Entingen bij binnenkatten

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Entingen bij binnenkatten

Bericht door M-M »

Hoi,
donderdag krijgen wij 2 katten (als het klopt waar ik wel vanuit ga zijn het britse korthaar katten, moeder is zilver tabby stond erbij en zoon lijkt sprekend op haar maar is bruin met zwart getijgerd ipv zilvergrijs met zwart).
Ze zijn 9 en 10 jaar oud en werden elk jaar ingeënt. Bij deze mensen hebben ze ook een aantal jaren op een flat gewoond en nu zij in een rijtjeshuis wonen doen ze af en toe wel wat stappen de tuin in maar ze hebben er niet heel veel mee. Wij wonen op een flat met 2 balkons maar het zullen dus binnenkatten zijn die alleen op de 2 balkons buiten zullen komen.

Nu vroeg ik mij af of het dan nodig is om ze elk jaar in te enten of dat het ook kan om bijvoorbeeld de 3 jaar o.i.d. (zoiets las ik ook ergens namelijk).
Ik hoop dat jullie me hier wat meer over kunnen vertellen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door Ilone »

Misschien heb je hier wat aan, is namelijk pas besproken geweest:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=20360
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door M-M »

Bedankt voor de link, ik ga meteen even kijken :smile:
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door M-M »

Even een update voor degenen die zich afvragen wat we besloten hebben :P

Ze gaan toch elk jaar een enting krijgen. 1x per jaar krijgen ze de ene enting en de andere enting krijgen ze 1x per 3 jaar. Dat lijkt ons voor nu het beste.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door Roos en Minousch »

Let wel dat nog niet iedere da het zo doet, die van mij wil er helaas nog niet aan, en heb gisteren weer voor 93 euro inentingen (cocktail dus)voor 2 katten.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door M-M »

Nee dat weet ik inderdaad maar de dierenarts vertelde zelf dat ze het zo ging doen, 1x per jaar de ene enting en 3x per jaar die andere.
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door Anne1988 »

Haha, met 3x per jaar bedoel je hopelijk 1x per 3 jaar?! :lol:
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
M-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:08

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door M-M »

haha ja inderdaad, foutje :P 1x per 3 jaar moet dat zijn ja :P
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door puck0906 »

ik doe om en om. Het ene jaar de 'grote' inenting en het andere jaar de 'kleine' Ik heb 3 katten die ook wel buiten komen maar mijn vriendin heeft ooit is gehad dat ze 1 kat naar het pension bracht tijdens haar vakantie omdat hij tijdens hun vakantie piesste in huis en die had ze ingeind maar haar andere kat niet. Toen ze thuis kwam had dus die ingeente kat de niesziekte gekregen maar die was ingeend maar de andere dus niet. Het heeft haar 700 euro gekost en gelukkig leeft ie nog maar men oh men. Geen risico's voor mijn moppies. brrrr
Gebruikersavatar
Muza_habibty
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:38
Locatie: Rotterdam

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door Muza_habibty »

Ik heb een poes die alleen maar binnen wooont, en die krijgt elk jaar haar entingen.
Ik spuit haar zelf in overleg met de DA, omdat ik thuis werkelijk alles met haar kan doen, maar na een nachtje DA heeft ze daar een trauma van overgehouden en nu veranderd ze in een tijger zodra ik bij de DA de drempel op stap.... echt geen houwe aan... :???: voor de poes niet leuk, maar voor ons zeker ook niet...
De vrijheid om te beledigen, is een belediging voor de vrijheid!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Entingen bij binnenkatten

Bericht door yana »

Ik had zelfde vraag. Allemaal binnekatten hier. Aan de ene kant minder blootstelling aan andere, mogelijke zieke, katten. Ook vechten ze niet, of zijn ze niet achter de poezen aan.
Echter, je kan nog stééds eea meenemen aan je schoenen enzo, dus de DA vond enten tóch slim, óók bij binnenkatten. Omdat die juist weer, de keerzijde, relatief weinig weerstand opbouwen.
Plaats reactie