Onze Bengaal is helemaal niet lekker na inentingen

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Solo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2011 10:41
Locatie: Nijmegen

Onze Bengaal is helemaal niet lekker na inentingen

Bericht door Solo »

Hallo allemaal,

We zijn (nog) niet in paniek maar zijn verschrikkelijk bezorgt over onze Bengaal.
Het is een kater van 4 en in ons bezit sinds november vorig jaar. Het is een eigenwijze maar ontzetende lieverd. Hij is heel erg gevoelig voor stres en heeft ooit de niesziekte gehad dus toen hij bij ons kwam hebben we zoveel mogelijk de dierenarts proberen te vermijden aangezien hij er weer last van had als gevolg van de verhuizing. De jaarlijkse inentingen waren toen al eigenlijk overschreden. Na een tijdje gewenning ging het supergoed met Solo en hebben we twee weken terug een bezoekje gebracht aan de dierenarts voor een kontrole en zijn inentingen. Echter !! nu is hij doodziek en sinds vanmorgen is hij ook aan het bibberen, van de koorts denk we dan. Al een paar dagen wil hij alleen maar in zijn mandje aan de verwarming liggen en eet of drinkt nauwlijks. Wat hij dan wel eet en drinkt komt er overigens wel weer nomraal uit via zijn ontlasting. Maar het bibberen wat hij nu doet baart ons tot grote zorgen. Voor zover ik informatie heb kunnen vinden zijn dit symptomen van de kattenziekte. Heeft iemand ervaring met dit soort gedragingen na een inenting ? We zijn een beetje huiverig om weer naar de dierenarts te gaan aangezien hij zo gevoelig is voor stres.

We hopen dat iemand raad weet.

Groeten, de baasjes van Solo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze Bengaal is helemaal niet lekker na inentingen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou toch de dierenarts raadplegen, eerst maar eens per telefoon bespreken, wellicht kan de dierenarts medicatie voorschrijven zonder dat Solo er weer mee heen hoeft.
Waarschijnlijk was hij al ziek/niet 100% op het moment van de enting.
En dan kan de enting inderdaad gevaarlijke effecten hebben.

Ik zou wel voor je belt zelf zijn temperatuur opnemen, zodat je meer info hebt.

Sterkte en beterschap!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Solo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2011 10:41
Locatie: Nijmegen

Re: Onze Bengaal is helemaal niet lekker na inentingen

Bericht door Solo »

We hebben het 0900 nummer gebeld omdat natuurlijk onze dierenarts niet werkt vandaag. Als belangrijkste hebben we meegekregen dat hij in ieder geval drinkt en eet. Ik kan je vertellen, hij word verwend nu. Dat is in ieder geval gelukt en hij spint wel weer goed als we hem aanhalen. Morgen bellen we onze eigen arts. Het enige wat er volgens de arts kan gedaan worden die we deze ochtend aan de lijn hebben gehad is hem een koorts en pijn werend middel via injectie te geven gevolgd door een antibiotica kuur of druppels via de neus. Die druppels zal waarschijnlijk niet gaan werken aangezien het gezegde, het is geen kat om zonder handschoenen aan te pakken, volkomen tot zijn recht is bij onze Solo. Als hij iets niet wil dan gebeurt het echt niet.

Even goed in de gaten houden en afwachten wat er morgen verteld word denk ik.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze Bengaal is helemaal niet lekker na inentingen

Bericht door Anne »

Dan nog maar even afwachten tot morgen. Hopelijk gaat het gauw de goede kant weer op.
heel veel sterkte en beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
it kattefroutsje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2010 13:21

Re: Onze Bengaal is helemaal niet lekker na inentingen

Bericht door it kattefroutsje »

Hallo Solo, wij hebben net als jou een ontzettende lieve Bengaal (Puma), maar net zo'n stresskat als die van jou ;-)
Ik ga ook niet graag naar de dierenarts omdat de kat meteen in de stress schiet als ze iets MOET :???: helaas moest ik ook deze week naar de dierenarts omdat ze eigenlijk als sinds de winter wat snotterig en verkouden is (is ze overigens elke winter). Ik heb "gelukkig" een antibiotica spuit gekregen (en hier reageerde ze goed op), maar ondanks dat pillen e.d. een slagveld oplevert (met veel bloedverlies aan beide kanten :lol: ), heb ik voorheen wel neusdruppels gehad, maar dit ging wonder boven wonder redelijk goed, ik wikkelde haar in een handdoek en spoot dan aan beide kanten in haar neus en dit ging zonder kleerscheuren (ze vond het niet leuk maar dit ging een mooi stuk beter dan "pillen"). dus wie weet........................????

Maar ja .................... hier schiet je natuurlijk niks mee op wat je vraag betreft. :oops:
Maar ik wou je wel even een "oppeppertje" geven wat neusdruppels betreft.
Een bengaal is een onwijs leuke kat maar wel één met gebruiksaanwijzing :lol: en niet een allemansvriend (ze moet je eerst écht kennen voordat ze je helemaal vertrouwd) (offe........................... dat is toevallig bij die van jou en mij zo :eshhh: )
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onze Bengaal is helemaal niet lekker na inentingen

Bericht door nellebel »

heb je al nieuws hoe is het nu met solo?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Solo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2011 10:41
Locatie: Nijmegen

Re: Onze Bengaal is helemaal niet lekker na inentingen

Bericht door Solo »

Een update over Solo..

Het gaat weer helemaal goed met hem...gelukkig. :grin:
Afgelopen zondag was het maar een zielig hoopje lieve kat. Maandag was hij al weer een stukje beter en begon gelukkig terug een beetje te eten en drinken. Zijn flankjes waren behoorlijk ingevallen. De arme stakker had ook bijna geen kracht meer en het koste hem veel moeite om gecontrolleerd in en uit zijn hangmandje te springen. De dagen erop ging het stukje bij beetje beter en het stramme gevoel, wat hij leek te hebben, is nu ook helemaal weer weg. Hij is ook weer aangekomen en lijkt weer helemaal de oude behalve dan dat hij nog wel een nat neusje heeft en af en toe een beetje snot moet uitniezen. Dat is gelukkig ook niet echt geel meer. We hadden al het gevoel bij hem dat hij de chronische niesziekte heeft en ik denk als hij er verder niet ziek van is dat we er mee zullen moeten leren leven. En vooral hij.
Echter die druppels is misschien helemaal niet zo een gek idee en ga dit zeker met onze dierenarts overleggen.

Het andere punt is dat we een beetje heel erg huiverig zijn om hem uberhaupt nog een keer te laten inenten. Hij is nu nog vrij jong en het is een sterke kat maar als hij ouder word is er misschien de kans dat hij dit gewoonweg niet overleefd. Ik zou het niet kunnen verkroppen dat hij zou overlijden aan iets wat hem zou moeten beschermen. Solo is voornamelijk een binnenkat, hij gaat wel eens de tuin in maar die is helemaal afgeschermd en kan dus ook niet weg. Zijn er mensen bij wie de kat helemaal niet word ingeent ?

Groeten van Solo en zijn baasjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze Bengaal is helemaal niet lekker na inentingen

Bericht door Adriana »

oh ja, er zijn veel topics met discussies over wel/niet inenten en bijwerkingen en als je via blokje 'zoeken' rechtsboven zoek, kijk dan ook even naar titeren en titerbepaling. dat is een manier om te weten of je kat voldoende antistoffen heeft en als dat zo is - hij is al 4 - dan hoef je niet meer te (laten) inenten. de risico's lijken me sowieso gering en een gezonde kat ontwikkelt voldoende antistoffen om te beschermen.
kijk voor chronische niesziekte ook even bij huisdierendokter, daar zijn best wel goeie middelen voor die ook de weerstand verhogen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie