Kitten inenten?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten inenten?

Bericht door Umimeis »

€50 per enting!?

Volgens mij klopt dat inderdaad niet het zal zo tussen de €28 en de €35 zijn
Zoals ik als zei, kosten de eningen hier €28
Of zou dat liggen aan het aantal ziektes waarvor ze inge-ent worden???

Kattenziekte en niesziekte goedkoper dan andere ziektes????
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Kitten inenten?

Bericht door Tr1bal »

-bij onze dierenarts 50 euro per kat zelfs als ze tegelijk komen (3) want dan doen ze meteen algemene controle bla bla bla

-bij een andere dierenarts 48 per inenting, maar als we ze alle 3 tegelijk brengen is het maar 86 euro bij elkaar, aangezien ze maar 1 keer consult rekenen.

-weer bij een andere is het: 37,50 voor de 1e kat en dan 32,50 voor per extra kat.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door Nyncke »

De goedkoopste in onze regio is ook de beste, ze kijkt alles na en neemt de tijd.

Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk mijn katten niet meer inent, ook de kittens niet...de enige katten die ik als kitten heb laten inenten waren vervolgens het meeste ziek.
Degene die nooit zijn ingeent mankeren nooit iets ( behalve Binkie met blaasgruis )

Dus ik zeg, niet enten, nergens voor nodig.
Ook niet bij kittens. mijn 4 katten en de 5 katten van mijn vriend mankeren nooit iets.

Overigens kon je toen bij onze da alle entingen in 1x afrekenen en dan hoefde je maar 1x de consultkosten te betalen.
Laatst gewijzigd door Nyncke op 06 jul 2009 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: Kitten inenten?

Bericht door shiva »

Bij mij ook 50 euro p kat en wordt helemaal nagekeken
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kitten inenten?

Bericht door lievelijn »

mijn oude DA deed ook altijd een algemene check.. maar dat wil niet zeggen dat een enting 50 euro moet kosten :shock:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten inenten?

Bericht door Umimeis »

Ow zo bedoel je dat....ja, dan kost dat bij mij ook gauw zo'n €50
Ik dacht al €50 voor een prikje.....



@ Nyncke
En stel nou dat je katten wel niesziekte o.id. dergelijks krijgen?
Sam werd wel automatisch door het asiel inge-ent.
En Flea heb ik inge-ent omdat die ook buitenkomt (sam straks ook) en komt veel in aanraking met andere katten waarvan je nooit weet of die niesziekte en of kattenziekte hebben.
Als er meer mensen er zo over denken om hun kat niet te laten enten en ze krijgen een ziekte, worden alle katten in de buurt ziek.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door Nyncke »

Alleen is dat bij mij dus nog nooit gebeurd en ook niet bij de mensen die ik ken...

Ik heb nu 9 jaar 2 katten ( nu zelfs 4 ) en daarvoor met tussenpozen altijd 1 kat. Mijn vriend heeft al zijn hele leven MEERDERE katten, bijna allemaal zwervertjes geweest en aan komen lopen...dat is inmiddels 44 jaar.

Niesziekte is goed te verhelpen met anti biotica maar zelfs dat hebben ze nooit gehad...terwijl dat gewoon een goede verkoudheid is...en ze moeten het zelf overwinnen.

Kortom, ik denk dat vooral de da het nodig heeft...net als een aantal andere dingen.

En gezien het feit dat ik dus zelf al meerdere nestjes heb gehad...mijn kittens waren nooit ziek, met de meeste heb ik nog altijd contact maar het is allemaal kerngezond. Volgens mij laat bijna niemand enten.

En als ze iets krijgen ga ik met ze naar de da en laat ze helpen, zo simpel is het....maar ik ben er zelden...behalve met de 2 die ik wel heb laten enten....toen zat ik er 1x per maand later wel wat minder.
Laatst gewijzigd door Nyncke op 06 jul 2009 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten inenten?

Bericht door Umimeis »

Nou ja, moet je zelf weten. Jij hebt geoon pure mazel dat jouw kittens nog nooit wat overkomen is.
En jah een antibiotica kuur kan helpen inderdaad, maar je kunt het ook niet op tijd door hebben dat 1 van hun iets mankeerd en dan loop je het riscico dat het te laat is.
En dan heb je nog de dodelijke kattenziekte (die hier niet al te vaak meer voorkomt).



Maar ik neem dat riscico liever dus niet.
Mijn katten krijgen elk jaar een vaccinatie, dat geld heb ik er toch wel voor over (en word deels vergoed ook nog).
Laatst gewijzigd door Umimeis op 06 jul 2009 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door Nyncke »

Het gaat niet om het geld, het gaat erom dat ik nog geen aanwijsbare rede heb, dat het waar is wat wordt beweerd.
Mijn ervaring en die van anderen heeft geleerd dat het niet nodig is.

Dierenartsen zijn er gewoon heel goed in je onnodige dingen te laten doen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten inenten?

Bericht door Umimeis »

Ja, in sommige gevallen misschien wel, als jij dat vind.

En katten die gevaccineerd zijn kunnen ook wel die ziektes krijgen, maar dan minder ernstig dan wanneer ze niet gevaccineerd zijn, dit is meestal de meest voorkomende reden waarom sommige mensen hun katten wel laten vaccineren.

Voorkomen is beter dan genezen. Of eigenlijk de kans verminderen is beter, in dit geval.
Want echt voorkomen doe je het niet als de katten buiten komen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door Nyncke »

Umimeis schreef: En katten die gevaccineerd zijn kunnen ook wel die ziektes krijgen, maar dan minder ernstig dan wanneer ze niet gevaccineerd zijn, dit is meestal de meest voorkomende reden waarom sommige mensen hun katten wel laten vaccineren.
Maar goed, dat is wat wordt beweerd.
Je kunt ook je katten laten titeren dan wordt gemeten of er genoeg antistoffen in het lichaam zitten. Dan hoef je ze niet te laten enten als ze voldoende beschermd zijn en je ent ze wel als de bescherming niet voldoende is.

In de dagelijkse omgang met van alles en nog wat, bouwt en versterkt je kat zijn imuun systeem. Zeker als je je kat dan goed, gezonde voeding geeft, zorgt dat hij voldoende beweging heeft, heeft die voldoende weerstand om zichzelf te beschermen.

Het zijn geen kasplantjes, ze staan dichterbij de natuur als wij.

Maar goed iedereen moet doen waar hij zich het beste bijvoelt...ik vind het circus waar we in leven knettergek en iedereen loopt erin mee. Ik persoonlijk pas daarvoor en gebruik liever mijn hersens zelf.
Laatst gewijzigd door Nyncke op 07 jul 2009 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten inenten?

Bericht door Boomer »

Ik denk er net zo over als Nyncke. Ik ent ook niet meer. Mijn honden hebben ook altijd maar puppy entingen gehad, tenzij ze mee gingen naar het buitenland.
Mijn vorige katten werden wel geent tot ongeveer 6 jaar en mijn Banjer was toch drager ervan, wat er op hoge leeftijd uitkwam.

Ik ben van mening dat als je goed op je katten let, en je kent ze goed, dat je er dan snel genoeg bij bent voor een AB kuur.
Je moet dan bij twijfel niet te lang aanmodderen. Een DA zei ooit tegen mij dat het niet nodig was, omdat de enting jaren in het lichaam zat. Helaas is zij overleden want ze was echt super goed en rekende niet veel. Zij leefde meer voor de dieren als voor het geld.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten inenten?

Bericht door Umimeis »

Nyncke schreef:Je kunt ook je katten laten titeren dan wordt gemeten of er genoeg antistoffen in het lichaam zitten. Dan hoef je ze niet te laten enten als ze voldoende beschermd zijn en je ent ze wel als de bescherming niet voldoende is.

Ow dat wist ik niet dat dat kon.

Maar goed. Ik blijf bij mijn standpunt.
Net als jij.
Ach het is toch maar 1x per jaar, tegelijk met de uitgebreide consult.
Als ik daar toch dan ben, ook maar meteen laten vaccineren......kleine moeite.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Kitten inenten?

Bericht door TuttiFrutti »

Hm, het lijkt voor mij op een verkeerde manier van geld besparen.
Als er maar een hele kleine kans is dat mijn kat minder snel ziek wordt met een enting, dan geef ik een enting, wat maken die paar euro's dan uit? Het gaat toch om de gezondheid.
Wanneer je zelf naar het buitenland gaat laat je je toch ook inenten, terwijl wanneer je het niet doet, er echt geen 100 % kans is dat je ziek wordt. Gewoon uit voorzorg. Ieder zijn mening hoor, maar als je de keus hebt om ziektes te voorkomen, vind ik zelf dat je die kans moet pakken.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door Nyncke »

Als je het alleen maar doet om geld te besparen.
Maar zoals gezegd, ik heb in mijn hele leven al heel wat katten gehad. Mijn ervaring is dus JUIST dat enten niet zo goed is als beweerd.

Er zijn ook behoorlijk wat katten die juist stervensziek van de inentingen worden...maar daar hoor je de da niet over.
Rieneke heeft in haar verhaal ook al geschreven dat er kankerverwekkende stoffen in entingen zitten en dat dieren tot jaren na de kitten-entingen nog beschermd zijn....

Waarom dan dat ieder jaar inspuiten omdat het zo gezond is????

Is het wel gezond?

Maak je je dieren niet JUIST ziek door alle voorzorg en daarmee schijnveiligheid?

Katten die buitenkomen, komen met alles in aanraking maar hebben ook een goede weerstand, zoals wel blijkt uit mijn katten.
Mijn pro-entende da heeft zelf gezegd dat iedere kat die buitenkomt in aanraking is geweest met kattenziekte maar daar zelf antistoffen tegenmaakt...waarom dan nog enten? Dat kon hij me zelf niet uitleggen.
Ik heb hem dus gehouden voor de dingen waar hij wel een kei in is...gewrichten voelen en andere oude ambachtslieden dingen.

Het risico is dus niet groter dat ze ziek worden, in mijn ogen is de kans juist kleiner dat ze ziek worden.

In mijn ogen is enten juist ziekmakend, of er is een grotere kans dat ze ziek worden. Dus dat doe ik niet.
Gewoon een kwestie van nuchter naar alle feiten kijken en alles naast elkaar leggen. En niet me bang laten maken ...
Hetzelfde verhaal is met ontwormen en versvoeren.
Daar moet je eerst even alle feiten over lezen en zelf nadenken over alle feitjes.

Maar goed, ik ga het hier maar weer eens bij laten.
Heb alle zinnige dingen gezegd die erover te zeggen vallen.
Plaats reactie