Inenten

Voor alle vragen over de jaarlijkse cocktail, andere inentingen, entstoffen en de bijwerkingen van inentingen.
Gesloten
silke

Inenten

Bericht door silke »

Hallo,

wij hadden twee gesteriliseerde katers, maar eentje is een tijdje terug helaas verongelukt.

- Is het een goed idee om er een vriendje voor onze Tijger bij te zoeken?
- Moet dit dan weer een kater zijn of kan een poes ook?
- Ik twijfel over een poes van 5 jaar. Zou dit goed gaan met onze Tijger van anderhalf?
- En de poes is nooit ingeent. Is dit nog nodig op 5-jarige leeftijd?
- Onze Tijger heeft overigens sinds de dood van onze andere kat opeens de neiging om binnen te plassen. Waarom doet hij dat opeens?

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Groetjes Silke!
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Binnen plassen kan een vorm van stress zijn, wat best logisch is natuurlijk. Hij mist zijn maatje ook. Het kan ook blaasontsteking oid zijn, dus ik zou het zeker even laten nakijken door een dierenarts.
Dan het enten: door te enten geef je ze weerstand tegen diverse besmettelijke en soms dodelijke ziekten, zoals niesziekte. Ik zou het zeker doen, zeker als je een tweede kat in huis haalt. Je weet natuurlijk nooit of ze iets onder de leden hebben. Ook dat kan het beste in overleg met de dierenarts. Maar dat zou ik wel overleggen, vóór je een tweede kat in huis neemt.
Ik denk dat je zelf wel weet hoe het karakter van je kater is, en of je daar makkelijk een tweede bij kan plaatsen. Ik heb zelf net vorige week een kitten bij onze kater van 6 jaar gezet, en het gaat boven verwachting goed. En dat was best een chagrijn. :lol: Als je kater een makkelijk karakter heeft, en de poes in kwestie ook, is het altijd het proberen waard. Als je maar in gedachten houdt, dat ze de eerste weken waarschijnlijk zullen aftasten en hiërarchie zullen bepalen. ;-)

een heel verhaal, en in ieder geval succes met de zoektocht en natuurlijk veel plezier! :grin:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

PS: Het asiel heeft vaak katten met diverse karakters en kunnen je ook vertellen welke wel of niet makkelijk samen met een ander kunnen..
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gesloten