onderzoek inentingen: enting minimaal 7 jaar geldig!!!!!

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat is echt heel veel geld, Naomie :shock: Standaard kost een enting zo'n € 40,- :shock:
Oja, moderator, ik weet dat er een topic is over kostenvergelijking ;-)
In dit geval past dit wel in dit topic hoor omdat het met zo'n bedrag een doorslaggevende factor kan zijn ;-)

Ik laat mijn dieren niet meer enten, omdat ze er hier ziek van werden. Ik ga er dus vanuit dat een kat die niesziekte heeft gehad, wel antilichamen heeft opgebouwd. Maar ze komen bij mij niet vrij buiten, dus ze pikken het ook minder snel op.

Poes heeft vroeger flinke niesziekte gehad, en als ze dat nu niet meer heeft, zou ik het niet opnieuw triggeren met zo'n (extreem dure) enting. Maar dat is mijn mening; ik kan me voorstellen dat je da andere argumenten heeft om het wel te doen. In dat geval zou ik zeker vragen waardoor de enting zo duur is.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Nu ik jullie berichten over het al dan niet inenten zo eens doorlees, raak ik er ook van overtuigd mijn katten niet meer jaarlijks te laten vaccineren. Bij Thomas (nu een half jaar) laat ik het nogmaals doen als hij één jaar is, en daarna zien we wel hoe het verder loopt. Mochten er tussentijds nieuwe inzichten zijn, dan zou het fijn zijn als die hier gepost zouden kunnen worden, dan hebben we er allemaal wat aan.

Groetjes van Laura.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Omdat eerst Iffix en daarna Oxa ziek werden, zijn ze nog niet geënt. Iffix is helemaal beter, maar ik zie eigenijk de noodzaak van enting niet in, omdat hij niet (vrij) buiten komt en niet met andere katten dan de groep hier in aanraking komt. Hij doet het prima, dus ik laat het eerst zo. Wie weet, bij de castratie, maar dat overleg ik dan met de da.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Naomie, krijg je dan geen gedetailleerde rekening, zodat je kan zien hoeveel de entingen zelf hebben gekocht?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Mijn dierenarts raadde aan om wel de eerste 3x (met 9 en 12 weken en 1 jaar) te laten enten en daarna om de 2 tot 3 jaar. Hij vertelde ook dat de meeste dierenartsen inmiddels weten over deze nieuwe ontwikkelingen maar het gewoon niet aan hun klanten vertellen omdat de entingen een makkelijke manier van verdienen zijn. :???:

Toch heb ik de katten dit jaar wel weer laten enten Ik hoorde namelijk dat er kattenziekte rondging in de buurt van Nijmegen en aangezien onze dames vrij naar buiten mogen en daarbij ook andere katten ontmoeten, leek me dit toch veiliger. In principe zouden de katten na die eerste 3 entingen een paar jaar immuun moeten zijn, maar omdat niemand mij hier echt uitsluitsel over kon geven (de bovenstaande dierenarts is helaas vanwege gezondheidsproblemen gestopt :???: ), heb ik toch maar voor de veilige weg gekozen. En was ik €150,- lichter. ;-)
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Bij mij kost het gelukkig niet zoveel, en ik maak van die jaarlijkse enting ineens gebruik om mijn poezels nog eens goed te laten onderzoeken. Zeker nu ik een kat heb die buiten komt, wil ik ze extra beschermen, ook al blijkt dat overbodig te zijn.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Al onze katten hebben tot nu toe hun entingen gehad maar wij hebben er dit jaar voor gekozen om onze oudste kat (inmiddels 3) niet te laten enten. Dit omdat onze katten niet buiten komen en hij net niesziekte gehad heeft.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

sKatje schreef:Naomie, krijg je dan geen gedetailleerde rekening, zodat je kan zien hoeveel de entingen zelf hebben gekocht?
Nee en ik heb nu wel spijt van dat ik daar niet om gevraagd heb. Verder heb ik een erg aardige dierenarts, hoor, hij is alleen dus wel duur blijkbaar. :???:

Ik ga mijn schatjes dus maar eens een paar jaar niet laten inenten... ook al komen ze wel buiten.
Weslie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2005 13:30
Locatie: Colmschate
Contacteer:

Binnenkat inenten?

Bericht door Weslie »

Mijn kat is weer bijna aan haar enting toe!

Ik vraag me af of het zin heeft. Mijn kat is altijd binnen en komt niet in aanraking met andere katten. Het besmettingsgevaar lijkt me erg klein!

Wat is jullie idee daarover?
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Dag Weslie ;-)

We hebben hier ergens een topic staan over de geldigheid van entingen. Het is een hele lange discussie, maar veel mensen hier enten hun kat niet ieder jaar, maar één keer in de drie / vier jaar.
Ikzelf ben dit jaar met Nicky niet geweest en ben van plan het inderdaad niet meer jaarlijks te gaan doen. Helemaal niet doen vind ik toch een risico. Je weet het maar nooit.
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou, met mn vorige kat Tijger woonde ik nog op een bovenhuis en kwam zij alleen op het balkon.
Zij heeft alleen de eerste entingen gehad en omdat ook zij nooit verder buiten kwam heb ik haar nooit meer laten enten.
Persoonlijk vond ik dat niet nodig, maar dat is ieder voor zich.
Ze is nog geen dag in haar leven ziek geweest en 14 geworden.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Weslie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2005 13:30
Locatie: Colmschate
Contacteer:

Bericht door Weslie »

Dag Sandra ;-)

Jo heeft als kitten niesziekte gehad en met haar was ik elk jaar consequent naar de dierenarts geweest voor haar enting. Daarbij was Jo ook een echte buitenkat.

De Dierenarts blijft een stressvolle aangelegenheid, misschien is een meerjaarlijkse enting voor Whoopy een goed alternatief.
Weslie

Whoopy en de rest van de dierentuin
Gesloten