Meningokokken

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Plaats reactie
sylvia102
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:57

Meningokokken

Bericht door sylvia102 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in jullie forum en heb een vraagje over het enten van de kat voor meningokokken.
Is het nodig om de kat iedere 3 maanden daartegen in te laten enten??

groetjes sylvia.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Meningokokken

Bericht door castratenkoor »

Ik heb er eerlijk gezegd nooit van gehoord......een kat daar tegen te moeten enten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Meningokokken

Bericht door Admin »

Meningokokken, de bacteriën die verantwoordelijk zijn voor hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging, komen voor in de keel en neusholte van veel mensen. Ze kunnen er maanden blijven zonder de persoon ziek te maken. Slechts zelden dringen ze door de verdediging van het lichaam en veroorzaken ze hersenvliesontsteking of bloedvergiftiging . Deze bacteriën zijn via kleine druppeltjes overdraagbaar van mens tot mens. Die overdracht gaat niet zo makkelijk, want ze leven slechts enkele seconden buiten het lichaam.

De bacteriën kunnen WEL overgedragen worden door hoesten, niezen, lachen, praten en zoenen.
De bacteriën kunnen NIET overgedragen worden door drinken, eten, douchen, zwemmen.

Kunnen dieren meningokokken doorgeven?
Deze kiemen leven niet bij dieren en worden niet door dieren doorgegeven.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
sylvia102
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:57