Inentingen

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Issy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008 17:20
Locatie: Frankrijk

Inentingen

Bericht door Issy »

Hallo!

Ik ben nieuw en woon in Frankrijk. Ik zou graag willen weten om de hoeveel maanden katten in Nederland ingeënt worden. Dat verschilt namelijk soms in andere landen. Hier worden katten 12 maanden na de eerste inenting weer ingeënt. En hier na 15 maanden heb ik op de site gelezen. Hoe gaat dat nou precies? En is dat elk jaar daarna voor elke ziekte? In Frankrijk word dat om het jaar gedaan, maar mijn dierenarts zegt dat dat bij sommige ziektes niet hoeft. Wat denken jullie daarvan?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Inentingen

Bericht door sandy »

Hier worden ze elk jaar tegen niesziekte ge-ent en om de 2 jaar tegen kattenziekte.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Issy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008 17:20
Locatie: Frankrijk

Re: Inentingen

Bericht door Issy »

Ok bedankt. :smile:
Mijn dierenarts wou ook elke 2 jaar tegen kattenziekte inenten, normaal doen ze dat hier elk jaar. gek tch dat dat anders is in elk land? :eeh:

En tegen leucose? En hondsdolheid? :?:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Inentingen

Bericht door sandy »

Nou er is nogal wat te doen over het nut van jaarlijks enten, een discussie die nog lang niet op zn eind is.
Er word beweerd dat er levenslange immuniteit verkregen word na de eerste enting na de kitten entingen, maar daar zijn de dierenartsen het niet over eens.
Maar de meesten zijn het er nu wel over eens dat elk jaar enten tegen kattenziekte niet nodig is.
Het is altijd commercieel belang wat spreekt maar voorlopig durf ik het nog niet aan om ze niet meer te laten enten.

Wat leucose aangaat is dat een eigen keus of je dat noodzakelijk vind of niet, waarbij er ook geen garantie is dat ze hiermee veilig zijn.

Hondsdolheid is alleen noodzakelijk als je het land uitgaat met je dier. En dat moet wel ruim voor die tijd gedaan worden waarbij je ook een gezondheidsverklaring moet hebben dacht ik.
Alleen landen waar hondsdolheid nog voorkomt kan ik me voorstellen dat daar wel standaard ge-ent word.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten