Kale plek na inenting

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Kale plek na inenting

Bericht door Marije »

Gisteren hebben mijn poezen hun inenting gekregen. Een paar uur na de enting kreeg Minerva opeens een kale plek, op de plek van de enting. De plek is ongeveer een cm groot en de huid is daar een beetje vlekkerig rood. Bij Luna en Flanna is helemaal niets te zien op de plek van de enting.
Heeft iemand anders dit wel eens gehad met zijn/haar kat? Is het een "normale" reactie op de enting?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

nee het is geen normale reactie bij een enting, ik heb het bij mijn katten nog niet eerder gezien. Ik denk dat het een allergische reactie is op de enting, de ene kat reageert er heftiger op dan de andere. Ik zou voor de zekerheid even een dierenarts bellen om te vragen wat je het beste kan doen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Ik zou voor de zekerheid zeker even bellen Marije. Ik heb dit ook nog niet eerder gehoord. Wat Shaz al zegt, het zou best een alergische reactie kunnen zijn.
Had ze hier bij de vorige enting geen last van?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Bedankt voor jullie snelle reactie, Shaz en Sam!
Ik heb gelijk maar even gebeld. De da zei dat het wel vaker voorkwam. Dat sommige katten nu eenmaal sterker reageren op zo'n prikkeling van het imuunsysteem. Als ze verder gewoon eet en drinkt en de plek niet groter wordt, is het niet erg. Gelukkig maar!
Ze heeft wel eerder entingen gehad, Sam, als kitten. En toen had ze niet zo'n reactie.
Toch raar, ik had er nog nooit eerder van gehoord (ook niet hier op de site). Maar de da blijkbaar wel. :smile:
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

wij hebben dit een paar weken geleden ook ervaren met onze jerry.
hij had door een blaasontsteking een spuit in zijn nek gehad met antibiotica.
eenmaal thuis ging die zich ontzettend liggen krabben op die plek tot bloedens toe.
het werd een grote open wond.
wij terug naar de da en het bleek inderdaad een allergische reactie te zijn.
hij kreeg er een corticosteroiiden-injectie tegen en de wond moest binnen 3 weken dicht zijn maar jerry bleef zich krabben dus wij weer terug. :???:
hij bleek behoorlijk allergisch te reageren en kreeg nog een spuit met corticosteroiiden .
nu is de wond netjes genezen.
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gebruikersavatar
Christa
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2005 13:10

Christa

Bericht door Christa »

Ik weet niet of het bij ons met de inenting te maken heeft, maar het lijkt ons de enige mogelijke oplossing.

Onze 3 kittens en de moederpoes werden op 1/7/2005 ingeënt. Vorige week ontdekte ik een knobbel bij moederpoes Nougy, net een vetknobbeltje, raar dacht ik, dit moet ik in de gaten houden. 2 dagen later ontdekte ik een gelijksoortig knobbeltje bij de kitten die bij ons is blijven wonen ??? En gisteren ging ik op bezoek bij de eingenaars van één van de andere kittens, en die hadden hetzelfde vastegesteld?

Zou dit ook een reactie kunnen zijn op de inenting, hoe komt het anders dat moederpoes en kittens op ongeveer dezelfde plaats (rechter zijflank) alle 3 zo'n knobbeltje hebben ?

Volgende week moeten we zowizo terug naar de DA voor een 2de prik, en dan zal ik het zeker aankaarten.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Christa,

het klinkt heel aannemelijk. Toch zou ik even met je dierenarts bellen om te vragen of dat mogelijk is ;-)

Zo heb jij ook wat meer zekerheid.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Waarschijnlijk is dat de plek waar ze de injectie hebben gekregen en dat wil wel eens een reactie geven. Zie het als een soort opzwolling. Maar daarom kun je het altijd even aankaarten, maar maak je geen zorgen ;-)
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

hoi,mijn kitten loeky heeft ook zo,n plek gehad na de enting
bij de eerste was er niks aan de hand maar na de tweede enting had hij ook een plek het was goed open heb er toen jodiumzalf op gesmeerd, het is nu dicht maar behandel het met calendula zalf, dit stimuleert de haargroei nl ook weer, wie weet heb je er wat aan.
succes groetjes eeke
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gesloten