Suf na inenting.

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Sterkte Veronikske!! Hopelijk valt het allemaal mee!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Bah zeg. Ik hoop dat je inmiddels een goed nieuws bericht hebt. Fijn dat Wodan lekker bij de anderen mag, joh! Lekker snel ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

O heet ie een fikse entreactie? Da's niet fijn. Hopelijk komt het gauw goed en horen we straks weer van je.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ben net terug, en meneer had dus een lekkere hevige ent-reactie, ik was behoorlijk geschrokken, dat ze zo snel zo ziek kunnen worden!!!
DA heeft hem een prik gegeven om de reactie te stoppen, een prik met antibiotica (weet niet meer waarom), en hij heeft serum gekregen om het vochtverlies te compenseren.
Morgenvroeg moet hij al een heel stuk opgeknapt zijn en anders moet ik terug.
Hij ligt nu lekker in een dekentje in de zetel zielig te wezen, heb er zo mee te doen...

Vraagje, binnen vier weken moet hij z'n tweede enting krijgen, gaat hij dan opnieuw zo reageren,of is zijn lijfje er dan aan gewend ?

Vraagje, waar moet ik nu nog op letten vanavond en vannacht, wanneer moet ik terug aan de alarmbel trekken ?

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Oh god meid...... wat een vreselijke schrik.
Sandy heeft sowieso een ervaring met ent-reactie. Antwoorden op je vragen heb ik zelf niet.
Ik zou hem vanavond in elk geval wel even in de gaten houden.
Heel veel sterkte met je manneke, hoor!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Zo ligt mijn zielig manneke er nu bij...
Afbeelding
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ach arm klein ding :-(
Met die prik en medicijnen knapt hij vast wel snel op hoor.
Tis eng he, Missy was ook zoo ziek, 3 dagen niet willen eten en drinken en totaal niks waard.
Vraag aan je da of de stof chlamydia erin zit, daar is Missy ziek van geworden. Met Buffy's enting was die stof er al uit gehaald en zij heeft nergens last van gehad.
Heb ze wel in de gaten gehouden hoor, je weet maar nooit ;-)
Ik zou 'm zeker niet weer met dezelfde entstof laten enten. Dan zo hij gelijktijdig een tegeprik moeten krijgen en ik vind dat voor zo'n klein lichaampje wel zwaar.

Ik zou 'm bij je nemen vanacht zodat je 'm een beetje in de gaten kan houden.
De koorts zal moeten zakken, als dat morgen nog niet zo is zou ik toch weer even contact opnemen met je da.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik ga volledig mee in het advies van Sandy voor wat betreft de enting.

Er bestaat ook RC oral rehydration support, zakjes poeder waardoor de vochthuishouding sneller herstelt. Die kun je bij je da krijgen en aangelengd met water in het bekje spuiten tegen uitdroging.

Ik was al verbaasd dat je da zo snel entte; normaal is het beter om tussen elke stress-moment minimaal een week te laten (plaatsing is ook stress). Hopelijk knapt hij gauw weer op!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Heb met Sandy al wat over en weer gepraat via pb. Ga toch aan mijn DA vragen of hij wil kijken voor een entstof zonder die clamydia, mijn DA beweerd dat al die entstoffen tegenwoordig clamydia bevatten, volgens Sandy klopt dit niet. Aangezien het over mijn kat gaat en ik er ook voor betaal, ga ik vragen om een andere entstof, desnoods moet hij die dan maar bestellen.
Ik ga ook vragen of we die tweede enting niet kunnen uitstellen tot Wodan wat groter en sterker is.
Thanx allemaal voor de hulp en reacties, ik hou jullie op de hoogte.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Sandy heeft gelijk, het klopt inderdaad niet. Er zijn wel degelijk entstoffen zonder chlamydia, en er is ook een neus-enting mogelijk, waardoor de kans op entreactie afneemt (al zijn de meningen daar verdeeld over).
Hier zijn de opvangers vorig jaar geënt met entstof zonder chlamydia omdat dat hier heerste.

Ze werden desondanks nog ziek. Een collega-opvanger laat altijd enten en geeft daarna meteeen nosode entreactie, en dat werkt goed.
Ik wil haar eventueel wel vragen waarmee daar geënt wordt en welke pipetten er worden gebruikt tegen de entreactie. Zo ja, laat het dan maar even weten.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Buffy is ge-ent met Eurifel, dezelfde als Missy.
Daar zat wel chlamydia in maar omdat er bekend werd dat meerdere katten ziek werden van die stof is het eruit gehaald.
Dus durfde ik de enting met Buffy wel aan, maar ik heb haar wel nauwlettend in het oog gehouden omdat zij toch een teer poesje is.
Alles is prima gegaan met haar dus ik zou er zeker op staan Veronique.
En het lijkt mij ook wel verstandig dat je even wacht met de herhaling, dat arme dier heeft al een flinke aanslag te verwerken gehad.
Het kan echt geen kwaad als je dat doet hoor, Buffy is pas met 6 maanden ge-ent omdat ik het niet eerder aandurfde met haar en Jessie die nu bijna een jaar is, is helemaal nog niet ge-ent.
Dit omdat zij heel moeilijk handelbaar is en dat zal voorlopig dan ook nog niet kunnen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Oxa en Iffix zijn ook nog niet geënt; ze zijn jong ziek geweest, dus ik neem geen risico.
Eurifel, dat is hem. Je hebt ook Felocel, dat is volgens mij ook zonder chlamydia. Nobivac bevat meen ik weer wel chlam.

Een her-enting zou ik zeker nog niet doen, dit was wel even genoeg voor het arme diertje 8-)
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Oké, nu weer goed nieuws, vannacht om 4 uur word ik wakker van gepiep, Wodan voelde zich duidelijk al stukken beter.
Op dit moment loopt hij hier door het huis, net alsof er niks aan de hand geweest is, onbegrijpelijk... :icon_shifty:
Hij heeft net z'n bordje met speciaal krachtvoer van de DA leeggegeten, en zit dus nu mijn vier groten de duvel aan te doen :shock:

Ik ben dus erg blij :grin: , en hoop dat het nu goed blijft gaan!!!

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
mariette
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:43

kitten is ziek door inenting en wormkuurtje

Bericht door mariette »

onze kitten van 8 weken heeft op 23 juni haar eerste inenting gehad en gisteren haar wormkuurtje die ik onder haar eten had geroerd en nu is ze ziek (ze eet en drinkt niet meer en slaapt al de hele dag terwijl ze anders smorgens vol kattekwaad zit )volgens de da die ik daarnet heb gebeld kan het nog van een bijwerking zijn van haar enting maar ook van haar wormkuurtje, ik moet het nog even afkijken maar ik ben er echt niet gerust op. graag zou ik willen weten of er iemand hier op het forum daar ervaring mee heeft, is het een allergische reactie ofzo?
bvd voor jullie reactie. mariette
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Mariette,
katten kunnen inderdaad van beide kuren behoorlijk beroerd worden en zeker nu in combinatie met dat warme weer is het niet heel raar.

Het is wel belangrijk dat ze wat vocht binnen krijgt.
Wat je kunt proberen is haar voorpootjes nat te maken met een washandje. Dit zal ze dan oplikken om zich zelf weer schoon te maken. Zo krijgt ze in ieder geval wat vocht binnen.
Probeer ook een lekker koel plekje voor haar te maken, waar ze niet te veel last heeft van de hitte.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten