Kitten inenten?

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten inenten?

Bericht door Umimeis »

TuttiFrutti schreef:Hm, het lijkt voor mij op een verkeerde manier van geld besparen.
Als er maar een hele kleine kans is dat mijn kat minder snel ziek wordt met een enting, dan geef ik een enting, wat maken die paar euro's dan uit? Het gaat toch om de gezondheid.
Wanneer je zelf naar het buitenland gaat laat je je toch ook inenten, terwijl wanneer je het niet doet, er echt geen 100 % kans is dat je ziek wordt. Gewoon uit voorzorg. Ieder zijn mening hoor, maar als je de keus hebt om ziektes te voorkomen, vind ik zelf dat je die kans moet pakken.
Precies, ik ben het helemaal met jou eens!

Wat kan het nou kwaad, zo'n vaccinatie uit voorzorg
En trouwens, mensen worden toch ook gevaccineerd tegen kinderziektes? Als we dat niet deden, dan hadden we regelmatig epidemieeen waarbij veel mensen zouden sterven.
Ik ben blij dat mijn ouders mij wel inge-ent hebben tegen die vreselijke ziektes.

Maar goed dat even ter zijde.


Laten we hopen dat jouw katten/kittens nooit ziek worden. Ondanks onze meningen.
En laten we het hier maar bij houden.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Kitten inenten?

Bericht door Tr1bal »

Umimeis schreef:
Laten we hopen dat jouw katten/kittens nooit ziek worden. Ondanks onze meningen.
En laten we het hier maar bij houden.

Nou vond het wel interessant! ga es door! :)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten inenten?

Bericht door Umimeis »

@ Tribal

ja, ik wil wel doorgaan, maar dan kom ik toch steeds uit op mijn standpunt.
En nyncke op die van haar. Er zal toch niks veranderen.

Het gaat er anders zo op lijken dat we elkaar proberen te overtuigen wat ons toch niet zal lukken :lol:

Wat is jouw mening over dit onderwerp dan?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten inenten?

Bericht door rieneke »

ikzelf vind de kittenentingen van groot belang.
maar als uit meerdere onderzoeken blijkt dat na 7 jaar de titer (weerstand) nog hoog genoeg is, dan zie ik het nut van blijven enten niet in.
zeker niet als je weet dat de adjuvantia (hulpstoffen) je reinste tinnef is.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door Nyncke »

Mij moet toch van het het hart dat ik het nogal degenererend vind om te zeggen: ik hoop dat jouw kittens niet ziek worden.

Ik kan net zo goed vanuit mijn opinie zeggen, ik hoop dat jouw katten geen kanker krijgen vanwege alle stoffen die je er wel in spuit...alleen maar om jezelf een gevoel van schijnzekerheid te geven.

Dat is toch onzin, iedereen doet wat hem het beste lijkt.
Ik heb respect voor jouw keuzes.

Iedere kitten of poes kan ziek worden...
Maar ik zal echt niet gaan zeggen van, dan had je maar....ik vind dat bovendien erg harteloos.
Als jou kat kanker krijgt dan leef ik oprecht met je mee omdat ik weet dat je het beste voor hem/haar wilde.
En het wil niet zeggen dat als het 1 keer fout gaat om welke rede dan ook, dat dat dan altijd zo zal zijn.

Ik vind de discussie mank gaan met de mensen-entingen omdat ervan bewezen is dat je wel doodziek kunt worden of levenslang beperkt als je bepaalde entingen niet krijgt.

Maar je krijgt die entingen een x aantal keer als kind, daarmee ben je levenslang beschermd.
Bij naar het buitenland gaan idem dito.
Dat wordt niet jaarlijks herhaald, terwijl dat onzinnig is...de gezondheidszorg kijkt wel link uit om te betalen als daar geen noodzaak voor is. Kapitalen die gewoon weggegooid zijn.
Die kapitalen gooien een hoop mensen wel weg als het hun huisdieren zijn...dat moeten ze zelf weten.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten inenten?

Bericht door Umimeis »

Ja, dat is wel zo.
Als je zelf inge-ent word dan ben je meteen voor je hele leven imuun.
Als ze dat nou ook voor dieren deden?......

Misschien komt er in de toekomst wel zo'n onwikkeling dat je je kitten maar 1 keer hoeft te enten en daarna misschien nog 1 of 2 herhalingen.

Maar jah helaas is dat nog niet zo.

Trouwens voor de kattenziekte hoef je je kat om de 2 jaar in te enten, niesziekte moet je wel elk jaar herhalen.
Dat las ik ergens op internet.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door Nyncke »

Misschien komt er in de toekomst wel zo'n onwikkeling dat je je kitten maar 1 keer hoeft te enten en daarna misschien nog 1 of 2 herhalingen.
Het punt is dat het bewezen is met titeren dat het niet hoeft.
Na 7 jaar heeft je kat nog ruim voldoende antistoffen...

Wat wil je nog meer?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten inenten?

Bericht door rieneke »

@umi, volgens de bijsluiter hoeft kattenziekte nog maar eens in de 3 jaar.
dat is als handreiking naar da's.
bewezen is dat na 7 jaar de titer nog hoog genoeg is.
als je dan bedenkt wat een rotzooi er in de hulpstoffen zit, zou je toch zorgvuldiger met enten om moeten gaan.
je zou bij twijfel je kat kunnen laten titeren, dan weet je zeker of de enting nodig is ja of nee.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door Leonie89 »

ok even op een rijtje.. ik wordt helemaal gek van de lijstjes.. Benthe enten we elk jaar, maar ik geef eerlijk toe dat we met ontwormen en vlooien niet heel precies zijn..
ik kan op internet geen duidelijk lijstje vinden van leeftijden en data wanneer alles moet gebeuren..

entingen:
6 week
12 week
15 maand
en dan elk jaar

ontwormen elk half jaar

vlooien 4x per jaar?

zoiets?????
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 421
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kitten inenten?

Bericht door Sannie_xx »

Volgens mij hanteren dierenartsen voor enten een beetje verschillende maatstaven..... Bij Mouse werd gezegd op 6, 9 en 12 weken. Bij een andere dierenarts voor Zooey zeiden ze 9 en 12 weken. Op zes weken zou het nog niet echt heel werkzaam zijn, en als de moeder ingeent was, was het dan ook nog niet nodig. Maar omdat Mouse al ingeent was hebben ze Zooey dan ook maar vast een lichte enting gegeven en moet ze opnieuw op 9 en 12 weken.
En op bijsluiters staat weer op 8 en 12 weken.... dus wat je eigen dierenarts aanhoudt, denk ik dan maar.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten inenten?

Bericht door Leonie89 »

nou ja, die eerste weken maakt me niet zo veel uit.. hij isnu 13 week.. het ging me meer om de data erna.. had ik misschien niet zo duidelijk aangegeven..
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 421
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kitten inenten?

Bericht door Sannie_xx »

Ohh sorry, misschien had ik dan niet goed genoeg gelezen :) Ik doelde puur op dat het met lijstjes dan misschien ook niet zo strak komt :)
Gebruikersavatar
Smaba
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 sep 2009 12:20
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Kitten inenten?

Bericht door Smaba »

Hoi,
Ikzelf zou zeker de eerste 2 jaar de kat laten enten voor de weerstand op gan te brengen.Wat je na die 2 jaar doet is denk ik afhankelijk van het fijt of je een binnenkat of buitenkat hebt en of deze in aanraking komt met andere katte of zittens.Zo zou IK het doen...Maar JIJ moet die keuze maken over jou katten...
Suk6 ermee!
:eshifty:
Vriendelijke groeten van Smarttie en Banjer
hun baasje.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kitten inenten?

Bericht door lievelijn »

elvedinenleonie schreef:nou ja, die eerste weken maakt me niet zo veel uit.. hij isnu 13 week.. het ging me meer om de data erna.. had ik misschien niet zo duidelijk aangegeven..
Vlinder is met 7 en 14 weken ge-ent, en volgende maand weer (dat is een jaar later)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 421
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kitten inenten?

Bericht door Sannie_xx »

Mijn dierenarts heeft Mouse zijn 'laatste' enting al op 10 weken gegeven. En zei dat ik pas over een jaar terug hoefde te komen. Maar is dat niet veel te vroeg? Werkt dat dan wel goed genoeg? Ik was een weekje later maar ik dacht daar nog de 9-weken-enting te geven..... :?:
(Zooey is een weekje jonger dus die heeft wel die enting gehad en krijgt deze week enting voor week 12. Op 12 weken dus....)
Plaats reactie