Leucose-enting, na 4 maanden of nog later nog mogelijk?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gesloten
Gast

Leucose-enting, na 4 maanden of nog later nog mogelijk?

Bericht door Gast »

Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of je je katten altijd nog in kan lkaten enten tegen leucose, of dat je dat alleen als kitten zijnde kan laten doen. Ik heb zelf natuurlijk Drop verloren aan leukemie, maar heb de andere katten niet laten enten. Wil dit wel graag laten doen, wie weet had dit Drop kunnen redden..of niet. Maar ja, ik wil gewoon het zekere voor het onzekere. Kan iemand me vertellen of het nog kan? Mickey wordt 8 februari 3 jaar en Diesel wordt 26 september 5 maanden. Hebben jullie je katten geent tegen leucose?
xxx
Sas
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Saskia,

Je had deze vraag beter onder je andere topic "Kattenleukemie" kunnen stellen, zodat het onderwerp er niet dubbel staat.

Je kunt katten op elke leeftijd laten inenten tegen leukemie of leucose. Alleen dient de kat hier aan vooraf gaande een leucose bloedonderzoek te krijgen om zeker te zijn dat hij/zij het niet heeft, omdat wanneer de kat hiervoor geënt is, het moeilijk te zien is in een bloedtest of hij de ziekte heeft of dat het de entstoffen zijn.
Annemieke schreef:Eigenlijk heeft een leukose-inenting alleen maar zin als je kat is getest op leukemie en geconstateerd is dat hij het niet heeft. Als je kat gezond is verminderd het als het goed is de kans op leukemie.

Na het overlijden van Nikki wilden wij geen enkel risico lopen dat Ravian en Storm leukemie zouden oplopen. We hebben ze niet laten testen maar de proef op de som genomen.

De eerste inenting bestond uit één prik en ongeveer drie weken later de tweede prik. Vergelijk het met de eerste inentingen van katten tegen katten- en niesziekte. Elk jaar moet je dan een herhalingsprik halen.

De inentingen zijn vrij duur. Ik geloof niet dat het al iets goedkoper is geworden. Destijds waren we rond de f 90,- per prik kwijt. Het exacte bedrag weet ik niet meer. En dat bedrag maal 4 (1e en 2e prik voor twee katten). En dit alles naast de inenten tegen katten-en en niesziekte. Dit kan dus aardig oplopen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten