Suf na inenting.

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
mariette
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:43

Bericht door mariette »

bedankt lotte voor je antwoord, ik heb daarnet al geprobeerd om haar lipjes nat te maken en dat likt ze dan wel af, het is een goed idee om haar pootjes nat te maken ik ga het direct proberen.
groetjes mariette.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Succes in ieder geval en hopelijk knapt ze dan snel wat op.

Sowieso vinden katten het wel lekker om met dit weer een beetje gepoetst te worden met een nat washandje, dan koelen ze een beetje af.
Als ze het niet meer zo warm heeft dan wordt de reactie op de kuur waarschijnlijk ook wel minder.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik denk dat het inderdaad de combinatie is van en wormenkuur en inenting en de warmte. Ik kan me herinneren dat we daar, volgens mij met Xandor, ook wel eens last van gehad hebben.
Ik heb nu bakjes water voor de katten staan en ze inderdaad net met een nat washandje geaaid. Als ze weer wat afkoelt zal ze zich vast wel weer wat beter voelen en meer gaan spelen. Verder gewoon goed in de gaten houden.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

sumi had de eerste dag na haar eerste inenting ook een slap dagje. ze deed niet veel meer dan slapen, eten en drinken deed ze ook een pak minder dan normaal. maar dat is niet abnormaal hoor. wel meer katten hebben er last van! zoals hierboven gezegd: zeker wel zorgen dat ze genoeg drinken, want met dit weer is dat een must. maar verder niet teveel zorgen maken hoor!
bij de 2e inenting had ze er trouwens helemaal geen last van :)
Gebruikersavatar
Skunk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 jul 2006 10:23
Locatie: In het mooie Noorden :-)

Bericht door Skunk »

Bijwerkingen he :???: In ieder geval wens ik je heel veel sterkte! En geef je kat ook maar even een aaitje namens mij. ;-)
Dit was Skunk met het laatste nieuws, terug naar jou. ;-)
mariette
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2006 11:43

Bericht door mariette »

allemaal hartelijk dank voor jullie reactie, ik ben vanmiddag toch maar voor alle zekerheid nog naar de da geweest die heeft haar onderzocht en kon verder niets vinden alleen had ze 40,5 koorts daarom heeft ze een koortswerend middel ingespoten gekregen en omdat ze ook heel de dag niets gedronken had 2 onderhuidse injecties met vocht. het rare is dat de da vandaag wel meer kittens heeft gehad met dezelfde verschijnselen.
het zal ook wel met het weer te maken hebben.
ik heb het idee dat het wel iets geholpen heeft.
groetjes mariette
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Goed dat je toch naar de dierenarts bent gegaan, jij ziet het en als je het niet vertrouwd kan je beter een keer te vaak dan een keer te weinig gaan.
Hopelijk knapt ze nu weer snel op!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Jamie is maandagavond ingeent en was vanochtend suf en wilde amper eten. Hij heeft 2 brokjes en 2 hapjes blik op.

Is het normaal dat een kater van 3 jaar nog steeds last heeft van de inenting of zou het iets anders zijn?
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
savatil
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 10:42

kitten-kater erg down twee dagen na inenting

Bericht door savatil »

we hebben twee kittens, nu 9 weken oud. Afgelopen donderdag de eerste inenting gehad samen met een anti-vlooien spul aangezien er 1 vlooien had.
Nu sinds zaterdagavond is 1 van de twee erg down :cry: . Hij wil niet echt eten en niet spelen, alleen slapen... De andere heeft er totaal geen last van, weet iemand wat dat zijn kan? :?:
Gebruikersavatar
savatil
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 10:42

Re: kitten-kater erg down twee dagen na inenting

Bericht door savatil »

savatil schreef:we hebben twee kittens, nu 9 weken oud. Afgelopen donderdag de eerste inenting gehad samen met een anti-vlooien spul aangezien er 1 vlooien had.
Nu sinds zaterdagavond is 1 van de twee erg down :cry: . Hij wil niet echt eten en niet spelen, alleen slapen... De andere heeft er totaal geen last van, weet iemand wat dat zijn kan? :?:
Tijdens een bezoekje aan de Da bleek dat 1 van de 2 korts had. Na een peniseline- en een soort van paracetemol-spuitje en 3 tientjes lichter konden we weer naar huis. De Da vertelde al dat het spul snel aan zou slaan. Duidelijk niks te veel gezegd want beide kittens zijn een half uur na DA-bezoek weer erg levendig!

We zijn weer blij! :grin:
Gebruikersavatar
savatil
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 10:42

Bericht door savatil »

Even terugkomend op de posts van gisteren:

Vanochtend vertoonde de kitten die gister koorts bleek te hebben dezelfde symptomen als gisteren. Blijkbaar was de injectie van gisteren uitgewerkt. De ander, die iets groter en zwaarder is, leek niet veel te mankeren. Dit keer zelf de temperatuur gemeten en weer was de temperatuur iets hoger dan 40 graden. Overigens ook bij de andere kitten. :-(
Vanmiddag rond de klok van 6 een afspraak staan bij de Da.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen?

Heeft het misschien te maken met het feit dat wij een kattenbak van iemand hebben overgenomen en deze niet schoongemaakt hebben?

Ik zie uit naar een reactie!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

savatil schreef:Heeft het misschien te maken met het feit dat wij een kattenbak van iemand hebben overgenomen en deze niet schoongemaakt hebben?
Wat een narigheid nu toch! Ik weet niet waarom ze opeens koort hebben, maar maak je geen zorgen dat het aan de kattenbak ligt. Deze dingen gebeuren soms en het is echt niet jouw schuld!

groetjes,
Sandra
Gesloten