiedt?

Fijn dat je andere poes even rust krijgt voordat zij ook aan de beurt is!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Rik »

Sorry dat het aanvallend overkwam.

Ik reageerde op jouw opmerking dat je ze nooit gecastreerd zou hebben als je had gedacht dat het twee katers of twee poezen geweest zou zijn.
Momophilly schreef: 21 sep 2022 10:13 Het probleem was ik zou haar nooit laten steriliseren alleen ik had oorspronkelijk een kater en een poes, later bleek de kater ook een poes te zijn………..
En nu dus blijft dat het twee poesjes zijn, zou je misschien gedacht kunnen hebben dat het andere poesje niet meer geholpen hoefde te worden. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
Momophilly schreef: 21 sep 2022 10:13 Wat ik er mee bedoelde is dat ik wist als ik 2 poezen had dus niet 1 kater en 1 poes dat ik iets langer had kunnen wachten met de castratie ondat de poesjes pas sinds vorige week bij mij zijn uit griekeland.
Ja, dat is wat anders dan de andere zin dat je haar "nooit had laten steriliseren". Langer wachten is geen probleem (zolang ze maar niet krols worden).
Momophilly schreef: 21 sep 2022 11:53 Mijn andere poes kon niet gesteriliseerd nog worden omdat ze wat diaree en verhoging had dus de dierenarts zei dat ik over maandje terug kon komen en dan de operatie kon uitvoeren.
Dat lijkt me prima.

Nogmaals sorry als het verkeerd overgekomen is, maar het komt nog steeds zo vaak voor dat mensen hier niet over nadenken en dat is dan uiteindelijk ten koste van de kat, op latere leeftijd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Momophilly »

Rik schreef: 21 sep 2022 12:00 Sorry dat het aanvallend overkwam.

Ik reageerde op jouw opmerking dat je ze nooit gecastreerd zou hebben als je had gedacht dat het twee katers of twee poezen geweest zou zijn.

En nu dus blijft dat het twee poesjes zijn, zou je misschien gedacht kunnen hebben dat het andere poesje niet meer geholpen hoefde te worden. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.


Ja, dat is wat anders dan de andere zin dat je haar "nooit had laten steriliseren". Langer wachten is geen probleem (zolang ze maar niet krols worden).


Dat lijkt me prima.

Nogmaals sorry als het verkeerd overgekomen is, maar het komt nog steeds zo vaak voor dat mensen hier niet over nadenken en dat is dan uiteindelijk ten koste van de kat, op latere leeftijd.

Maakt niet uit hoor! Snap jou ook!
Ik baal gewoon dat ik niet wist dat het twee poezen waren. Omdat ze pas zo kort bij mij zijn kon ik het nog even uitrekken om ze even wat adem ruimte te geven. Maar ja het is niet anders. Ze komt er wel boven op ze eet, drinkt en komt bij me in de buurt. Het andere poesje heeft wat minder temperamentvol dus voor haar vrees ik niet zo om haar binnenkort als ze is opgeknapt weg te brengen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Gesteriliseerde poes pijn?

Bericht door Rik »

Ze kon vannacht in ieder geval haar draai niet vinden. De pijnstilling injectie zou wel 24 tot 48 uur moeten werken maar dat betekent nog wel dat ze 'iets' voelt. Daar zal ze toch wat ongemak van ervaren met het gedraai en gespook tot gevolg.

Ze heeft dus geen kap. Ook geen rompertje? Is ze dan niet uren nadien bezig geweest met poetsen? Meestal krijgen ze daar ook wat rust door en vallen ze daarna moe in slaap. Hopelijk heeft ze vanavond en vannacht wat meer rust.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie