Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door kansarmedieren »

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=f ... IDQBQztSAA

Ik hoop dat deze link het doet, ze verdenken ook de chip en langwerkende injectie bv methylprednisolon Moderin enz.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door pearlsofpassion »

Ook langwerkende AB-injecties?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door kansarmedieren »

Adriana schreef:http://www.kankeronderzoekbijdieren.nl/ ... comas.html
dit gaat over de eventuele relatie tussen entplaats en ontstaan van fibro sarcoom.
zelf heb ik ervaring met een mastceltumor ongeveer tussen de schouderbladen, die we goden zij dank in een heel erg vroeg stadium ontdekten.
moesten wel dwars door een da heen voor een biopt ('kom over een maand of twee even terug, kunnen we zien hoe het zich ontwikkelt...' 'nééé dus..!!)
een plekje van anderhalve centimeter leverde een operatiewond van 8/10 cm op....

en yep, ook Mo kreeg twee maal daags insuline geinjecteerd.. toen wist ik al wel dat het niet ijskoud mag zijn, dat doet pijn en blijkt de kans op kanker te vergroten.
heb geleerd dat je erg alert moet zijn en alle kale beetje wittige beetje verdikte plekjes onmiddellijk moet laten onderzoeken..
Oke ik had het ook al gevonden duidelijk verhaal zoals ik het begrijp is het waarschijnlijk een reactie van de cellen op een lichaamsvreemde stof die ingespoten wordt.
manon3

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door manon3 »

In de Amerikaanse artikelen die ik heb gelezen staat dat de tumoren ontstaan door de "adjuvants".
Nou weet ik niet de precieze vertaling hiervan.Zij dit de hulpstoffen die toegevoegd worden of de entingsstof zelf??
En sommige vaccins leveren zelfs grotere risico's op het ontstaan van kanker dan andere zoals het Rabies-vaccin en het FeLV-vaccin.
Dus het wordt duidelijk veroorzaakt door het vaccin.

Of diabeteskatten ook een grotere kans op kanker hebben weet ik niet.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door kansarmedieren »

pearlsofpassion schreef:Ook langwerkende AB-injecties?
ja ook longacting penicilline lees het artikel maar even.

Maar niet gelijk paniek de kans is klein en eigenlijk logisch dat het risico er in zit elke lichaamsvreemde stof geeft risico's. Als je geen keuze hebt dan moet het gewoon maar dus weer iets om over na te denken, vooral het chippen. Dat heeft grote voordelen maar ook een risico waar ik persoonlijk nooit bij stil heb gestaan.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door Adriana »

kansarmedieren schreef:ze verdenken ook de chip en langwerkende injectie bv methylprednisolon Moderin enz.
dit staat in dezelfde tekst over een mogelijk toevallige combi van chip en entplaats en sarcoom..
dus nog geen tijd voor ongerustheid, denk ik..

"er is een rapportage, waarin een fibrosaroom wordt beschreven die ontstaan is in de buurt van een microchip. of hier sprake is van een causaal verband, of dat dit berust op toeval is de vraag. de chip zit, toevallig of niet, op de plaats waar eerder vaccinaties zijn toegediend."
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
manon3

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door manon3 »

Ik heb het artikel er nog 'ns bijgepakt en er staat:

" Some researchers suggest that every additional injection of any kind (antibiotica,steroids,fluid etc.) may significantly increase the risk of developing cancer,particularly if the injections are given in the same place."

Nou,dat vind ik behoorlijk verontrustend.Het ontstaan van kanker wordt dus niet altijd veroorzaakt door het vaccin zelf.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door Adriana »

maar ik begrijp iets niet helemaal denk ik.. hoe kun je altijd op exact dezelfde plaats injecteren?
dat lukt je nooit hoe graag je het ook zou willen, het is altijd een cm of meer cm's verder aan de linker of rechterkant.. afhankelijk van de plooi die je vasthebt en de bui van katzel en nog wat toevalligheden.. dus die lokatiegebonden ellende kan dan toch nooit worden veroorzaakt doordat steeds wordt geprikt op dezelfde plaats?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
manon3

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door manon3 »

Misschien bedoelen ze met " in the same place" ook niet EXACT dezelfde plaats.
Maar meer van ongeveer op dezelfde plek,bv. altijd in de nek of altijd tussen de schouderbladen of in een pootje.
Als je bijvoorbeeld altijd in de nek injecteert dan maakt het misschien niks uit of het de ene keer een centimetertje meer naar rechts of links is dan een andere keer.
Misschien wordt het hele eromliggende gebied eerst aangetast,dat de cellen gaan veranderen en op een gegeven moment ontstaat er ergens in dat gebied iets kwaadaardigs.
Maar of dat inderdaad zo is weet ik natuurlijk ook niet.
Het is inderdaad vaak moeilijk op te maken uit een tekst wat ze nou precies bedoelen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is 3e enting na kitten-entingen absoluut noodzakelijk?

Bericht door Adriana »

missch is het wel zo dat op een toevallig moment iets daar in de buurt in de fout schiet, zoals bij het ontstaan van kanker geloof ik wel vaker gebeurt.
'ineens' gaat het in de celdeling fout en ontspoort iets en krijg je een doorgaans kwaadaardige woekering. missch als de weerstand op dat moment te wensen overlaat of stand van de maand oid.. en dan ontstaat zo'n ontsporing/kankerplek waarschijnlijk op een plek waar op dat moment is geprikt, die dus is verstoord.
en dan is wel het aandachtspunt dat je bij borstelen of kammen of knuffelen dus altijd heel goed die vacht moet nalopen en ieder kaal plekje, hoe klein dan ook, als verdacht moet behandelen.
wij waren er erg vlot bij en er is ook zo snel als hun planning het redelijkerwijze toeliet geopereerd. en de wond met hechtingen in twee lagen was indrukwekkend maar als het eenmaal is weggesneden dan is het weg.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie