Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Cerna

Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Cerna »

Ik ben :evil: :evil: !

Mijn man was vanmiddag met Amber bij de dierenarts. Amber heeft chronisch niesziekte, gelukkig alleen in de voorste luchtwegen.
Ik zag in het entboekje dat ze zowel vorig jaar als het jaar ervoor de volledige enting had gehad, terwijl ik specifiek had gevraagd om alleen een niesziekte-enting.
Normaalgesproken kijk ik nooit in het entboekje anders had ik het al veel eerder gezien, maar nu viel het me opeens op. Ik had dus om alleen nieziekte-enting gevraagd, de dierenarts zei ook dat ze dit kreeg en achteraf blijk ik dus "bedonderd" te zijn.
En zo voel ik me ook: bedonderd!

En dus tegen mijn man gezegd: Amber moet alleen de niesziekte-enting met dode entstof. GEEN kattenziekte-enting! Mijn man geeft dit nog weer extra door aan de dierenarts, deze knikt, ent Amber, vult het boekje in en mijn man gaat huiswaarts.
Thuisgekomen kijk ik in het boekje: beide entingen!

Ik ben onmiddellijk verhaal gaan halen - was pisnijdig - en de dierenarts begon te stotteren en zei dat dat niet bestond: alleen niesziekte-enting met dode entstof en wanneer het wel bestond, dan namen ze het niet op. Op mijn vraag of ze niet meer katten hadden met niesziekte, antwoordde hij echter bevestigend.
Ik snapte er niets meer van: hij is zo tegen het jaarlijks enten tegen kattenziekte, maar maakt bewust bij niespatiënten een uitzondering en liegt de mensen dus ook nog voor en dat jaren lang. :-(

En nu dus mijn vraag: weten jullie of er alleen een niesziekte-enting met dode entstof bestaat? Ik kan namelijk niets vinden op internet.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Ms Maaike »

Wow, dat is onbeschoft van je dierenarts... Ik ken alleen de levende verzwakte vorm van de verwekker van niesziekte. Misschien dat Eveline een idee heeft, volgens mij hadden we het er laatst over.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door mittenslief »

ja hoor hier wordt ook met dode entstof gewerkt, vooral in het asiel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Cerna

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Cerna »

Mag ik weten hoe het heet?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door mittenslief »

ik zal t wel navragen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Brittenbolletje »

Ja hoor bestaat heb ik mijn nest gegeven als eerste enting, dacht purevax.
Cerna

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Cerna »

Ben inmiddels al een stukje wijzer.
Het heet inderdaad Purevax, echter, je hebt Purevax RCP en dat is een volledige enting met dode entstof tegen niesziekte (en dat heeft Amber dus al die jaren gehad) en je hebt Purevax RC en dat is alleen tegen niesziekte. De entstof is een beetje levend en een beetje dood :smile: Tenminste zo zei een assistente het tegen me (heb een beetje rondgebeld). http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/doc ... 066080.pdf
Het is in ieder geval veiliger voor niespatiëntjes dan Nobivac Ducat.

Heb nog een jaar om me er grondig in te verdiepen.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Brittenbolletje »

Ja in de nobivac zit (helaas) de calici in verwerkt waar ze vaak juist op reageren en ziek worden. Ik boycot nobivac ook. mijn katten/kittens reageerde er altijd op vreselijk. zo zwaar katten en niesziekte en calici. gatver.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door nellebel »

kan me voorstellen dat je boos bent.
het gaat er niet om dat hij daarna zijn verhaaltje doet dat het niet zou bestaan, maar om het feit dat hij het bewust voor je verzwijgd. dan had hij toen meteen moeten zeggen dat het niet bestaat, dan had jij de beslissing kunnen nemen. hij stond je dus glashard voor te liegen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Cerna »

Juist Wendy, en het ergste is dat ik mijn dierenarts nu niet meer vertrouw. Mijn man wil er zelfs niet meer naar toe. Ik hou het voorlopig in overweging. Eerst maar even laten bezinken.

Amber voelt zich ondertussen niet lekker: nog niets gegeten, veel slapen, beetje koortsig, vieze ogen. Fijn, ook nog een entreactie :-( :evil:
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Brittenbolletje »

Heb je tolfedine in huis Cerna?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Dinky »

Wat een ***** die DA zeg.
Zeg dan gewoon eerlijk dat je geen vaccin kent met dode entstof alleen voor niesziekte in plaats van doen alsof je dat wel geeft. Kan me goed voorstellen dat je dan flink kwaad wordt!

Enorm balen dat er dan nu ook nog eens sprake is van een entreactie :( Hoop dat Amber zich snel weer de oude zal voelen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Cerna »

Brittenbolletje schreef:Heb je tolfedine in huis Cerna?
Ja, nog een paar van Cochi. Hoezo?
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door BloemTetsu »

Ja knikken en nee doen. Hij had het gewoon moeten zeggen.

knuffel aan Amber!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Cerna

Re: Kat met niesziekte alleen niesziekte-enting?

Bericht door Cerna »

Oh jee, Amber en knuffelen. Dan begint ze gelijk te protesteren. Maar ik zal een poging doen namens jou Bianca. :smile:

Het gaat trouwens gelukkig alweer iets beter. Eten is nog niet optimaal, maar zolang ze maar iets eet en weer wat rondloopt, ben ik al tevreden. Alleen snottert ze nu weer (en dat met dode entstof) :twisted:
Plaats reactie