Kitten van 3,5 maand heel ziek

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Plaats reactie
Poezepom
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2018 16:31

Kitten van 3,5 maand heel ziek

Bericht door Poezepom »

Beste,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen/ getuststellen/ van informatie voorzien over de volgende situatie. Wij hebben sinds een maand een kitten in huis, ze heet Pom. Ze deed het gelijk onwijs goed. Een leuke, drukke, ondeugende kitten zoals het hoort. Afgelopen dinsdag dus 4 dagen teug kreeg ze aan tweede enting. Sinds donderdag eet ze niet meer. Ze is gister zelfs opgenomen bij de DA en heeft aan een infuus met vocht gelegen. Vanmorgen belde ik om te vragen hoe het ging. We mochten haar ophalen. Ze was levendig en had haar hele bakje leg gegeten. Ik maakte me ontzettend ongerust dus was heel blij. Maar nu is het einde middag en sinds ze thuis is heeft ze weer niets gegeten, is ze lusteloos, drinkt niet en heeft dus sinds donderdagavond al diarree. Ik heb sterk het gevoel dat het niet goed komt, dat ze het niet overleefd. Ik vind het zo erg. Ik heb mijn vriend na 12 jaar eindelijk over weten te halen voor een poesje en nu dit. Ik vind het zo ontzettend zielig voor haar. Wie Herkenrode verhaal en heeft eventueel een verhaal met een goede afloop? Want ik lees alleen maar verhalen met een slechte afloop op internet.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten van 3,5 maand heel ziek

Bericht door pinguin »

Ik zou terug bellen voor overleg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kitten van 3,5 maand heel ziek

Bericht door ErikPhilippus »

Het komt voor dat katten/kittens na vaccinatie een tijdje loom zijn (want ze zijn eigenlijk ' klein beetje ziek'). Maar als een kat voor de vaccinatie al besmet is met een ziekte, en in het incubatiestadium verkeerd (dus je merkt eigenlijk nog niets) kan het gebeuren dat er na de vaccinatie verschijnselen zijn van de ziekte waarmee de kat besmet is. Ik zou direct weer kontakt opnemen met de DA, desnoods de weekendarts.

Ik zou kijken of je met een spuitje wat water bij Tom naar binnen krijgt, want met diaree erbij ligt uitdroging op de loer.

Sterkte!
Erik
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 3,5 maand heel ziek

Bericht door KleinDraakje »

Geef je Pom alleen brokjes? Misschien kost het wat teveel energie, is ze makkelijker over te halen wat te eten als je natvoer met water (zodat het een soepje wordt) geeft
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Kitten van 3,5 maand heel ziek

Bericht door Fotokonijn »

Het kan zijn dat het kitten die soort vaccinatie niet kan hebben.
Ik heb een kater die jaren een andere vaccinatie heeft gekregen dan Tricat.
Nu kan hij het wel weer hebben.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie