Inentingen

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lunatik
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2009 16:00
Locatie: Leiden

Inentingen

Bericht door Lunatik »

Hallo poezenliefhebbers,

Ik heb een kat van 6jaar en die heeft altijd binnen geleefd,nou hebben wij sinds kort een balkon en daar komt zij dus een beetje buiten. Moet ik haar altijd laten inenten voor de niesziekte>?

Groet,

Lunatik
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Inentingen

Bericht door sandy »

Ik heb bijna 14 jaar een kat gehad die binnen heeft geleefd en alleen een balkon tot haar beschikking heeft gehad.
Ik heb haar uit een asiel toen ze 7 maanden was, en 1 keer laten enten daarna nooit meer.
Persoonlijk vind ik het dus niet noodzakelijk al hoor je wel eens dat je van alles mee naar binnen kan lopen maar dat vind ik zelf overdreven.
De katten die we nu hebben worden wel ge-ent maar de oudste 2 ook pas sinds we een huis met tuin hebben, daarvoor ook niet.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Lunatik
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2009 16:00
Locatie: Leiden

Re: Inentingen

Bericht door Lunatik »

Dus eigenlijk is het niet nodig? Luna kan namelijk niet naar de dierenarts omdat zij nogal agressief reageert op de dokter :twisted: !!! En ik ben bang dat als zij de ziekte wel krijgt dat ik dan verder van huis ben,ik ent haar namelijk zelf..
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Inentingen

Bericht door lievelijn »

zelf enten?? ben je dan dierenarts?? anders mag dit echt niet hoor!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lunatik
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2009 16:00
Locatie: Leiden

Re: Inentingen

Bericht door Lunatik »

Nee,ik ben zelf geen dierenarts maar na een juiste instructie en het probleem dat Luna niet naar de dierenarts kan, mag dit gewoon. Een kennis van mijn haar kat heeft diabetes en die ent zij ook zelf.Ik zie het probleem niet...
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Inentingen

Bericht door Boomer »

Als je goede instructies hebt gekregen( en vaak een paar keer geoefend hebt bij de DA) maakt dat niets uit. Deze worden onderhuids ( huidplooi) gegeven.
Het enige waar je goed op moet letten is de reactie na een injectie.
Als een kat meer last heeft van de stress en daar dagen van slag van is , is dit een betere oplossing.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Lunatik
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2009 16:00
Locatie: Leiden

Re: Inentingen

Bericht door Lunatik »

Dat is helemaal waar,thuis is Luna in een rustiger omgeving en zij vertrouwd mij,daarom kan ik het beste de prik geven (meestal zit ik meer in de stress omdat ik het doodeng vindt). Maar eigenlijk uit de reacties is het niet echt nodig om een niesziekte prik te geven?
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Inentingen

Bericht door Biny »

Op zich komt ze alleen op het balkon dus het lijkt mij ook dat dat niet persé hoeft hoor!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Lunatik
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2009 16:00
Locatie: Leiden

Re: Inentingen

Bericht door Lunatik »

Ach nog een kat die Luna heet!!!Thanx voor de reactie!!Dacht zelf ook al dat een balkon kat geen inentingen nodig heeft.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Inentingen

Bericht door Biny »

Nou ja ik ben ook nog maar een leek om het zo te zeggen, maar opzich denk ik dat dat wel wat meevalt.. er zijn zo veel mensen die hun kat op 'oudere' leeftijd niet eens meer inenten, denk dat dat op het balkon dan helemaal wel meevalt..
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Inentingen

Bericht door Lana »

HaLLo!!

Vrijdag heeft Lana haar jaarlijkse inenting gehad.
Ze heeft 3 dagen erna alleen maar liggen slapen.
Kan dit te maken hebben met die prik? Gisteravond ging het wel weer wat beter en deed ze weer wat meer. Maar maakte me er toch een beetje zorgen om!
Vanmorgen had ze wel weer aardig boevengedrag, dus hoop dat ze zich beter voelt nu.
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
limburg
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 10:10

Re: Inentingen

Bericht door limburg »

Hoi

Het kan natuurlijk goed van de enting zijn gekomen dat ze wat suf was. Dan is ze misschien niet 100% fit geweest en ik kan me voorsellen dat het lichaam dan wat feller reageert en de kat wat suffer wordt en wil 'bijtanken' maar als ze nu weer actiever wordt zal het ergste wel achter de rug zijn.
Ik denk dan ook aan mensen die een griepprik krijgen, die kunnen paar dagen daarna ook last krijgen van die prik dus denk dat dit bij katten ook zo werkt.

Groetjes Jacqueline
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Inentingen

Bericht door Lana »

Dank je wel voor je reactie!
Ja, zat daar ook al aan te denken.. Als een kind een prik krijgt kan hij zich erna ook niet prettig voelen.
Hoop dat het inderdaad daarvan kwam! Ze is nu al weer aardig zichzelf! :grin:
Gelukkig maar..
The good, the bad and the pussy!
Rinus
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2009 05:00

Re: Inentingen

Bericht door Rinus »

Zelf woon ik in een flat en kunnen mijn katten alleen maar op het balkon komen daarom laat ik ze maar eens per drie jaar inenten,dus als jou katten niet mee naar een kamping ofzo dan zou ik me niet echt druk maken
Plaats reactie