Binnenkat toch laten inenten?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Binnenkat toch laten inenten?

Bericht door jennli »

Zolang niet duidelijk is wat het verband is tussen de inentingen en chronisch nierfalen en het onderzoek niet evidence based is opgesteld, vind ik het een voorbarige conclusie dat inenten volledg overbodig is.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
manon3

Re: Binnenkat toch laten inenten?

Bericht door manon3 »

Admin schreef:Ja, Feline Distemper is Kattenziekte zoals wij dat kennen, ofwel Feline panleukopenie. De engelse tekst is in het nederlands:

"Recent onderzoek suggereert een verband tussen vaccinatie tegen kattenziekte en ontsteking van de nieren, waarvan wordt gedacht dat dat de oorzaak is van chronisch nierfalen. Jaarlijkse inentingen tegen kattenziekte zijn dan ook volledig overbodig."

Bovenstaande is wel de vertaling maar of het inhoudelijk waar is, durf ik niet te zeggen. Ik zou zelf aan de hand van deze tekst ook geen wijzigingen aanbrengen in de frequentie van inenten.
Bedankt voor je reactie.
Deze tekst komt uit een stuk wat pas in 2010 gepubliceerd is dus het onderzoek ( in Amerika)is waarschijnlijk nog niet afgerond.Dat denk ik tenminste, ik weet het natuurlijk ook niet.
Maar als de precieze onderzoeksresultaten bekend zouden zijn dan hadden we hier toch ook ervan moeten weten.
Tenzij ze het natuurlijk proberen te verbergen, want dan kunnen de DA'S natuurlijk een behoorlijke cent minder verdienen.
Maar dat is weer zo'n complot-theorie van mij. ;-)
Maar het zou me niks verbazen.
Plaats reactie