Bobbeltje na inenten

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gesloten
Gast

Bobbeltje na inenten

Bericht door Gast »

Ons katertje Elmo is een week of wat geleden naar de DA geweest voor de jaarlijkse inentingen.

Nu merkte ik een een aantal dagen geleden dat er onderhuids op zijn rug een bultje zat. Terug bij de DA werd ons verteld dat het wel vaker voorkomt, dat het bobbeltje een reactie is op de inentingen, en het vanzelf weer weg zal gaan.

Heeft iemand dit inderdaad vaker meegemaakt?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ja ik herken dit , ik merkte dit op een gegeven moment ook bij mijn kater Boris. Ik dacht al dat ie een tumor of zo had gekregen en heb het toen bij de DA nagevraagd die zei ook dat het van de enting was en dat het wel vaker voorkomt. Het is inderdaad na een tijdje vanzelf weer verdwenen.
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Leonieke. Pini had dit ook eens en dat is vanzelf weggegaan. Het heeft wel een hele tijd geduurd.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Twee van onze katten hebben/hadden dat ook en dat is niet meer weggegaan. Dat komt inderdaad door het herhaaldelijk injecteren op dezelfde plek. De vloeistof wordt daar kennelijk niet volledig opgenomen door de huid en het bindweefsel verhard dan. Het lijkt op een soort vetbult en gaat volgens mij alleen maar weg als-ie niet meer geinjecteerd wordt, maar ja, die jaarlijkse cocktail moet-ie dan toch weer hebben ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gast

Bericht door Gast »

Aha, dankjulliewel! Het is altijd fijn om bevestiging te krijgen van mede-poezemensen, maakt me stiekem een beetje ongerust.
Ik geloof dat ze bij de DA hier de inentingen wel op verschillende plekken zetten.

Geven ze in Nederland katten trouwens ook een chip? Zodat ze gescant kunnen worden als ze bij een asiel of DA gebracht worden door vreemden? Ik geloof dat als je er hier niet snel genoeg bij bent om je poezebeest weer te vinden en ze geen chip of halsbandje hebben, dat je kans hebt dat ze in het asiel een spuitje krijgen, om het kattenoverschot tegen te gaan.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Marie-Anne schreef:Geven ze in Nederland katten trouwens ook een chip?
Dat wordt wel aangeraden, zeker als de kat ook buiten komt. Het is niet standaard, dat ze dat bij een jaarlijkse enting doen, maar als je erom vraagt, kunnen ze het bij iedere dierenarts doen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Bij katten heb ik het nog nooit meegemaakt. Maar ik weet dat bij paarden er na het enten regelmatig bulten komen. De entstof is namelijk redelijk agressief. Wanneer er een bloedvaatje is geraakt tidens het enten gaat de entstof met het bloed irriteren. Vandaar dar de dierenarts eerst vochttrekt voordat hij de entstof inspuit, hij moet zeker weten dat hij niet in een bloedvat zit. Ik neem aan dat dit bij katten hetzelfde is.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Bonita
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2007 16:03

Bultje bij z'n nek

Bericht door Bonita »

Hoii!

Bij onze kater van bijna 3 jaar oud heb ik onlangs een bultje in zijn nek ontdekt.
Het kan natuurlijk iets onschuldigs zijn, men gaat misschien wat te vaak uit van ergere dingen.
Het zit er nu ongeveer 2 weken en het wordt niet dikker maar het gaat ook niet weg.

Iemand zoiets meegemaakt?!

X Bonita
Alles is compleet met die kleine voetjes van je katten door de kamer!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik adviseer je om toch even naar de dierenarts te gaan aangezien het na 2 weken niet vanzelf is weggegaan.

Ik begrijp heel goed dat je bang bent voor iets ergs zoals een tumor ofzo, maar misschien is het iets onschuldigs zoals een opgezette (lymfe)klier in de keel (vanwege een keelontsteking) of een vetbultje.

Zelfs als het wel heel ernstig is, dan nog is het goed om er vroeg bij te zijn, zodat er misschien nog behandeling mogelijk is en als het niets bijzonders is ben je opgelucht dat je geweest bent. Heel veel sterkte toegewenst! Laat je ons weten hoe dit verder afloopt?

groeten,
Sandra
Gesloten