Tweede enting uitstellen?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Tweede enting uitstellen?

Bericht door pinguin »

hoi
heb een vraagje. snabbel is op 14sep in het dierenasiel een prik gehad nobiviac forecat (niesziekte). nu staat er in zijn paspoort dat die 28sep de tweede enting gehad zou moeten hebben. dat is niet gebeurd i.v.m castratie. mijn vraag is kan ik deze tweede enting nog 2 a 3 weken uitstellen. hij is hier pas net en wil eigenlijk eerst dat die helemaal gewent is en dat die volledig is hersteld van de castratie.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: tweede enting uitstellen?

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat je beter even met de dierenarts kunt overleggen. Volgens mij werkt de "boost" niet als er teveel tijd tussen de kittenentingen zit. Dan zou je dus opnieuw moeten beginnen met 2 x enten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: tweede enting uitstellen?

Bericht door Mirjam86 »

Maar misschien is even wachten en dan weer twee keer enten wel de juiste oplossing.
Even de DA bellen dus morgen, kijken wat hij verstandig vindt!

Wij hebben ze ook kort nadat ze hier kwamen mee naar de DA genomen voor hun prikken. Het deed ze weinig, ze waren helemaal niet uit hun doen. Dus misschien adviseert je DA wel gewoon om zo snel mogelijk de tweede prik te komen halen.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: tweede enting uitstellen?

Bericht door pinguin »

thanks voor de snelle reacties ga morgen gelijk wel bellen naar de dierenarts.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tweede enting uitstellen?

Bericht door nellebel »

oeps, die van mij hadden 1½ week geleden opnieuw geent moeten worden (2e enting) maar dus uitgesteld vanwege entreactie, beide wat aan het niezen en nu nog aan de AB). ik wilde de enting al gaan uitstellen ,ben veel te bang dat ze weer gaan niezen, maar dat is dus niet handig?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Tweede enting uitstellen?

Bericht door pinguin »

heb net even mijn dierenarts opgebelt. en die heeft het liefst dat er twee weken tussen de castratie en een volgende enting zit. op zijn vroegst mag die vrijdag ge ent worden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Tweede enting uitstellen?

Bericht door Mirjam86 »

Wendy: ik zou even bellen met de DA. In mijn (leken) ogen valt er voor allebei iets te zeggen.
Wachten met enten omdat ze topfit moeten zijn. Of nog een keer enten voor de boost.

Misschien kan de tweede enting wel op het geplande tijdstip, maar dan met dode entstof?

Pinguin: fijn dat je het even hebt nagevraagd. Dan ga je tenminste met een gerust gevoel. En zit er dan niet teveel tijd tussen de entingen?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Tweede enting uitstellen?

Bericht door pinguin »

volgend de dierenarts assistente zou het niet al te veel kwaad kunnen. het is namenlijk beter dat die goed van de castratie hersteld en dan pas de prik krijgt. ben weer gerust gesteld.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tweede enting uitstellen?

Bericht door nellebel »

hahaha ik had het gisteren ook de DA gevraagd en die zei hetzelfde. beter eerst goed opknappen en dan pas 2e enting. dode entstof was volgens hem geen garantie dat ze niet ziek worden. ze moeten toch antistoffen gaan aanmaken. kan is wel kleiner, maar hij zei wachten tot ze goed beter is, dan pas enten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Tweede enting uitstellen?

Bericht door pinguin »

ik heb besloten om hem maandag over 1wk te gaan enten. dan kan ik met de auto en dan is het 2,5wk na zijn castratie.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tweede enting uitstellen?

Bericht door pearlsofpassion »

Nooit enten als een katje niet tip top is. Zelfs al is het een entreactie. Veel te riskant en onnodig risico in mijn ogen.
De kans dat hij er heel erg ziek van wordt is veel groter dan de kans dat hij ziek wordt als hij helemaal niet geënt zou worden. Die enting is nu ook weer niet zó belangrijk.
Eerst genezen, en dan zien (zoals de DA dus ook al zeggen ;-))
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Tweede enting uitstellen?

Bericht door pinguin »

maandag avond gaat snabbel ge ent worden. heb gelukkig wel een prettige dierenarts. er is een aantekening gemaakt van zijn recente ingreep. en hij word eerst na geken. hart, longen etc. pas als dat allemaal goed is ent die. bij twijfel doet het niet.
vraag me wel wie er op dat moment nerveuzer is ik of snabbel? ach controle prikje en ik sta weer buiten met minder geld in mijn portemonnee. dat probeer ik mezelf voor te houden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie