inenten, 1 of 2x?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ja hoor dat kan wel, beter inentingen die iets te laat zijn dan helemaal geen inentingen.

Zwerfkittens krijgen hun inentingen ook pas als ze gevonden of gevangen worden en dat is meestal niet volgens het schema en dat gaat verder prima. Ook krijgen zwakke, zeer kleine of zieke kittens (bijvoorbeeld als ze niesziekte hebben) hun inenting pas als ze sterk of groot genoeg zijn en dat is zelfs beter dan het schema precies aan te houden.

Maak je daar dus maar geen zorgen over. Is er een reden dat dit kitten pas later geënt wordt?

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Re: inentingen

Bericht door Muis »

mi gusta bo schreef:Kan een kitten ook bij 12 en 15 weken worden ingeent, ipv bij 9 en 12 of kan dit voor problemen zorgen??

Sommige dierenartsen adviseren zelfs om kittens waarvan de moeder geent is, pas met 12 weken te laten enten. Ook als de kittens niet helemaal gezond zijn, is het vaak verstandig om te wachten tot 12 weken.
Dierenartsen verschillen hierover van mening. Lekker handig voor ons ;-)
Maar ik denk niet dat het voor problemen zal zorgen. Al mijn katten waren al 12 weken of ouder toen ze hun eerste enting kregen.
mi gusta bo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2007 14:34

Bericht door mi gusta bo »

Ik weet niet wat de reden is dat ze dan pas worden ingeent, maar omdat we dit vandaag van de fokker te horen kregen vroeg ik me af of dit gebruikelijk is of niet. Maar als ik de antwoorden zo lees zal het wel goed zijn. De fokker kenende is de moeder inderdaad ingeent, dus dat zal het dan wel zijn.

Bedankt in ieder geval!!!
Gesloten