Niezen door enting?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Niezen door enting?

Bericht door Tessa-M »

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds 2 weken kittens in huis en 1 van de 2 niest af en toe, verder zijn de oogjes schoon, neusje is schoon, eet en drinkt goed en speelt en slaapt als ieder ander kitten.

Na een aantal dagen moesten ze hun eerste enting hebben en nu 1,5 week daarna heb ik het idee dat die ene wat minder niest, maar die andere niest sinds gisteren weer veel meer. Wel verder ook een schone neus, eet en drinkt prima en speelt en slaapt, heb alleen net een heel klein beetje soep uit zijn oogjes gehaald.

Ik ga er bij die eerste een beetje vanuit dat het kwam door de nieuwe omgeving, maar ik twijfel een beetje aan die andere. Zou dit een reactie kunnen zijn op de eerste enting of lijkt het op verkoudheid of mischien zelfs niesziekte?

Ze moeten over 1,5 week terug voor de herhalingsentingen, dus ik wil even van jullie reacties af laten hangen of ik zolang kan wachten of dat ik al eerder naar de dierenarts moet..

Alvast heel erg bedankt!

Tessa
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Niezen door enting?

Bericht door Siris »

Het zou een reactie kunnen zijn op de enting. Als ze geent worden, krijgen ze een heel klein beetje van de niesziekt/kattenziekte, zodat het lichaam er weerstand kan tegen bieden, zodat als het later krijgen, het al bekend is in hun lichaam en er niet meteen gigantisch ziek van worden of niet ziek van worden, je moet het zien als de griepprik.
Het zou ook van de nieuwe omgeving kunnen zijn, daar had Phoebe in het begin last van, verder was alles oke, maar ook schone oogjes. Ik had toch even voor zekerheid de dierenarts gebeld, ik moest haar goed in de gaten houden. Dat ze geen snot kreeg en pus, groen spul uit oogjes, niet meer speelt, drink enz.....

Wat bedoel je met "soep". Waterig of groen? Misschien kun je een foto plaatsen?

Je zou voor de zekerheid je dierenarts kunnen bellen voor advies, hoef je niet meteen heen. En als ze het niet vertouwen dan kun je heen. Ik heb de mogelijkheid om (gratis) te bellen voor advies. Maar anders had ik het ook gedaan, ik vind het altijd zo zielig om mijn katten in zo een reismandje te doen, dan bel ik liever eerst even op om het voor te leggen, dan kan ik altijd als het echt nodig is.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Niezen door enting?

Bericht door Tessa-M »

Hoi!

Bedankt door het meedenken. Nee het is niet groen, gewoon een heel klein bruinig dingetje.

Bij de eerste enting had ik het ook al aangegeven van die eerste kat, toen zei ze in de gaten houden en als het erger wordt even bellen. Maar het wordt (nog) niet erger. Ze doen verder alls gewoon prima.

En ik kan er geen foto van maken, want nu ik het soepje weg heb geveegd (zat onder her oogje, niet erin) zien de oogjes er weer prima uit.

Tessa
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Niezen door enting?

Bericht door Siris »

Dat is een soort van slaap wat wij in onze ogen hebben, als het goed is dan maakt de kat dat zelf schoon. Maar zelf weghalen kan ook geen kwaad hoor.

Goed in de gaten houden en als je het echt niet vertrouwt zou ik gewoon de dierenarts weer bellen. Beter voor niets, dan te laat.

Veel plezier met je katjes.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie