Nooit ingeënt

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gesloten
Sis Laurens
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2007 17:04

Nooit ingeënt

Bericht door Sis Laurens »

Hallo, ik heb 2 gecastereerde katers van 5 jaar...ze zijn nooit ingeent ben ik achter gekomen...kan dit alsnog denken jullie ?? Vooral omdat ik binnenkort wil verhuizen en ze van binnenkat een buitenkat worden...denk ik wel dat dit nodig is...ze lijken me verder heel gezond, heb totaal geen problemen met ze...Wie kan mij wat vertellen ?
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Volgens mij maakt het niet uit dat je een kat later alsnog in laat enten.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Beter laat dan nooit in dit geval, zeker als ze naar buiten mogen. Heel veel zwerfkatten worden pas voor het eerst geënt als ze gevangen worden en dat gaat verder ook prima. Gewoon hierna het jaarlijks herhalen en je katten zijn wat dat betreft weer een beetje veiliger buiten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

Gewoon laten enten, beter laat dan nooit inderdaad :)
True love is the love from an animal
norma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:52

Re: Nooit ingeent.....

Bericht door norma »

ok ,dan weet ik het ook.
ik heb 2 kittens en die zijn door de vrige dame ook nooit ingeent.
nog haar andere katten,

maar ik laat de mijne wel doen.gewoon voor in geval
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Nooit ingeent.....

Bericht door Shaz »

Zeker als je katten naar buiten gaan is het verstandig om ze alsnog te laten enten. Beter laat dan nooit inderdaad.
Anders ook hoor ;-) Onze katten komen alleen in de tuin en eerder op de flat helemaal niet buiten maar die laat ik ook elk jaar enten.
groetjes Sharon
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Nooit ingeent.....

Bericht door Lady »

Beter laat dan nooit inenten ben het er helemaal mee eens!
Zeker als je katten naar buiten gaan dan hebben ze even meer weerstand!
Gebruikersavatar
Roeleke
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2008 10:09
Locatie: Groningen

Re: Nooit ingeent.....

Bericht door Roeleke »

Ik heb 2 jaar geleden een gezonde kater van 6 maand gekregen die verschillende eigenaren heeft gehad en ingeent moest zijn en preventie heeft gehad, ookal zat er geen boekje bij van de dierenarts, ik vertrouwde diegene.
Kort daarna bleek hij heel ziek te zijn en volgens de dierenarts bleek hij nooit ingeent te zijn geweest of preventie gehad te hebben. :???:
Nadat ie wel zijn jaarlijkse enting krijgt en preventie is ie weer opgeknapt,gezond,speels en gelukkig.
Ik vergeet nooit weer wat voor hoopje ellende het was toen ie er zo ziek uitzag. :-(
Dus ik zou zeggen na mijn ervaring dat het belangrijk is om ze in te enten en preventie te geven tegen vlooien/wormen.
Gesloten