Kat sloom na vaccinatie

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Plaats reactie
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Kat sloom na vaccinatie

Bericht door sharon24 »

Hallo Allen

Mijn kat is erg sloom na vaccinatie gisteren zijn oogjes zijn best waterig nou was hij al wat sloom voor de vaccinatie de arts heeft zijn temperatuur gemeten en die was 38.8 dat was goed zei ze
Maar nu is mijn kat nog slomer hij slaapt meer en wil niet eens meer graag naar buiten.
Nu is mijn vraag komt dit vaker voor na een vaccinatie omdat zn lichaam bezig is afweerstoffen aan te maken.
Ik weet als een kat niesziekte onder de leden heeft dat de ziekte extra naar boven kan komen na een vaccinatie maar daar ga ik niet van op uit.
Zijn tongetje is ook erg droog en wit
Ik hoop maar dat dit normaal is na een vaccinatie of misschien is t wel een licht griepje door de weersverandering telkens.
Hebben meer mensen hier ervaring mee

Graag hoooop ik op reacties!!!

Groetjes. Sharon
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat sloom naar vaccinatie

Bericht door Anne »

ja dat kan normaal zijn. Ik heb tot twee keer toe een kat uit het asiel meegekregen een halve week na de enting omdat ze daar ziek van kunnen worden en het asiel ze eerst in de gaten wilden houden.
Is je kat met levende virus(verzwakt) ingespoten of was het dood?
In het eerste geval kunnen ze ziek worden omdat ze toch, ook al is het maar een klein beetje, virus in hun lijfje hebben gekregen en daar op kunnen reageren.
Hopelijk is het snel weer over en als het maandag nog steeds zo is even met de da overleggen.
Ook in de gaten houden of ie wel goed blijft eten en drinken want dat is ook belangrijk
Beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Kat sloom na vaccinatie

Bericht door sharon24 »

Hallo Anne

Bedankt voor je geruststellende reactie mijn kat is met een levend vaccin gespoten
Ja 3 weken terug heeft hij voor het eerst een kitteninenting gehad en toen begon hij al heel iets slomer te worden. Gisteren de 2e inenting gehad en nu nog wat meer slomer had ik misschien niet nog een enting moeten geven heb ik nu t gevoel.
Ik had bij de eerste inenting om een dooie vaccin gevraagd. maar dat was niet nodig omdat hij geen ziekteverschijnselen vertoonde zei de arts en nu de 2e inenting ook een levende vaccin.
Maar goed om te horen dat hij daarom wat sloom kan zijn hij eet nog heel goed en drinkt ook heel goed hij heeft alleen een beetje waterige oogjes en wat slomer.

Ik wacht het dan wel af ik laat hem ook niet naar buiten maar even een weekendje uitrusten/bijkomen lijkt mij het beste dan voor nu.

Groetjes, Sharon
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat sloom na vaccinatie

Bericht door Anne »

Het kan heel goed zijn dat die waterige oogjes veroorzaakt woorden door het levende verzwakte niesvirus. Hou het een paar daagjes in de gaten en je moet wel binnenkort verbetering zien ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie