Suf na inenting.

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Suf na inenting.

Bericht door doryn »

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kon geen topic hier over vinden mocht die er al wel zijn, sorry.
Ik heb Nanna en Odin net laten inenten en Odin is nu hardstikke suf.
Is dit normaal of herkent iemand dit?
Ik maak me echt erg veel zorgen ook omdat hij al niet helemaal lekker was.
Groetjes van Doryn and Cats.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Er is wel ergens een topic over geweest, want het is vaker voorgekomen dat een katje suf was na een enting.
Waarom heeft de da dan wel geënt als hij al niet lekker was? Wel even goed in de gaten houden, eventueel wat bouillonwater geven (zout pept op) en op zijn temperatuur letten.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Kan het geen entreactie zijn?

Lana kreeg dit bij de twee enting. Doodziek was ze. Ze kreeg bij de DA een prikje met een soort pepmiddel en pijnstiller. Dat was echt een wondermiddel!

Wel raar inderdaad dat hij geent is terwijl hij al niet lekker was :???:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Gebeurt toch wel vaker, dat ze zich niet lekker voelen na een enting? Volgens mij is dat best wel een normale reactie hoor. Het kan natuurlijk geen kwaad om ze wel goed in de gaten te houden. Succes met de kleintjes!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wij hebben Yoran en Zody van de week laten enten en onze dierenarts waarschuwde ervoor dat het best kon zijn dat ze 's avonds suf zouden zijn. Bij ons was dat niet het geval maar blijkbaar is het wel een veel voorkomende reactie.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ik had hier opvangkittens die niet fit waren, de Da heeft ze goed onderzocht, en niet geent met levende entvloeistof, want hij zei dat kittens daar altijd heftig op reageren.
Na de levende enting, en toen waren ze wel gezond, waren ze inderdaad een avondje "hangerig".
Het katten lijfje gaat toch in verzet tegen dat vreemde spul, zo is het eigenlijk ook altijd met kleine kinderen die vaak na een enting wat koorts krijgen.

Ik hoop dat ze snel opknappen.
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik heb bij mijn katjes niks gemerkt na de enting, maar de DA waarschuwde er inderdaad wel voor.

Hoe is het nu met Odin?
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Dank jullie wel voor jullie antwoorden, het gaat prima nu.
Odin racet alweer door de kamer.
Gisteren merkte ik pas eigenlijk hoe lief ik ze wel niet vond, en ik was erg ongerust, maar ze zijn allebei weer helemaal de oude :grin:
Groetjes van Doryn and Cats.
marjoleine
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2005 17:08

Bericht door marjoleine »

mijn kater was na zijn laatste inenting (+chip) ook een beetje suf, na een dutje stond ie op en keek ie helemaal scheel. Ik was natuurlijk heel bezorgd maar na even aaien keek ie weer recht. De rest van de dag ook gelukkig, twas even schrikken maar niks aan de hand. De dierenarts had gezegd dat suf zijn mocht zolang ie maar niet ziek was en dat was ie niet.

groetjes Marjoleine
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

Ik heb Tim gister in laten enten en vandaag ziek :cry:
Normaal rent hij 's morgens mee, vandaag liep hij wel, maar ging daarna suf voor zich uit zitten kijken. Toen ik weg ging is hij bij mijn vriend op bed gaan liggen. Normaal is hij niet te houden 's morgens.
Maargoed, mijn vriend is nu met hem naar de da.
Ik maak me zo'n zorgen!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi allemaal, ben erg geschrokken en ongerust, mag binnen een hakf uurtje naar de DA.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt, niet bij mijn honden die ik vroeger had, en ook niet bij mijn katten. De DA zei aan de telefoon dat het wel niet zo erg zou zijn, maar hij ziet er verdorie erg ziek uit, en hij is nog zo klein.
Hij heeft 39,7 koorts, en overgeven, als ik hem water in z'n bekkie druppel, gaat hij acuut braken...
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dan moet je absoluut naar de dierenarts veronikske, daar kan hij een tegenprik krijgen.
Missy had ook een ent-reactie maar die kon ik zelf vocht toedienen,wat ze ook binnenhield gelukkig anders had ik ook terug gemoeten.
De rest zal je wel al gelezen hebben in mn pb, sorry meid ik was bezig op een andere site vandaar mn late antwoord.
Dan zie je de pop-up niet :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Dank je Sandy, ga nu vertrekken naar de DA, hopelijk kan hij iets geven.

veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Sterkte Veronique!!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Sterkte!!
Laat gauw wat horen he.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten